A Firewalk Studios aligha nem a játékipar leggyorsabb, és egyben az egyik legdrágább bukását könyvelheti el magának, olyan módon, amit tényleg nem tudom, mikor láthattunk utoljára, ha volt egyáltalán ilyenre példa.
Olyan volt már, hogy egy játékot megjelenés előtti hetekben inkább visszatartottak és soha nem adták ki. De olyan, hogy egy játék megjelenjen, majd rá két hétre a szervereit is lelőjék, az érte kiadott pénzt pedig vissza is adják, az már ritkább, főleg akkor, ha ez a játék 70 milliárd forintnyi összegbe, és 8 év fejlesztési időbe került.
A Concord a béta teszt alapján látható volt, hogy nem szabadott volna megjelennie, radikális változtatásokat kellett volna eszközölni rajta, hogy egy közepesen sikeres, de sikeres rajtja legyen. Ehhez képest olyan állapotban, árral és ellenszélben jelent meg a játék, ami miatt még a Sony és a PlayStation márka sem tudta életben tartani, ami egészen hihetetlen a világ egyik legnagyobb cége részéről. A Sony sosem látott még olyat, hogy egy játék ennyire sikertelen legyen, ez még a Microsoft féle Redfall bukásához képest is fájdalmas csattanás.
A játék annyira rossz visszhanggal és akkora érdektelenséggel lett fogadva, hogy a Sony Interactive Entertainment még a PS+ vagy a free to play modellt se merte megpróbálni vele, szeptember 6-án végleg lelövik a szervereit.
Az Overwatch, Valorant, Apex és a többi hero shooter mellett tehát a szinten multiplayer központú, egyszemélyes módot nem tartalmazó játék közösség hiányában használhatatlannak bizonyult. Ázsiában a játékosok volt, hogy egész nap képtelenek voltak meccshez csatlakozni, Amerikában se volt ritka a 10 perces várakozási idő.
Ilyen feltételek mellett a Sony egyetlen helyes lépése az volt, ha a szerverek mihamarabbi leállítása mellett a játékosok pénzét is visszaadja.
Pénz visszatérítést láthattunk a Cyberpunk 2077 esetében is, de az egy önmagában is működő, egyszemélyes játék volt, amit a fejlesztők idővel ki tudtak javítani. A Concord közösség hiányában egy javíthatatlan tévedés, ami csak keserű szájízt hagyott a játékosok szájában.
A PlayStation Blogon közzétett bejegyzésben a Concord rendezője, Ryan Ellis köszöni meg a rajongók támogatását és bizalmát, és ebben a bejegyzésben magyarázza el, hogyan kaphatják vissza a játékosok a pénzüket.
A Firewalk Studio jövőjéről nincs hír, de meglepő lenne, ha sokkal tovább bírnák életben, mint a játékuk.