E3: Már az Xbox One S is erősebb, mint a sima Xbox One

A Gears of War 4 fejlesztői szerint az Xbox One S extra lóerőket kapott a sima Xbox One-hoz képest.

E3: Már az Xbox One S is erősebb, mint a sima Xbox One

Korábban azt hihettük, hogy a tegnap hivatalosan is bejelentett vékonyított Xbox One S pusztán kinézetében, méreteiben és a 4K-s videók, valamint a HDR támogatásában tér az alap Xbox One-tól. Most azonban úgy látszik, hogy mégsem ez a helyzet.

Rod Fergusson, a The Coalition vezetője ugyanis egy interjúban arról beszélt, hogy Gears of War 4 dinamikusan állítgatja menet közben a felbontását, hogy minél stabilabban tartsa az egyjátékos módnál kitűzött 30fps-t, illetve a multiplayernél megadott 60fps-t.

Oké, ez nem akkora újdonság, sok játék csinálja ezt. Az érdekesség azonban innen következik: Fergusson elmondta, hogy mivel az Xbox One S több CPU és GPU erővel rendelkezik a sima Xbox One-hoz képest, ez azt jelentheti, hogy a játéknak majd kevesebbszer kell vissza vennie a felbontásból ahhoz, hogy tartsa a kívánt képfrissítést.

Ezt követően felmerült a kérdés, hogy ha a Gears of War 4 automatikusan képes kihasználni az Xbox One S extra erejét, akkor ez érvényes lesz az Xbox Scorpiora is - tehát, azon akár rögtön 4K-ban is futhat majd a játék? Fergusson szerint ez most még nem egyértelmű. Habár a játékot simán fel tudnák húzni 4K-ra, ugyanis minden grafikai elemet eleve ilyen felbontásban gyártanak le, azonban azt már a véglegeshez közeli hardveren kell majd megnézniük, hogy 4K-ban hogyan fut a játék, és el tudják-e érni a 30/60fps-t.

Mi lehet a háttérben?

Hivatalos nyilatkozat egyelőre nem jött a Microsoft részéről az Xbox One S potenciális extra erejével kapcsolatban, így csak találgatni tudunk. Ugyanakkor érdemes visszaemlékezni arra, hogy bennfentesek források szerint a Sony azért döntött az erősebb PlayStation 4 NEO elkészítése mellett, mert egész egyszerűen a sima PS4 APU egységét túl költséget lett volna újraterveztetni 14nm-es FinFet gyártástechnológiára - így inkább megvették az AMD-től az eleve erre tervezett Polaris GPU-t.

A helyzet hasonló lehet itt is: mivel az Xbox One S vélhetően 14nm-es APU-val jön (így lehetett jóval kisebb, mint az alap Xbox One), könnyen lehet, hogy a Microsoft sem fizette ki a korábbi GCN-architektúra lecsökkentését az új gyártástechnológiára. Ráadásul eleve legalább részben módosított APU-t kellett terveztetni az AMD-vel, hogy bekerülhessen a 4K videózás és a HDR.

Hozzá kell tenni, hogy ha jelentős extra lóerőket kapott volna az Xbox One S, akkor a Microsoft a sajtókonferencián valószínűleg ezt kiemelte volna. Így gyaníthatóan arról lehet szó, hogy szimplán a Polaris GPU architekturális előrelépéseiből származik némi többlet erő, esetleg még a CPU órajelét is meghúzhatták kicsit.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward