Az Electronic Arts ezúttal is az E3-tól külön, a saját EA Play eseményén tartotta meg a sajtókonferenciáját. Azon a helyszínen egyébként, amit maga Frank Sinatra nyitott meg az 1940-es években. A műsor felvezető videója szépen elővezette, hogy mire is számíthatunk: jó sok lövöldözésre az Anthem és a Battlefield-részéről, némi új tartalomra a Star Wars Battlefront 2-höz, valamint jó sok sportra.
Nem is kellett sokat várni a fontos dolgokra, a sajtókonferencia rögtön a Battlefield V-tel nyitott. Miért lesz ez az eddigi legjobb Battlefield? Nos, átvetődhetünk majd ablakokon, hogy meglepjün az ellenfelünket, az eddig fixen letelepített védelmi eszközöket (például ágyúkat) pedig simán áthelyezhetjük egyik helyről a másikra. Az egyjátékos móddal kapcsolatban megismételték, hogy olyan sztorikat szeretnének elmesélni, amiket jellemzően nem mondanak el a második világháborúról. Ezzel kapcsolatban többet majd a holnapi Xbox-konferencián tudhatunk meg a DICE jóemberei szerint. Megerősítették azt is, hogy nem lesz szezonbérlet, és folyamatosan frissülni fog a játék, teljesen ingyen.
És igen: bejelentették azt is, hogy érkezik egy battle royale-mód, ami tartalmaz majd mindent, ami a Battlefield: sok játékost, rengeteg fegyvert és járművet, valamint a megújított pusztítási lehetőségeket. Ezt követően pedig egy nagyon látványos és hatásos előzetest láthattunk:
Rögtön ugrottunk is a FIFA 19-re, amiről várható volt, hogy központi szerepet kap majd, hiszen hamarosan elkezdődik a világbajnokság. Elsőre azoban a UEFA-bajnokok ligájáról beszéltek, hiszen ennek a licencét idénre sikerült megszereznie az Electronic Artsnak a Capcomtól. Ennek megfelelően a bajnokok ligája alaposan beépül majd az egész játékba: lesz rá külön kampány, megjelenik az Ultimate Teamben, és még ki tudja hol. Az ígéretek szerint még jobban koordinálhatjuk majd a csapatunk stratégiáját, a játékmenet pedig még egy nagyot lépett előre, de egyelőre erről nem beszéltek részletesebben, hanem majd a nyár során mutogatnak dolgokat. A világbajnokság kezdetével viszont a FIFA 18-at frissítették a megfelelő tartalmakkal, úgyhogy már előre lejátszhatjuk a meccseket, ha akarjuk. Ráadásul PS4-en, Xbox One-on és PC-n (Origin Access-hozzáféréssel) ingyenesen kipróbálhatjuk a játékot, annak minden extra tartalmával együtt.
Egészen eddig a pontig kellett várni arra, hogy Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója a színpadra lépjen. Érdekes módon arról kezdett beszélni, hogy a szórakoztatóiparban a streamelés és az azonnali hozzáférés az új trend, és szerinte ez lesz a játékipar jövője is. Éppen ezért vásároltak meg nem olyan rég egy új izraeli céget, ami pontosan a streameléssel foglalkozik, és ami lehetővé teszi majd, hogy a kiadó játékait bármilyen eszközön és bármikor tolhassuk. Még tesztelési fázisban van, de már működik. A másik fontos dolog az előfizetés, amivel kapcsolatban az Origin Access Premier nevű szolgáltatást leplezték le. Ez az Xbox Game Passhoz hasonlóan azonnali hozzáférést ad az Electronic Arts legújabb játékaihoz egy havi előfizetésért cserébe. Plusz persze megkapunk mindent, amit az alap Origin Access nyújt, így a kiadó régebbi játékaihoz való korlátlan hozzáférést.
Hogy-hogynem, előkerült a közönségből Vince Zampella, a Respawn vezetője is, hogy magyarázatot adjan arra, miket is teaselnek mostanában a Twitteren. Rögtön elárulta, hogy az általuk készített Star Wars-játék neve Jedi: Fallen Order lesz, amiről sokat egyeztettek a LucasFilmmel. Igen, ez azt jelenti, hogy egy jedi lesz a főszereplő, mégpedig abban az időszakban, amikor a harmadik és negyedik epizód között az újonnal megszületett Birodalom levadássza az összes jedit. Hogy mikor jelenik meg? Nos, a jövő év ünnepi szezonjában.
Semmi kézzelfogható dolgot nem láthattunk a játékból, de a Star Wars-témánál maradva váltottunk a Battlefront 2-re. A DICE fejlesztője rögtön el is ismerte, hogy nem egészen sikerült úgy a játék, ahogy akarták, úgyhogy (mint ismeretes) teljesen átalakították a karakterfejlesztési rendszert, a mikrotranzakciókat kizárólag kozmetikai holmikra tették át, és behoztak egy rakás új tartalmat. Most éppen a Han Solo-szezon zajlik, aminek a legújabb pályája a Kessel. Hamarosan három új játékmód érkezik majd, és még idén alaposan elmerülnek a Clone Wars időszakában is. Ezzel kapcsolatban jön egy új pálya a Geonosison (ami az ígéretek szerint az eddigi legnagyobb pálya, amit a DICE csinált), és négy új hős is, mégpedig Grievous tábornok, Obi-Wan, Dooku gróf és Anakin.
Ma reggel már kiszivárgott, hogy az amerikai korhatár-besorolásért felelős ESRB bejegyezte az Unravel 2-t, úgyhogy közepes meglepetés volt, hogy erről is lerántották a leplet. Ezúttal nagyon úgy látszik, hogy két fonáklény együttműködéséről szól a játék: mindig két karakter lesz egyszerre a képernyőn, így a kooperatív lehetősége állandóan adott, de egyedül is nyomhatjuk majd, ilyenkor bizonyos esetekben tulajdonképpen "összeolvaszthatjuk" a két szereplőt, akik akkor válnak majd szét, ha valamilyen puzzle-t kell megoldanunk. Az biztos, hogy továbbra is elképesztően jól néz ki a játék, és a bemutató alapján nagyon szórakoztatónak is tűnik. A meglepetés pedig a végére maradt: az Unravel 2 már meg is jelent, a mai naptól mindenki számára hozzáférhető.
Ezután az Electronic Arts arról beszélt, hogy miként kezdték el felkarolni az utóbbi években a független fejlesztőket. Ennek az eredménye az Unravel, valamint a Way Out is. Utóbbi fejlesztői egyébként annyira sikeressé váltak, hogy egy teljesen új irodába költöznek, és alaposan bővítik a munkavállalóik körét. Most egy új indie stúdió csatlakozik a családhoz Berlinből. Ez a Jo-Mei Studios, akik a Sea of Solitude nevű játékon dolgoznak. A misztikusan hangzó játék középpontjában a magányosság érzése áll, amit valószínűleg minden ember sokszor átérez az élete során. A főszereplő egy olyan fiatal lány lesz, aki annyira magányossá és elkeseredetté válik, hogy végső soron egy szörny lesz belőle. A történet során elvileg kiderül majd, hogy miért történt ez, és mit tehetünk ellene.
Meglepetésszerűen egy új mobiljátékra váltottunk, ahol rögtön össze is mérték erejüket a fellépők, két (állítólag) neves mobilos RTS-játékos: iNcontroL és nickatnyte. A játék pedig nem más, mint a Command & Conquer: Rivals, vagyis a legendás stratégiai játék feltámasztása mobilon. Igaz, maga a játékmenet egyáltalán nem hasonlít arra, amit megszoktunk, de azért ez is valami. Az androidos felhasználók elméletileg már mától kipróbálhatják a pre-alfa verziót.
Zárásként pedig következett az Anthem. "Az istenek eltűntek, és a helyükön káosz és pusztítás maradt" - kezdődött a bemutató, amiből egyértelművé vált, hogy valamilyen ismeretlen erő fenyegeti a világot, ami ellen a hősöknek fel kell lépnie. Ezután azonban egy beszélgetés következett a játékról, ahol ott volt harmadmagával maga Casey Hudson is, a Mass Effect egykori fejese, aki elment, majd visszatért a BioWare-hez. Igaz, az Anthemen már akkor is dolgozott, amikor először elhagyta a stúdiót. Az egyértelművé tették, hogy annak ellenére, hogy egy multiplayer játékról van szó, a történet nagyon fontos lesz, mint a BioWare eddigi összes alkotásában. A jelmondat az, hogy "az én történetem, a mi világunk". A világ tehát közös lesz, de mindenki végigjár majd egy nagyon jelentőségteljes történetet. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a küldetéseket együtt tolhatjuk végig, azonban ha azok véget érnek, akkor visszatérünk majd a bázisra, ahol megtapasztalhatjuk annak következményeit, beszélgethetünk karakterekkel, és tanulhatunk a világról.
A történet alapja az, hogy az istenek azelőtt eltűntek, hogy befejezték volna a világ megalkotását. Viszont hátrahagyták azokat az eszközöket, amikkel ez a folyamat folytatható, ezek körül azonban folyamatosan harcok és konfliktusok vannak. A bemutató során esett szó a karakterosztályokról, amikkel kapcsolatban túl nagy meglepetésre nem kell számítani: lesz itt klasszikus tank, meg távolharcos is. Részletesen testreszabható lesz a fegyverzetünk, páncélzatunk, valamint a kinézetünk. Azt leszögezték, hogy nem lesznek lootboxok, és semmi olyat nem vehetünk majd valós pénzen, ami befolyásolja a játékmenetet, kozmetikai holmikat viszont igen.
Magából a játékmenet-bemutatóból egyelőre az jött át, hogy a játék még szaggat (ez mondjuk nem meglepő), rendkívül zavaró hatalmas sebzésszámok röpködnek a képernyőn, és valahogy nem túl érdekes az egész.
De legalább a végleges megjelenési dátumot megtudtuk: 2019. február 22, PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.
Ezzel pedig véget is ért az Electronic Arts idei sajtókonferenciája, ahol a várakozásoknak megfelelően meglepetésekkel nem találkozhattunk, de legalább a bevezető ellenére nem fárasztottak minket nagyon sok sporttal. Találkozunk holnap a Microsoftnál!