Az Obsidian egy időben dolgozott egy szerepjátékon, melynek Aliens: Crucible lett volna a neve, azonban a fejlesztést 2009-ben váratlanul leállították. Most, közel tíz év elteltével Chris Avellone beszélt egy kicsit arról, milyen lehetett volna a játék.
"Az egész világ sokkal keményebb és erőszakosabb lett volna, mint a Prometheus, és sokkal több alien rohangált volna fel-alá. A legfontosabb a túlélés lett volna, a különböző anyagok és erőforrások beszerzése, és így bázis kialakítása" - kezdte.
Avellone azt mondta, hogy durva összehasonlítás, de az ő fejükben a játék egy "félelmetesebb Mass Effect"-ként élt. Elmondása szerint azon is nagyon sokat dolgoztak, hogyan tegyék félelmetessé még a beszélgetéseket is, és hogyan éreztessék, hogy még beszélgetés közben is bármikor támadhat egy alien. A játékos általában tudja, hogy a legtöbb szerepjátékban a beszélgetés egy "biztonságos pont", és a játék úgy van megtervezve, hogy közben semmi ne történhessen, de itt ezen változtattak volna.