E3 2012: Ubisoft sajtókonferencia

Sok címre számítottunk a Ubisoft felhozatalában, de a Watch Dogs mindenkit meglepett.

E3 2012: Ubisoft sajtókonferencia

Ubisoft E3 2012 sajtókonferencia

A Ubisoft úgy döntött, a 2012-es E3-as konferenciáját egy kis showelemmel vezeti fel: táncosok érkeztek a színpadra, majd megjelent Flo Rida is élőben (?) énekelni (?) azzal az egy slágerével, amit mindenki ismer tőle. Természetesen mindez amiatt kellet, hogy elmondják nekünk: készül a Just Dance 4, melynek promotálásában Flo Rida is részt vesz, és elmondása alapján ennek nagyon örül. Bemutatkozik műsorvezetőnk, a dekoratív komédiás hölgyemény, Aisha Tyler, a Ubisoft azonban a backstage-re is rakott egy embert: Toby az ígéretek szerint a háttérből fog kommentálni, és közvetíti a nézők kérdéseit a fellépők felé. Sajnos az egész konferenciára elmondható, hogy Toby szerepeltetése nem igazán jött be, a legtöbbször erőltetett volt az egész, mint ahogy az Aishával előadott poénok sem voltak viccesek. Sokszor kínos pillanatokat élhettünk át, amikor egy-egy láthatóan viccesnek szánt szópárbaj után a közönség néma csendben ült. Hiányzik innen Joel McHale.

Szerencsére gyorsan tovább léptek, és a színpadra érkezett Dan Hay, a Far Cry 3 producere, azzal a célzattal, hogy bemutassa nekünk a játékot. Rögtön élő, in-game prezentáció következett. Míg az előző részben ránk vadásztak, addig most mi vagyunk a vadászok. Az erotikától és tudatmódosító szerek hatásától túlfűtött nyitójelenet után rögtön az akcióban találtuk magunkat, ahol azonnal levonhattuk a következtetést: a játék remekül néz ki. Hamisítatlan Far Cry hangulatban közelítettük meg a rosszfiúk bázisát (közben megszemlélve a víz alatti élővilágot), a szabadság láthatóan a mienk, hogy milyen formában rendezzük le az áldozatjelölteket. A főellenség Vaas teljesen őrült, így sosem tudhatjuk pontosan, mire készül, a záró képsorok pedig további, erősen elmebeteg víziókkal teli történet képét festik le előttünk.

A Microsoft konferenciáján már láttuk, most azonban újra előkerült a Splinter Cell: Blacklist egy látványos, renderelt előzetes erejéig, mely egyértelműen utal arra, mit várhatunk a játéktól: még gyorsabb, még pörgősebb akciót, és kőkemény jeleneteket - ahogy azt az Xbox 360-as sajtókonferencián meg is szemlélhettük. Max Beland, a Ubisoft Toronto kreatív igazgatója megerősíti, hogy visszatér a kooperatív és a Spy vs. Mercenary mód is.

A Ubisoft kezében van a The Avengers - Bosszúállók licence, és ezt igyekeznek is kihasználni, de nem úgy, ahogy azt elsőre gondolnánk. Ennek a játéknak láthatóan nem sok köze van a most éppen szinte minden bevételi rekordot megdöntő mozifilmhez, hiszen szerepel benne Rozsomák, Superman, Pókember, Magneto és Venom is. A The Avengers: Battle for Earth Xbox 360-ra (Kinect) és Wii U-ra jelenik meg.

Az ezután bemutatott Rayman Legends egészen különlegesen fest: a tempója félelmetesen gyors, a környezet és a grafika pedig nagyon kidolgozott. Ezeket nagyrészt az előd is tudta persze, amiben a játék egyedi lesz, az a Wii U-s irányítási metódus. Míg mondjuk barátunk a Wii U normál kontrollerét használva Raymant vezetgeti, addig mi az érintőképernyős tablet segítségével az aprócska Murphyt irányíthatjuk, akivel segíthetjük társunkat - köteleket vághatunk át, különböző dolgokat aktiválhatunk, és persze gyűjtögethetjük a lumsot. A bemutatón nagyon jól működött az egész, és roppant látványos játékmenetet eredményezett, a kérdés pusztán az, hogy vajon hosszabb távon mennyire lesz élvezetes Murphyvel játszani.

Újabb Wii U-s cím következett, mégpedig a Zombi U. A fejlesztők szemérmetlenül lemásolták a Dead Island emlékezetes bemutatkozó előzetesét, csak egy másik környezetbe, London utcáira helyezték át azt. Ettől függetlenül hangulatos, azt meg kell hagyni.

De nem sokáig gondolkodhattunk ezen, ugyanis rögtön érkezett a Ubisoft egyik nagyágyúja, az Assassin's Creed 3. Elsőként egy renderelt előzetest kaptunk, melyben a függetlenségi háború egyik csatáját vehettük szemügyre. Connor az amerikaiak oldaláról elindulva félelmet nem ismerve ugrik be a brit seregek közé, hogy ott mindenkit szétszabdalva eljusson a parancsnokig, aki - mint utólag kiderül - egy templomos. Ezután Francois Pelland érkezett a színpadra, hogy élőben mutasson nekünk némi játékmenetet. Havas tájon járunk, ahol ezúttal épületek helyett fákon ugrálva haladhatunk előre. A vadállatok bármikor ránk támadhatnak, a közeli bázist elérve pedig küldetéseket vehetünk fel. Pelland azt a küldetést kapta, hogy egy közeli katonai támaszponton likvidálja a főnököt, amit a puskapor felrobbantásával meg is tesz. Megszemlélhettük a feljavított harcrendszert és a még tovább csiszolt animációkat, illetve továbbra is impresszív, hogy egy ekkora nyitott világgal rendelkező játék ilyen jól tud kinézni.

 

A Ubisoft elkötelezett támogatója az e-sportoknak, ezt szeretnék bizonyítani a TrackMania után a ShootManiával. A játékot úgy mutatják be, hogy felhívnak két csapatot a színpadra: a kék csapatot fiúk, a piros csapatot lányok alkotják, aggodalomra azonban semmi ok, mert mindkettőben többszörös Counter-Strike világbajnokok vannak. A két fél egy különös játékmódban esik egymásnak: az egyik oldalról csak egy játékos lehet a pályán, de ő mindent egy lövéssel kinyíró railgunt kap, míg a másik csapatból mindhárman bent lehetnek, de nekik csak rakétavető jár. A kör végén pedig cserélnek. Maga a játék remek spectator móddal rendelkezik, és egyébként egy eléggé felgyorsított Quake 3-ra emlékeztet, kicsit puritán grafikával. Végül a fiúk nyernek, ami a két műsorvezető között a meccs előtt kötött fogadás értelmében azt jelenti, hogy Aisha helyett Tobynak kellene tovább vezetnie a műsort, de szerencsére ez végül nem történik meg.

Az igazi nagyágyú azonban a show végére maradt. Végre kiderült, min is dolgozik a Ubisoft Montreal stúdió. A játék címe Watch Dogs, és egy olyan városban játszódik, ahol gyakorlatilag mindent egyetlen számítógépes rendszer, a ctOS irányít. Ebbe betörve átvehetjük az uralmat az elektromos hálózat, a mobiltelefonok, a jelzőlámpák, a metrók, és gyakorlatilag minden más felett. Főszereplőnk pedig be tud törni a rendszerbe, és ki tudja használni azt, ennek segítségével kell eltennie különböző célpontokat láb alól. A játék fantasztikusan néz ki, szinte el sem hisszük róla, hogy egy hatalmas, open-world környezetben mozoghatunk. Az alapötlet is remek, a kérdés már csak az, tényleg sikerül-e ebből hosszú távon is élvezetes játékmenetet kihozni, mert a bemutató elég szkripteltnek tűnt.

 

 

A Ubisoft konferenciáján tehát örülhettek a hardcore játékosok: a kiadó semmi felesleges rizsával nem vesztegette az időt, és komolyan ütős címeket mutatott. Sajnos a korábban pletykált Prince of Persia ezúttal kimaradt, de a Far Cry 3, a Splinter Cell: Blacklist és az új Watch Dog mind-mind meghatározó címnek tűnik.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward