Egymást erősíti az Oculus Rift és a Sony

A két cég versengésének köszönhetően gyorsabban fejlődhet a VR-technológia, és hamarabb fejlődhet ki az egészséges piac.

Egymást erősíti az Oculus Rift és a Sony

Ahogy azt mondani szokás, a versenyszellem hasznos. Úgy tűnik, pontosan tudja ezt Shuhei Yoshida, a Sony stúdióinak vezetője, hiszen egyértelműen úgy gondolja, hogy a Sony Project Morpheus néven futó VR-szemüvege és az Oculus Rift csak jót tehet egymással. Legalábbis egyelőre.

Yoshida példákat is hozott, melyek leginkább technikai jellegűek: "Az Oculus második verziója például nagyon alacsony késleltetéssel dolgozik. Ez minket is rávett arra, hogy megpróbáljuk elérni, vagy túlszárnyalni azt a szintet. A Morpheus pedig kiemelkedő 3D-s audióval rendelkezik, ami jelenleg nem található meg az Oculusban".

Yoshida szerint a rivális vállalat újításai a saját mérnökeinek dobják fel a labdát, amit igyekezniük kell lecsapni. "Miután a mi mérnökeink látják, hogy ők megcsináltak valamit, vagy fordítva, az megváltoztatja a látásmódjukat, és új ötletek kivitelezésére sarkallja őket. Ezen a ponton tehát gyakorlatilag segítjük egymást, problémákat keresünk, és megpróbáljuk megoldani azokat. Mindezt annak ellenére, hogy természetesen nem együtt dolgozunk. Ettől függetlenül a rivális cég bebizonyíthatja valamiről, hogy működik, kiadhat dokumentumokat, és hasonlók".

A technológiai dolgok mellett persze újra előkerült a VR elfogadtatásának kérdése is. Itt hatalmas előnyt jelent, hogy a technológiát két cég próbálja megismertetni a felhasználókkal, ráadásul a fejlesztők is dolgoznak már vele: "Több csapat már az Oculusra készít játékokat. Ami azt jelenti, hogy szinte a Morpheusra fejlesztenek prototípusokat". - véli Yoshida.

Ráadásul így az elérhető közönség is bővül, hiszen az Oculus és a Morpheus közösen lefedik a PC-t és a PS4-et, melyek vélhetően a következő évek legnépszerűbb platformjai lesznek. "Így már a fejlesztők nem érzik annyira kockázatosnak a dolgot, hiszen két platformra is kiadhatják a játékaikat. Az indie-k is szívesebben vágnak bele, hiszen tudják, hogy előbb-utóbb egy másik platformra is megjelentethetik játékukat, ráadásul nekik a kockázat csökkentése még fontosabb."

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward