A Ubisoft a múlt héten jelentette be, hogy a The Division: Heartland egy különálló, ingyenesen játszható anyag lesz, most pedig az is kiderült, hogy a kiadónak nagy tervei vannak a free-to-play irányzattal. Frederick Duguet, a Ubisoft pénzügyi igazgatója bejelentette, hogy a jövőben több nagy franchise-uk alapján is készülnek majd ingyenesen játszható kiadások, így tehát lehet számítani például Assassin's Creedre és Far Cryra is.
Fontos kiemelni, hogy ezek nem helyettesítik majd a teljes árú játékokat, és emiatt nem fog kevesebb hagyományos AAA-kategóriás cím megjelenni a kiadótól.
"Egy változatos felhozatalt szeretnénk kialakítani minden platformon. Örömmel fektetünk többet az ingyenesen játszható élményekbe, azonban szeretném leszögezni, hogy ez nem jelenti az AAA-kategóriás játékaink számának csökkenését. Továbbra is az a célunk, hogy olyan prémium termékeket adjunk a felhasználók kezébe, mint az érkező Far Cry 6, a Rainbow Six Quarantine, a Riders Republic és a Skull and Bones, és emellett erősítjük a jelenlétünket a free-to-play ágazatban, hogy a különböző márkáink még több emberhez juthassanak el" - mondta Duguet.
Ezzel kapcsolatban érdekes bejelentés még, hogy mostantól minden játék, amit a kiadó belsős stúdiói készítenek egy "Ubisoft Originals" címke alatt fog futni. Azt egyelőre nem tudni, hogy erre pontosan miért volt szükség, talán a jövőben több külsős fejlesztő anyagait tervezik kiadni, és ezért fontos a megkülönböztetés?
Akárhogy is, a Ubisoft tehát az Activision mintáját venné alapul, hiszen a kiadó nagy sikert aratott a Call of Duty: Warzone-nal, ami mellett továbbra is évente érkeznek az új Call of Duty-részek. A Ubisoft tavaly már megpróbálkozott ebben a műfajban a Hyper Scape-pel, ami viszont nyomtalanul eltűnt.
"Alaposan megtanultuk a leckét a Hyper Scape kapcsán. Ezen kívül is folyamatosan tanulunk, amiben nagy segítség lesz a hamarosan induló Roller Champions, de a Brawhalla megjelenése is jó tanulságokkal szolgált, a játék tábora folyamatosan növekszik. Úgy láttuk, itt az ideje, hogy magas minőségű free-to-play címeket készítsünk a legnagyobb franchise-ainkból minden platformra" - zárta Duguet.
Ezzel párhuzamosan a Ubisoft bejelentette, hogy a Skull and Bones tovább késik, és most már a 2022-2023-as üzleti évben, vagyis jövőre várható a megjelenése. A játékot még 2017-ben jelentették be PC-re, PS4-re és Xboxra, majd egyszer 2018-ban, egyszer pedig 2019-ben közölték, hogy csúszik a megjelenése.
Kiszivárgott információk alapján a Skull and Bones jóval nagyszabásúbb lesz, mint az eredetileg tervezték, és kap egy online komponenst is, ami nem szerepelt az eredeti célok között. Ezen kívül úgy tudni, hogy a Ubisoft nagyobb hangsúlyt fektetne a kooperatív játékra, aminek következtében a történetet is alaposan át kellett alakítani.