Shop menü

KÉP SZIVÁRGOTT A HP REVERB G2-RŐL

Pontosabb követés, kényelmesebb kivitel.
Török Roland
Török Roland
Kép szivárgott a HP Reverb G2-ről

Március vége környékén rántotta le a leplet a HP a legújabb szemüvegéről, amit a Valve-val és a Microsofttal közösen fejlesztett ki, vagyis HP Reverb G2-ről.

Ekkor még nem sokat tudtunk magáról az eszközről, csak azt, hogy egy kompromisszummentesnek kikiáltott szemüveg elkészülte a cél. Erre a HP-nak szüksége is lenne, hiszen hiába rendelkezik az otthoni felhasználásra szánt legjobb kijelzővel, a két kamerás Windows Mixed Reality követés eddig komoly kontrollerkövetési limitációkat hozott magával. Ez az üzleti és a szimulátor felhasználásnál nem is volt gond, de sok játékost eleve elriasztott a vásárlástól.

Hivatalosan azóta se tudtunk meg többet a cuccról, viszont a szivárogtatók sosem pihennek. Ezúttal a viszonylag megbízható Microsoft informátor, WalkingCat töltött fel képet az eszközről twitter csatornájára.

Ha a kép valós, akkor az már látszik, hogy az eszköz több ponton is a Valve megoldásait fogja használni a hardver felépítésében. Az arcpárna úgy tűnik teljesen kompatibilis lesz az Index-ével, ez nem csak a könnyebb cserélhetőséget fogja segíteni, de az utángyártott márkák is azonnal működni tudnak így vele. Maga a fejpánt is az Index megoldására emlékeztet.

Az első HP Reverb nem rendelkezik szemtávolság állító lehetőséggel, ami eleve szűkíti a felhasználók körét, hiszen a lencsék szélei torzítanak, így fejformától függően nem mindenki kapja ugyanazt az élményt, nem lehet személyre szabni. A mostani képen viszont látszik, hogy emiatt már nem kell aggódni, sőt, valószínűleg szintén azonos mechanika alapján működik, mint a Valve Index-é. Az Index hangját sokat dicsérik, a G2 ezen része is nagyon hasonlít az Index-ére.

A WMR is végre átléphet a 2 kamerás felállásból a legalább 4 kamerás követésre. Lehetséges, hogy a tetején még kap kamerát, így ez nagyban segítheti majd a játékok közbeni használhatóságát az eszköznek.

A kontroller is átalakításon megy keresztül, az ergonómiai zsákutca, vagyis az WMR kontrollerek végre tovább fejlődnek és látszólag egy Oculus Touch utánzattal térnek vissza, ami remélhetőleg ugyanolyan kényelmes és használható lesz. Maga a kontroller karika a látható fényen belül marad, emiatt viszont ismét egy nehezebb, vagy könnyebben merülő változatra készülhetünk, csak úgy, mint az elődjénél vagy a Vive Cosmosnál.

A WMR rendszert valószínűleg nem fogja kidobni a HP Reverb G2, mivel a kontrollereken a Windows gomb helyet kapott, viszont várható egy közvetlenebb, akár natív SteamVR támogatás. A kompatibilitás a szemüveg Steam oldalán is külön hangsúlyozva van. Eddig csak keretprogrammal tudtak SteamVR-ral dolgozni a WMR szemüvegek.

A képek továbbra se kerültek megerősítésre, de amint többet tudunk, írni fogunk róla.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére