A Viber az egyik legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazás, és Magyarországon különösen kedvelt a lakosság körében. Éppen ezért érdekes számunkra különösen, hogy a jövőben a platformot nagyobb biztonság mellett tudják majd a felhasználók igénybe venni.
Bejelentette a szolgáltatás mögött álló Rakuten, hogy a Viberen a továbbiakban már lehetősége lesz a felhasználóknak arra, hogy kétlépcsős azonosítási lehetőséget alkalmazva védjék a felhasználói fiókjukat. Mindenki arra buzdítanánk, hogy éljen a lehetőséggel, ez a fajta azonosítási mód ugyanis jelentősen javítja a biztonságot, így lényegesen kisebb lesz annak az esélye, hogy bárki visszaélés áldozatává válik a jelszava elvesztését követően.
A kétlépcsős belépési lehetőségre nagyon sokféle módot lehet használni, tényleg számtalan jó példát láttunk már erre. A Vibernél a Rakuten úgy oldotta ezt meg, hogy egy egyedi hatjegyű PIN-kódot kell a felhasználóknak megjegyeznie. Ezt pedig mindig meg kell adni, amikor egy eszközről bejelentkeznek a felhasználói fiókjukba.
De mi történik akkor, ha valaki elfelejti a hatjegyű Pin-kódot, ami az azonosítás második lépcsőjéhez kellene? Nos, arra az esetre meg lehet adni egy biztonságos e-mail címet. Ha valamilyen gond történik, akkor a hitelesített e-mailen keresztül lehet visszaállítani az adott fiókot. Ez egyébként nem feltétlenül a legjobb és legkényelmesebb módja a kétlépcsős azonosításnak, de a lényeg az, hogy a felhasználók hatékonyabban tudják védeni magukat és személyes adataikat.
„A Viber-felhasználók adatainak védelme minden tevékenységünk során elsődleges prioritást élvez. Elkötelezettek vagyunk a biztonságos, végponttól végpontig titkosított üzenetküldő alkalmazás biztosítása mellett, és ez az új funkció még egy szinttel magasabbra emeli ezt” – mondta Amir Ish-Shalom, a Rakuten Viber informatikai igazgatója. „A kétlépcsős azonosítás enyhíti felhasználóink biztonsági aggályait és nemcsak a fogyasztókat, hanem a vállalkozásokat is biztosítja, hogy a Viber a legmodernebb technológia használatával garantálja platformjuk biztonságát.”
A vállalat büszke arra, hogy remek adatvédelmi lehetőségeket nyújtanak az emberek számára, de a kétlépcsős azonosításnak a megvalósítását azért nem siették el. Ma már a legtöbb platform keretében van ilyen opció különböző módszerekkel, akár külső eszköznek a használatával.