Shop menü

FIVE: GUARDIANS OF DAVID - SZEMET SZEMÉRT

A legenda és a valóság határmezsgyéjén, nemcsak az acél ereje számít, hanem a kiválasztott bajnokok hite is, hiszen: ha nem velünk vagy, akkor ellenünk!
Villányi Gergő
Villányi Gergő
Five: Guardians of David - Szemet szemért

Vannak történeteink, melyek az ókorból erednek, de a mai napig élnek, belelátást engedve a régmúltból abba, hogy miként gondolkodtak az akkor élők. Ezek a legendák nemcsak az elbeszélőről szólnak, hanem vágyakról, elképzelt csodákról és mindarról, ahol a fantázia és a valóság már nehezen választható szét. Az angol illetőségű Kingdom Games játéka történelmi leckének is tekinthető, hiszen sok ókorral kapcsolatos apróságot tanulhatunk belőle. A teljes hitelesség persze messze van tőle, inkább az Assassin’s Creed részekre hasonlít ilyen szempontból, melyek mélyen merítenek ugyan a múltból, de a fantáziát is szabadon hagyják szárnyalni az alternatív, a valóságos történelmi szálak és a tények között. Ha igaz történetként, ha szimbólumként tekintünk rá, Dávid története egyet jelent a kiállással és az akarattal. Legyen szó akár az erős és a gyenge harcáról, az elnyomott és az elnyomó küzdelméről, az eltökéltség, a meglepetés és az elszántság mind fontos elemei a legendának. Mózes a Kánaán felé vezette népét. Ez az a földrész, ahol a 12 törzs otthonra lelt, és az a birodalom, amit Saul uralkodása alatt egyre több oldalról fenyegetett veszély. Dávid uralkodásáig még hosszú évek telnek el, de az ellenséges seregek egyre közelednek, a küszöbön áll a háború. A filiszteusok bajnokát, Góliátot legyőző (akkor még) pásztorfiú később hadvezér, majd uralkodó lesz, aki a Sault legyőző seregeket visszaszorítja. Így szólnak a legendák és a történetek. A jelenlegi tudásunknak megfelelő nézőpontot pedig irodalomtudományi, régészeti feltárások és kutatások támasztják alá, miszerint Dávid király bibliai alakja nem áll fedésben a történelmi alakjával és a korral, amiben élt. Egy játékban viszont szabadon belemerülhetünk a múltba, a valóság és a fantázia határmezsgyéjén egyensúlyozva.

Hőseink a klasszikus vonalat követik, távolsági/közelharci sebző, pajzsos tank kasztokkal találkozhatunk, a változatosságot pedig a kétkezes/szálfegyverek variálása hozza, valamint az adott harcosra jellemző egyedi skillek, amiket szintlépéskor kap. Ezekkel kapcsolatban nem is volt hiányérzetem, mert hamar ledarálható az ellen (ha az AI is úgy akarja), de egy healer, vagy a bibliai megfelelője, azért néha jól esett volna. A harcrendszer a hack & slash játékok alapvető mechanikáját követi. Van sima és erős támadásunk, ez utóbbi staminát is fogyaszt, valamint idővel különböző harci képességet és „varázslatokat” is elsajátíthatunk, nem is beszélve a csodás (miracle) skillekről, amik a legerősebbek a játékban. Kalandjaink Elah völgyében kezdődnek, ami a legendák szerint egyben a nagy párbaj helyszíne is volt. Az elcsatangolt bárányok (ez most szó szerint értendő, nem szimbolikus) megmentése után rövid úton belecsöppenünk az események sűrűjébe. Azért nincs mindig könnyű dolgunk, hősök vagyunk, a nehézségek foglalkozási ártalomnak számítanak. Lehet, ezért van az, hogy az irányítás időnként beakad, társaink AI-ja pedig még önvédelemre is kevés néha. Szépen páholyból nézik végig tőlünk 1 méterre, ahogy 4-5 ellenséggel harcolunk. Persze az is lehet, hogy a négykezűekre gondoltak és azt várták, hogy csapkodás közben 4 különböző karakter között váltogassunk és a speciális képességeiket is használjuk.

A párbeszédek rövidek és kissé erőltetettek, főként a játék elején, mintha egyéniséget rendelnénk a neten, aztán amikor megérkezik, akkor derül ki, hogy nem olyan, mint amilyennek a képen tűnt, a méret is hibás, a színéről pedig ne is beszéljünk. Később ez a rész szerencsére javulást mutat, persze a játék színvonalán belül maradva. A 2 percenként kapott Bibliai referenciákat és idézeteket, valamint az átvezető képregényeket viszont eltalálták, érdekes apróságokkal színesítik a játékmenetet, összességében pedig egy gyerekeknek szóló interaktív, történelmi mese képe rajzolódik ki előttünk. Egyszerűen követhető a történet, a harcrendszer és keret, amiben a főbb állomások között különféle csetepaték és események laza láncolata vezet át. Ez egyébként nem rossz, és a helye is megvan, itt nem törekedtek a komplexitásra. A legendához és a bibliai történetekhez pedig mellékküldetésekkel, kísérőként csatlakoznak karaktereink. Ahogy a fő csatákat, úgy a párbajt is nekünk kell megvívnunk, például Dávidot irányítva, de megnyugtatok mindenkit, Góliát nagyon is jó lootot dob.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére