Ismét a játékosokat helyezi előtérbe az EA

A kiadó vezérigazgatója három új alappillért állított fel, melynek eredményeként a következő években egy jobb EA jöhet létre.

Ismét a játékosokat helyezi előtérbe az EA

Andrew Wilsont egy éve választották meg az Electronic Arts új vezérigazgatójának, és habár sok mindent ígért, látszólag nem sok változott a cégnél - legalábbis pozitív irányba nem. Persze egy év alatt nem feltétlenül lehet mindent megváltoztatni egy ekkora vállalatnál, de azt Wilson is látja, hogy változásra egyébként szükség van. Éppen ezért egy új, hároméves tervvel állt elő, melynek részleteit a GamesBeat konferencián árulta el.

"Az első és legfontosabb, hogy ismét a játékosokat tartsuk szem előtt. A lényeg, hogy az emberek élvezzék a játékainkat. Mindenképpen vissza szeretnék térni ehhez" - mondta, utalva ezzel arra a kellemetlen dologra, hogy ezek szerint az utóbbi években nem nagyon törődött a játékosok igényeivel a vállalat, ami persze látszik is.

A második pillérnek a digitális értékesítések teljes előtérbe helyezését emelte ki. És itt nem csak arról van szó, hogy még több játékot akarnak majd digitálisan eladni, hanem szeretnék felderíteni, milyen extra bevételi forrásokat tudnak szerezni a digitális tartalmakból, mint például DLC-k, vagy az Ultimate Team a sportjátékokban.

A harmadik pillér pedig a cég kultúrájának átalakítása. A nagyvállalatokhoz hasonlóan az Electronic Artson belül is élesen elválnak egymástól a különböző részlegek, így például a fejlesztés, az értékesítés és a marketing. Wilson szerint ezt részben meg kell szüntetni, és "az EA minden dolgozójának felelősséget kell vállalnia azért, hogy jobb kapcsolatokat alakítson ki a játékostáborral".

A cégvezér egyértelművé tette, a jövőben nem figyelnek majd annyira a határidőkre és a negyedéves eredményekre, így ha kell, inkább elcsúsztatják a játékaikat, hogy azok minőségibbek lehessenek. Erre két példa a korábban már eltolt Dragon Age Inquisition, és a nem olyan rég halasztott Battlefield Hardline. "Polírozottnak kell lennie a játékainknak. Ez ugyanis azt jelenti, hogy nem maradnak bennük olyan dolgok, melyek elvennének az egyébként jó játékélményből".

Még egy biztató dolog: Wilson szerint a játékosok akkor elégedettek, ha többet kapnak, mint amennyit fizettek. "Ha 20 dollárt adnak neked, akkor valami olyat várnak el cserébe, ami többet ér, mint 20 dollár". Hogy ezzel pontosan mire utal, azt persze nem tudjuk, mindenesetre reméljük, hogy olyan nem fordul elő még egyszer, hogy az erősen hiányos alapjátékot fizetős DLC-kkel próbálják meg kipótolni.

Persze mindezt annak ellenére is érdemes szkepticizmussal fogadni, hogy egyenesen a cég vezetőjétől jön. Az Electronic Artstól nagyon sok hasonló ígéretet hallhattunk az elmúlt években, és egyelőre úgy tűnik, hogy egyiket sem sikerült valóra váltani.

Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward