Sokáig a Google sem hagyhatta figyelmen kívül, hogy a videómegosztó oldalán messze a játékos tartalmak a legnépszerűbbek. Hosszú évek kellettek hozzá, de miután a Twitch megcsinálta azt, amit eredetileg mindenki a YouTube-tól várt, végre a YouTube is elindította a saját gaming szolgáltatását.
A YouTube Gaming tulajdonképpen egy dedikált felület a játékosok számára a YouTube-on belül, ahol a Twitch-hez hasonlóan játékok szerint böngészhetünk a tartalmak között, és az ide kapcsolódó igények szerint is szabhatjuk testre saját oldalunkat. Számos ponton azonban a YouTube Gaming többet nyújt, mint a Twitch. Nagyon okos például, hogy a beépített DVR mód automatikusan rögzíti az éppen zajló stream utolsó négy óráját, aminek köszönhetően akkor is vissza tudjuk nézni a közvetítés elejét, ha csak később tudtunk becsatlakozni az adásba.
A YouTube Gamingre feltöltött videók ugyanúgy láthatóvá válnak a sima YouTube-on is, ugyanakkor az eddigi feliratkozás helyett egy ugyanilyen funkciót betöltő kedvencek-rendszert használ. Első indításkor be tudjuk importálni a meglévő feliratkozásainkat, máskülönben ez külön, a nulláról indul. Ha a Gamingen belül hozzáadunk egy csatornát a kedvenceinkhez, az megjelenik feliratkozásként a sima YouTube-on, de ez már fordítva nem igaz - logikus módon.
Egyedül az adhat okot aggodalomra, hogy a YouTube Gaming ugyanazt a ContentID-ellenzőrést használja, mint a sima YouTube, és ez lesz érvényes a streamekre is. Azonban míg a Twitch csak elnémítja a közvetítést arra az időre, amíg jogvédett tartalmat (zenét, szöveget) észlel a video hátterében, addig a YouTube blokkolja az egészet. És mivel a rendszer eddig sem működött éppen hibátlanul, vélhetően néhány stream áldozatul esik majd ennek.