Felszabadulnak az Xbox One GPU-jának lekötött erőforrásai

A Kinect számára elkülönített erőforrásokat teszi elérhetővé a Microsoft, de nagy frissítést kapott az Xbox One SDK-ja is.

Felszabadulnak az Xbox One GPU-jának lekötött erőforrásai

A konzol megjelenése óta ismert tény, hogy az Xbox One bizonyos mennyiségű GPU-erőforrást folyamatosan és fixen elszigetelt a Kinect mozgásérzékelésének GPGPU-s feldolgozására. Habár korábban úgy tudtuk, hogy a konzol GPU-ban elérhető 12 compute egységből kettőt rejt el a játékok elől, és teszi félre az operációs rendszer is a Kinect számára, a Microsoft azóta már csak egy "konzervatív, 10%-nyi erőforrás"-ról beszél.

Míg a Microsoft hónapról-hónapra jelentős frissítéseket hajt végre a konzol operációs rendszerén, addig a fejlesztőket sem hanyagolja el. A júniusi OS-frissítéssel együtt ugyanis az Xbox One SDK is kapott egy nagy frissítést, mely egyrészt végre elérhetővé teszi a fejlesztők számára a Kinectnek korábban fenntartott 10%-nyi GPU-erőforrást, másrészt pedig egyéb pontokon is növeli a teljesítményt és finomítja a fejlesztői eszközöket.

Az Xbox One-nal szemben rendszeres kritika, hogy a multiplatform játékokat rendre kisebb felbontásban képes csak megjeleníteni, mint a konkurens PS4. A Microsoft szerint a mostani frissítés sem feltétlenül fogja azt jelenteni, hogy minden játék 1080p-s lesz, ugyanis továbbra is a fejlesztőkön múlik, mire használják el az erőforrásokat. A cég mindenesetre elmondta, szorosan együttműködik a stúdiókkal, és hamarosan új részleteket oszt majd meg a fejleményekkel kapcsolatban.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward