Fortnite - erődök, szörnyek és egy kis Gears-fűszerezés

Végre megtudtunk egy csomó dolgot az Epic új multiplayer játékával kapcsolatban. Építgetés, taktika és akció egyben!

Fortnite - erődök, szörnyek és egy kis Gears-fűszerezés

A GameInformer legutóbbi számának megjelenése után végre megtört a csend az Epic által készített új mulitplayer shooter, a Fortnite körül. A fejlesztés közben néhány változáson átesett játék már kezdi elnyerni végső formáját, így azt például biztosan tudjuk, hogy túl sok történetre nem számíthatunk - persze nem is ez a lényeg. A világban, amit egyszerűen csak "a világ"-nak hívnak a gonosz szörnyek portálokon át érkeznek, amiket egy misztikus viharfelhő nyitott. A játékosnak és csapatának az a feladata, hogy ezeket a portálokat bezárja, illetve megvédje a környéket, amíg a bezárás folyamata végbemegy.

Az Epic első körben három kampányt tervez, melyek egyre nehezebbek és hosszabbak. Az első körülbelül 10, a második 20, a harmadik pedig 50 órát fog igénybe venni. A kampányokon belül minden pálya procedurálisan generált és számos szétzúzható tereptárggyal rendelkezik. A szörnyirtáson kívül a különböző nyersanyagok begyűjtésével és összeszedésével is foglalatoskodhatunk majd, melyekből aztán felépíthetjük és fejleszthetjük erődünket, mielőtt beköszönt az éjszaka és jönnek a szörnyikék. Ha sikerült átvészelnünk a démonok támadását és bezárnunk a kaput, akkor örömmel köszönhetjük majd a reggelt, amikor is napközben befoltozhatjuk az erődünkön a harcok nyomán létrejött sérüléseket.

A játék egyébként rendelkezik némi Minecraft-beütéssel, ugyanis egy rendkívül egyszerű eszközzel kezdünk (egy fadarabbal, amiből szög áll ki). Ezzel kell megindulnunk aztán összeszedni a legalapvetőbb nyersanyagokat, úgy mint fa, kő, vagy az autók összetörése után keletkező különböző limlomok - hogy mindezt egy darab fával hogyan lehet elintézni, ne kérdezzétek. Mindenesetre ha sikerül, akkor fejlődünk, erősebbé válunk, távolabbra kalandozhatunk új alapanyagok beszerzésének reményében, amikből aztán új fegyvereket készíthetünk és tovább tápolhatjuk erődünket.

Az erőd felhúzását egyébként tényleg az alapoktól kezdjük majd: ki kell választanunk, milyen anyagból épüljön (kő, fa, vagy fém), majd le kell tennünk az alapot, az emeleteket, a lépcsőket, falakat, és minden mást, ami csak kellhet. Csapdákat is állíthatunk, például tüskés padlóval, aknákkal, mérgesgázzal és hasonlókkal.

Eddig négy karakterosztályt jelentett be az Epic, és vélhetően a végleges játékban sem lesz ennél több a kezdetekkor. Választhatjuk a Constructort, aki gyorsabban tud építeni, kevesebb nyersanyagból. A Ninját, aki duplát tud ugrani és jó a közelharcban, valamint fejleszthető kardjai, dobócsillagai és füstbombái vannak. A Commandót, aki az alap katona lesz, mindenféle harci szituációban bevethető, gyorsan tölt, erős fegyverei vannak, és bírja a strapát. Végül pedig itt van a Scavenger, aki gyorsabban és hatékonyabban tudja begyűjteni a nyersanyagokat, mint a többiek. Maga a harc egyébként a Gears of Warban (is) bejáratott, váll fölötti TPS nézetből zajlik majd.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward