A Digital Foundrynak volt lehetősége élőben is belenézni a Dying Light 2-be, és mellé megkérdezni a fejlesztőket néhány dologról. A vezető dizájner Tymon Smektala újra megerősítette, hogy a történetmesélés nagyon fontos szerepet kap majd, így az új engine kifejlesztésekor alaposan rámentek a karakterek animációira és az arckifejezések élethűségére.
Szintén fontos lesz a mesterséges intelligencia: az NPC-k viselkedése folyamatosan változik majd egyrészt a mi cselekedeteink alapján, másrészt pedig attól függően is, hogy ők maguk milyen helyzetbe kerülnek a történet alakulásakor.
A legfontosabb azonban, hogy a világ kialakításakor már a kezdetektől jelen volt a szerepjáték-legenda Chris Avellone.
"Segített kialakítani ezt a fajta modern sötét középkort. Ez egy nagyon egyedi világ, hiszen habár minden modern, ami körülvesz bennünket, de a civilizáció mégis visszacsúcsott a sötét időkbe. Avellone a kezdetektől ezen dolgozott velünk. Ha kinézünk az ablakon, minden egy másik kor maradványának tűnik majd, mert a játék világában a civilizáció gyakorlatilag megszűnt, minden brutális, kegyetlen és primitív. Avellone sokat segített abban, hogy egy ilyen világot milyen szabályok vezérelhetnek, és milyen frakciók működnek és harcolnak egymással a városon belül" - mondta Smektala.