Fortress - egy el nem készült Final Fantasy játék története

Fortress - egy el nem készült Final Fantasy játék története

Egy NeoGAF fórumtag szép gyűjteményt állított össze egy soha el nem készült Final Fantasy projekt anyagaiból; a gyűjtemény részei különböző forrásokból származnak, melyeket a szorgalmas felhasználó 2009-től napjainkig gyűjtögetett.

A Fortress kódnévre hallgató játék egy Final Fantasy 12 spinoff lett volna, melyet az 1997-ben alapított svéd csapat, a Grin fejlesztett a Square Enix számára. 2009-ben még meg nem erősített hírek szóltak arról, hogy a hányatott sorsú projekt még fejlesztés alatt áll, és hogy a Square nem volt elégedett a Grin munkájával, és saját kezébe vette a dolgokat, de később már világossá vált, hogy teljesen leállították a projektet. Mi történhetett?

A Grin 2008 második felében kezdte el a Fortress fejlesztését, koncepciórajzokat, 3D-s modelleket, kísérőzenét és motort készítettek a játékhoz. A koncepciórajzok között láthatunk régi karaktereket és helyszíneket is, chocobókat és egyéb jellegzetes Final Fantasy-s lényeket, és feltűnik Ashe is a Final Fantasy 12-ből. Hat hónapnyi munka után a Square Enix visszavette a Grintől a projektet anélkül, hogy kifizette volna őket, arra hivatkozva, hogy nem elégedettek a munka minőségével. A Grinesek szerint a Square ekkor már eldöntötte, hogy egyáltalán nem akarja elkészíteni a játékot.

Talán már sohasem fogjuk megtudni, melyik félnek volt igaza, de a történetek is közrejátszottak abban, hogy a Grinnek komoly pénzügyi nehézségei támadtak, 2009-ben be kellett zárják irodáikat Barcelonában és Gothenburgban, de már ez sem segített rajtuk, végleg tönkrementek.

Az egyik programozó elmondta, hogy a Fortressben egy csapat hű katonával az oldalunkon kellett volna megvédjünk egy erődöt a tenger felől hajóval érkező támadók ellen, akiknek szörnyekből álló segítői is lettek volna. A támadások közötti időt a szárazföldön töltöttük volna ősi templomok és hasonlók felfedezésével ebben a nyitott világú RPG-ben. Az erődért folyó harcok során óriási méretű tömegeket kezelt volna a játék, a védők csapata 200, a támadóké 2000 főből állt.

Az alábbi videóban a Fortress egy korai tech demóját láthatjátok, de a NeoGAF topicban még rengeteg kép és link található. Érdemes belehallgatni a játék muzsikájába is, Eric Thunberg zeneszerző oldalának egy régi verzióján található egy 7 perces részlet "unreleased work" név mögé bújva.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward