A Warhammer 40k: Mechanicus kicsit eltér a megszokott űrgárdisták vs. orkok és a Káosz formulától, inkább a titokzatos Adeptus Mechanicusról szól, illetve az ő bonyolult kapcsolatukról az idegen és ősi technológiákhoz.
Rengeteg taktikai csatára számíthatunk: az Adeptus Mechanicus tech-papjai egy távoli világ elfeledett kolóniája felett keringenek, miközben a felszínen halott gépek, a Necronok kelnek életre, így a papokra vár, hogy megállítsák őket, és megakadályozzák a közelgő katasztrófát, valamint megmentsék az emberiséget a pusztulástól.
A küldetések mindegyike labirintusokban játszódik, ezeket hologramként kivetítik az orbitális pályán lévő hajón, hogy a fontosabb tech-papok innen irányíthassák a többieket. A könnyed RPG-kalandok keresztes háborút folytató archeológusokká teszik őket: a lehető legtöbb különös technológiát gyűjtik be, miközben minden zombigépet el akarnak pusztítani. A feladatot csapdák, riasztók, és a döntéseinktől függő események nehezítik.
A Warhammer 40k: Mechanicus a Steamen érhető el, és hamarosan tesztünk is lesz róla.