Shop menü

FELPÖRGÖTT A XIAOMI AUTÓGYÁRTÁSI KAPACITÁSA, HÓNAPRÓL HÓNAPRA DÖNTI A REKORDOKAT

A Xiaomi elérte azt a fázist, amire hosszú ideje várt, megkezdte az új gyártósor felfuttatását, ez pedig látványos rekordokban mutatkozik meg.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Felpörgött a Xiaomi autógyártási kapacitása, hónapról hónapra dönti a rekordokat

A mobilipar felől közelítve lett autógyártó a Xiaomi, és most még nem tudjuk, hogy mekkorára fog nőni, de az egészen biztos, hogy az elkövetkezendő években még ki fog tartani a lendülete. Ahogy azt most is látjuk, drámai emelkedésre lehet számítani az eladott személyautók mennyiségét tekintve.

A Xiaomi tavaly november-december táján érte el a teljes kapacitását az akkori gyár esetén, és a cég el is mondta, hogy egy hosszabb stagnálás következik az értékesítési volumenben. A vállalat havi szinten 25-30 ezer villanyautó között értékesített egészen júliusig. Nyár közepén el tudta indítani a Xiaomi az új üzemet, és azóta stabilan 30 ezer feletti darabszámmal operált, sőt mi több, szeptemberben sikeresen átlépte a 40 ezres darabszámot is.

Július óta egyenletes kapacitásbővítés megy, ami nagyon látványosan mutatkozik meg a leszállított villanyautók mennyiségében. Az elmúlt hónapban már az 50 ezres álomhatár is nagyon közel került, novemberben ezt biztosan képes lesz átlépni a Xiaomi. Októberben 48 654 villanyautót helyezett forgalomba a kínai gyártó a hivatalos hatósági adatok szerint.

Galéria megnyitása

Még két hónap van hátra az idei évből, de a vállalat már 315 376 SU7 és YU7 modellt szállított le. Könnyűszerrel fogja tartani az éves célját, az eredeti elképzeléseket már meghaladta a forgalma.

2024 végéhez közeledve a Xiaomi arról beszélt, hogy örülni fognak annak, ha sikerül 290-300 ezer villanyautót leszállítani 2025-ben. Viszont a cégnek olyan erős lett az évzárás, és annyira jól indult az új év is, hogy Lei Jun, a vállalat alapítója már márciusban kijelentette, hogy módosították a célt, és már 350 ezer autó eladását akarják elérni. A legpozitívabb elemzői becslések 380 ezres darabszámot jeleztek előre, és most nagyon úgy fest, hogy akár még ez is összejöhet a vállalatnak.

A Xiaomi első autója a SU7 szedán volt, és már az nagy népszerűségnek örvendett, de az igazán trendkövető jármű idén debütált a YU7 alakjában, ami már egy SUV lett. Várható volt, hogy ez még felkapottabb lesz, és a friss adatok már ezt igazolják. Összesen 33 662 darab Xiaomi YU7 került forgalomba helyezésre októberben. Júliusban indult a YU7 forgalmazása Kínában, és már több mint 70 ezer példányban talált gazdára, az előrendelések mennyisége okán pedig nagyjából egy éves várólista alakult ki.

Galéria megnyitása

Arra vonatkozó információt nem közölt a Xiaomi, hogy nagyjából mekkora gyártókapacitással lesz képes üzemelni, ha a gyárbővítéssel felállított sorok „padlógázon” fognak üzemelni, de az idei évben még kitarthat a növekedés. Már főleg a YU7 gyártása tolódik előtérbe, miközben azért a SU7 is keresett maradt. Egyelőre a Teslát még nem képes lenyomni Kínában a Xiaomi, de a várakozások szerint eljön majd ennek az ideje, a Model Y-t pedig már meg tudta előzni a YU7 októberben. Jelenleg a Leapmotor a Xiaomi legfontosabb ellenfele.

Miközben a cég megfeszítve dolgozik a kapacitásának bővítésén, már új modellek kifejlesztésén is dolgoznak a színfalak mögött. Állítólag következő körben egy még nagyobb, prémium járművel rukkolhat elő a vállalat, amit magasabb áron lesz képes értékesíteni, és ezáltal a profittermelés is beindulhat. Jelenleg ugyanis még minden egyes eladott autón veszít némi pénzt a Xiaomi.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére