Az Apple jelentős változtatások eszközölésével vetette be a jubileumi iPhone-t tavaly, és bizony nem lehet azt mondani, hogy problémamentes rajtot vett volna a készülék. A legfrissebb beszámolók szerint mostanában a legalapvetőbb mobilos funkcióval is akad problémája az tulajdonosoknak.
Az iPhone X egy villámgyors okostelefon, de néha ez nem elég. Az aktuális hiba esetében például valamilyen oknál fogva másodpercek telnek el úgy, hogy a felhasználó egyszerűen képtelen fogadni egy teljesen egyszerű bejövő hívást. A felsőkategóriás okostelefon elkezd kicsengeni, és meg is szólal a beállított csengőhang, de a kijelző még egy ideig egész egyszerűen sötét marad, semmire sem reagál. Átmenti megoldások vannak a problémára, de a jelek szerint a hiba folyamatosan kiújulhat a készülék használata közben.
A beszámolók alapján attól számítva, hogy az iPhone X elkezd csörögni, akár 10 másodperc is eltelhet, mire a kijelző bekapcsol, a felhasználó pedig tudja fogadni a hívást. Többen is megerősítették, hogy az újraindítás a következő néhány hívásig segíthet, de csak átmeneti megoldást jelent ez a manőver. A hibát talán egy gyári állapotra való visszaállítás tényleg megoldhatja, de több jelentés arról számolt be, hogy ezen műveletet követően is újra előjött a különös jelenség.
Pillanatnyilag nehéz megmondani, hogy mennyi felhasználó lehet érintett az ügyben. Az biztos, hogy nem minden eszköznél áll fent a probléma, és akadnak olyan okostelefonok, melyeknél igazából azért nem jelentkezik ez, mert csak ritkán fogad normál hívást a tulajdonosa. A felhasználói panaszok folyamatosan gyarapodnak, több közösségi oldalon és már az Apple fórumán is lehet találkozni, az esettel. A Financial Times elmondása alapján február 4-ig legalább 800 ember jelezte a gyártónak, hogy valami nincs rendben az iPhone X-zel a bejövő hívások esetében. Ebből kiindulva mostanra már ezres nagyságrendű lehet a panaszosok száma.
A cupertinói szakemberek állítólag már vizsgálják az ügyet, de hivatalos jelentést még nem kaptunk; most adatokat gyűjtenek az esetekről. A hiba feltehetően nem hardveres, hanem inkább szoftveres eredetű. Az már biztos, hogy nem az iOS 11.2.5 okozza, és minden iOS 11.2-es szoftverrel ugyanúgy jelentkezik – vélhetően az iOS 11 összes korábbi kiadása is érintett. Remélhetőleg az Apple minél hamarabb megtalálja a probléma gyökerét, és egy iOS frissítés megoldást jelent majd az iPhone X újabb kellemetlen problémájára. Talán egyebek mellett ezt a gondot isaz iOS 11.3 fogja kiküszöbölni, aminek a bétatesztelését éppen a napokban kezdte meg a vállalat.