Az online játékóriás Nexon bejelentette, hogy 874 millió dollárnyi befektetést eszközöl négy vállalatban, melyek a következők:
- Konami
- Sega
- Bandai Namco
- Hasbro.
A Nexon igazgatótanácsa nem olyan rég hagyta jóvá, hogy a vállalat 1,5 milliárd dollár értékben vásároljon be különböző szórakoztatóipari vállalatokba, melyekben látja a hosszú távú, globális növekedés lehetőségét, és amelyek ismert és elismert szellemi termékekkel rendelkeznek. Ebből a 1,5 milliárdból szórt most ki 874 milliót a Nexon.
A cég hangsúlyozta, hogy hosszú távú, baráti befektetésekről van szó, és később sem áll szándékukban ezt agresszív felvásárlásba átfordítani, valamint a cégek belső működésébe sem akarnak beavatkozni. A Nexon vezérigazgatója, Owen Mahoney ugyanakkor hozzátette, hogy a fentebb említett vállalatok közül néhánnyal elindult egyfajta párbeszéd, ami nem feltétlenül volt a befektetés célja, de akár mindkét félnek hasznára lehet a megfelelő együttműködés.
"Úgy gondoljuk, hogy az erős, jól karbantartott szellemi termékekkel rendelkező globális cégeket néha figyelmen kívül hagyják és alulértékeltek a piacon, a piac ugyanis első sorban most az új szellemi termékekre koncentrál. A befektetéssel továbbra is tiszteletben tartjuk a meglévő vezetőséget, és reméljük, hogy évtizedeken keresztül sikerül növekedést elérniük. Úgy hisszük, hogy mindegyikben benne van a potenciál, hogy kihasználja a lehetőséget a lineáris formátumokról az interaktív szórakoztatóipar felé való eltolódásban" - nyilatkozta a Nexon-vezér.
A három játékkiadó közül a Bandai Namco jó állapotban van: nyereséges negyedévet zárt, a teljes üzleti évre pedig megemelték a várakozásokat 6,6 milliárd dolláros forgalmat várva.
A Konami már csak tűrhetően zárta az első háromnegyed évet, 33%-os növekedéssel és 1,3 milliárd dollár bevétellel, azonban a járvány miatt a játéktermi és egyéb, fizikai jelenlétet igénylő egységei zárva tartottak, így egyelőre éves összehasonlításban 0,6%-ot esett a bevétel. A legrosszabb helyzetben a Sega van. A videojátékos részlet a háromnegyed év alatt ugyan 77%-os növekedést produkált, ez azonban nem tudta ellensúlyozni a játéktermi és egyéb részlegek kiesését, ami így éves összehasonlításban 25%-os bevételcsökkenést eredményezett.