EA év eleji megjelenések és információk

Sorra vesszük, hogy mire számíthatunk az első néhány hónapban, hiszen január végétől csak úgy záporoznak a jobbnál-jobb játékok.

EA év eleji megjelenések és információk

DS2, BS, FNC, DA2

Legnagyobb örömünkre az utóbbi időben kezdenek elszaporodni a játékbemutatók és konferenciák Magyarországon is. Pénteken az Electornic Arts rukkolt elő egy ilyennel, bemutatva az idei év elején megjelenő játékait. Ezek kiadásuk sorrendjében a Dead Space 2, Bulletstorm, Fight Night Champion, Dragon Age 2, The Sims Medieval, Need for Speed Shift 2, Crysis 2 és a Dark Spore. Mivel a játékok megjelenése már igen közeli, így már nehéz róluk új információval előállni, de összeszedtünk minden érdekességet amit tudtunk, az utóbbi napokban sok minden derült ki, plusz jó lesz ez egy kis emlékeztetőnek is, hogy hiába van most pangás, közel a Kánaán.

Dead Space 2 (PC, PS3, Xbox 360)

Megjelenés: január 28.

Bizonyára sokan várjátok már a horror TPS következő epizódját, melyet számtalan újítással dobtak fel egyjátékos módban és kiegészítették multiplayerrel is. Isaac Clarke nem lesz többé sztoikus néma hős, személyiséget kap, beszélget, megtudhatjuk mi jár a fejében. Mindehhez gyakran társulnak nyomasztó víziók, ahogy kedvenc mérnökünk az őrület határán táncol, ez ismerős lehet azoknak akik már túl vannak a demón. A helyszínváltás (bányászhajó –> hatalmas űrbéli metropolisz) szintén rengeteg lehetőséget rejt magában, de ezekről már írtunk korábbi híreinkben. Ami a játékbemutató során a legjobban tetszett nekünk az a fényekkel való játék. Az első rész után sokan mondták, hogy az első fél óra volt csak igazán félelmetes a játékban, hamar hozzá lehetett szokni utána, például a figyelmeztető hangok miatt. Itt a sötétség volt az, ami feldobta az adrenalin szintünket. Azért ne úgy képzeljétek el, mint a Doom 3-ban, annál kicsit másabb a helyzet. A fegyverünkkel világítunk, de amikor például tárat cserélünk sötétségbe (vagy legalábbis félhomályba) borul a világ… Ami pedig a multit illeti, az (legalábbis az egyik módja biztos) egy kicsit hajaz majd a Left 4 Dead-re.

Launch trailer

Bulletstorm (PC, PS3, Xbox 360)

Megjelenés: február 25.

„Ölj stílusosan!” A Bulletstorm célja nem az, hogy tökéletesen valósághű legyen, a hangsúly inkább az iszonyatosan pörgős játékmeneten és a féktelenségen van. A játék azt díjazza majd leginkább, ha minél őrültebb és kreatívabb módon gyűritek le ellenfeleiteket. Itt nem sokat számít egy „sima” headshot. Kombózgatnotok kell tehát, kihasználva a környezet és eszközeitek adta lehetőségeket. Hogy mindez a gyakorlatban mit takar? A lőfegyveretek mellé kaptok egy lasszószerű alkalmatosságot, mellyel magatokhoz ránthattok dolgokat, leggyakrabban ellenfeleket, hogy aztán alaposan megküldjétek őket ólommal, majd pedig útjukra bocsássátok őket acélbetétes bakancsotokkal. Ha ezen út vége egy kaktuszban végződik, az csak hab a tortán. Ami azt illeti, ezen kívül nagyon sok más kombó lehetőséget nem láttunk eddig, és a neten lévő gameplay videók se túl változatosak, de a legtöbb hasonló helyszínről van, úgyhogy bízunk benne, hogy a kaktuszok feldíszítésén túl lesznek más lehetőségeink is, mert az huszadjára már annyira nem vicces. A karaktereknek egyébként be nem áll a szájuk, úgyhogy lehet egy kis Duke Nukem utánérzésünk is. A játék fegyver/lőszerkezelése még ami említendő, ugyanis a lövöldözések közötti üresjáratokban a megfelelő helyeken az összegyűjtött pontokból (=pénz) fejleszthetjük majd flintáinkat és vásárolhatunk hozzájuk lőszert. Úgyhogy csak stílusosan, mert a több pont=több lőszer és erősebb fegyók.

Last Call trailer

Fight Night Champion (PS3, Xbox 360)

Megjelenés: március 4.

A Fight Night sorozat nálunk is nagy kedvenc, az utoljára megjelent negyedik rész 90 pont felett végzett, így nem kis elvárásaink vannak a folytatással szemben sem. Az eddigiek alapján azonban nem fogunk csalódni. A grafikát nem nagyon van hová csiszolni, már ez előtt is nagyon jó volt, ha mégis sikerül előre lépni, csak örülünk. A játék legjobb részének a Champion mód ígérkezik, amiben egy Andre Bishop bőrébe bújhatunk, ahogy felkűzdi magát a semmiből a csúcsra, de ennek ára van… Nézzétek meg a lenti videót ha még nem láttátok, érdemes.

Champion mode trailer

Ez nem minden persze, visszatér a Legacy mód is (a karrier mód), amiben saját karaktert indíthattok, fejleszthetitek, egyre erősebb ellenfeleket hívhattok ki, miközben ha már van némi nevetek és pénzetek, akkor sorra nyithatjátok a konditermeket is pl. Boxrajongók nagyon figyeljenek március elején, ez valószínűleg ütni fog!

Dragon Age 2 (PC, PS3, Xbox 360)

Megjelenés: március 11.

A legfontosabb újdonság a játékkal kapcsolatban, az a Black Emporium bejelentése, ami már a hivatalos honlapra is felkerült. A Black Emporium gyakorlatilag ugyanaz, mint a Mass Effect 2 Cerberus Network-je, tehát ezen érkezhetnek majd kisebb-nagyobb tartalmak. A BioWare újabb előrendelési akciót hirdetett azok számára, akik lemaradtak a január 11-ig tartóról: az ajánlatban ezúttal más in-game extrák szerepelnek: egy kard és egy oroszlános pajzs. Amennyiben eredeti játékot vesztek (ehhez nem kell előrendelés), ami hozzáférést biztosít a Black Emporiumhoz, további 3 „extra” üti a markotokat: egy mabari harci kutya, Az átváltozás tükre és hozzáférés egy exkluzív mágia és ezermester (craft) bolthoz.

A Dragon Age 2 rengeteg mindenben eltér majd elődjétől, ezen változtatások közül sok lesz majd ami a keményvonalas RPG rajongóknak fájni fog, ám nem kizárt, hogy lesz egy olyan réteg is amit pedig pont ezzel nyer majd meg a játék. Kezdjünk először egy semlegesnek mondható szerkezeti átalakítással a sort. A Dragon Age 2 körülbelül 10 év eseményeit öleli fel, ez nagyságrendekkel eltér az Origins által lefedett időtől. A történet nem lineárisan vezetett lesz, több szempontból, több karakter interpretációjában ismerhetjük meg a sztorit, melyben hősünk egy mindennapi emberből „a bajnokká” növi ki magát. Ennek előnye, hogy láthatjuk tetteink hatását, a világ alakulását.

A kevésbé semleges „újítások” közül a legnagyobbak a beszélgető rendszer és a játékmenetbeli változtatásokat takarják. Itt azért raktuk idézőjelbe az újítások szót, mert tulajdonképpen egy másik saját játékukhoz kezdte közelíteni a BioWare a Dragon Age-et, ez pedig nem más, mint a Mass Effect, a dialógus rendszer például egy az egyben át lett emelve onnan. Hawke teljes szinkront kapott, amiért cserébe megszabták, hogy csak ember nőt vagy férfit indíthatunk. Ezzel nincs is gond, ez egy elfogadható kompromisszum. A Mass Effect dialógusrendszere viszont tökéletes egy AKCIÓ-RPG-hez, ám a DAO rajongókban egészen biztos, hogy vegyes érzelmeket kelt majd. Az Origins keményvonalas RPG-nek készült, bár az igazi szerepjátékosoknak egy idő után még a Nightmare fokozat is 98%-ban sétagalopp volt. Úgy tűnik a BioWare szerint a többségnek inkább a folyékony akcióra van igénye, viszont jó hír, hogy igyekeztek mindkét tábor igényeinek megfelelni, akinek kétségei vannak ezzel kapcsolatban várja meg tesztünket. Új dizájnt kapott a játék HUD-ja is, amit a korábbi gameplay videóban láthattatok véglegesnek tűnik, hogy a régi vagy az új a jobb, azt ki-ki döntse el maga, ízlés kérdése.

A gameplay bemutató alatt jobban megismerhettük Hawke kis családját is. Jó anyánk nem egy harcos termet, de öcsisajtunk (Carver) és a hugicánk (Bethany) annál inkább az. Bethany kiváló mágus és az eddig látottak alapján ő a legcsinosabb leányzó a játékban, de ugye, mint azt említettem, ő a húgunk…

Rise to Power trailer

Shift, Crysis 2, Medieval, Darkspore

Need for Speed Shift 2 (PC, PS3, Xbox 360)

Megjelenés: március 24.

Az új Shift epizóddal az EA ismét azokhoz szól, akik egy kellemes átmenetet keresnek a szimulátor és arcade stílusok között. Szokás szerint számíthatunk rengeteg pályára és autóra, de ezek elvárható dolgok, az igazi érdekesség a bukósisak nézet, amikor úgy látjuk a dolgokat, mintha tényleg ott ülnénk az autóban. Mit jelent ez a gyakorlatban? Erős fékezéseknél előredőlést, komoly kanyaroknál egy kis kitekintést jobbra vagy balra és így tovább (a videóban látható pár jelenet). Kíváncsiak vagyunk, hogy hosszabb futamok alatt tényleg hozzáad-e majd az élményhez, de az ötletet mindenképpen értékeljük.

Természetesen a Shift megkapja a Hot Pursuitban debütáló Autolog rendszert is, úgyhogy a jó közösségi rész garantált. Talán még jobb hír, hogy a játék hivatalos FIA GT licenccel is rendelkezik, melynek hála ezeket a hivatalos versenyeket is tolhatjuk a fotelból.

Unleashed trailer

Crysis 2 (PC, PS3, Xbox 360)

Megjelenés: március 25.

A Crysis 2-t senkinek sem kell különösebben bemutatni. A prezentáció keretein belül az Xbox 360-as változatot láttunk mozgásban és el kell ismernünk, a játék gyönyörű rajta. Az új CryEngine-nel nagyot alkotott a Crytek, a látvány hibátlan, pedig egy multiplatform címről beszélünk. A Crysis multiplayer részét a Timesplitters széria alkotói készítik, egy nem kisebb mint 50 fős „alakulattal”, úgyhogy jó eséllyel ütős multit kapunk.

A Crysis 2 a szétbombázott New Yorkkal nem csak látványosnak, de hangulatosnak is ígérkezik. A játékélményt fokozza számos olyan elem, amit városi környezet hoz magával, a legfontosabb ezek közül talán a vertikális mozgástér. Ha jól körülnézünk rengeteg új utat találhatunk a romok között mászkálva (például megmászva egy épületet fölébe kerülhetünk ellenfeleinknek, kiváló rálátással a csatatérre).

A Crysis 2-nek két extra kiadása lesz, a ’Limited’ az olcsóbb, ebben lesz néhány plusz kiegészítő a játék multiplayer részéhez. Az igazán nagy rajongóknak (de azok közül is inkább a vastag pénztárcával rendelkezőknek) pedig ott lesz a Nano, melyben egy Nano suit mintás hátizsákot és egy szobrocskát is találtok majd…

Előrendelési extrák a multiplayer részhez

The Sims Medieval (PC, MAC)

Megjelenés: március 22.

Az élet annyi lehetőséget tartogat… „mi lenne ha ezt vagy azt másképp csináltam volna?”, virtuális hétköznapok, lehetőségek, család, munka, szórakozás… mi kellhet még? Mondjuk egy kis időutazás. Hogyan festene mindez a középkorba átültetve és némi sziruppal leöntve? Hát pontosan így. Lányok, ki szeretne hercegnő lenni és virtuális lovagi tornára küldeni egy tucatnyi ízlés szerint borotvált Lancelotot, hogy megküzdjön kegyeitekért? Vagy ha nincs ínyetekre az erőszak, akkor rózsával a szájában térden állva is adhat szerenádot. Építgethetitek birodalmatokat és kezetekbe vehetitek lakóinak életét… A játék ’Limited’ szériás változatában in-game extraként kaphattok plusz kétféle tróntermet és 2-2 jelmezt férfi és női karakterek részére.

Darkspore (PC)

Megjelenés: március 29.

A Darkspore egészen más stílust képvisel mint a „light” verziója, vagyis az eredeti Spore játék. Ez egy Diablo szerű hack&slash. Annyiban hasonlít elődjére, hogy a kaszabolás közben összeszedett dns-ekből tetszés szerint variálhatjuk a játék hőseit, akikből egyszerre 3-at vihetünk magunkkal egy-egy misszióra (helyzettől függően váltogathatjuk őket). A játéknak 1 hónappal a megjelenés előtt lesz nyílt bétatesztje is, így ha nem vagytok biztosak a döntésetekben, vásárlás előtt kipróbálhatjátok. A játékot nézve nekünk egyetlen kérdés merült fel a fejünkben: Igaz, hogy a Spore nem jelent meg konzolra, de a Darkspore szinte ordít egy XBLA/PSN portért… miért nem kap?

Zrin bemutató (az egyik hős karakter)

Ennyit az első negyedév EA-s megjelenéseiről. Az egyetlen játék, amiről nem írtunk külön, az a Mass Effect 2 PS3-as verziója. A tavalyi év egyik legjobb játéka már 1 éve kint van Xbox 360-ra és PC-re, amiért cserébe a PS3 verzió alatt már a harmadik rész motorja dobog és kapott egy igényesnek ígérkező előzetest, hogy átvezessen minket az első rész eseményein, képregényes stílusban. Kíváncsian várjuk ezt és a többi felsorolt játékot is, az EA elég erősen indít 2011-ben, de a többieknek sem szégyenkezhetnek, velük nemsokára még foglalkozunk.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward