A World of Goo egyik alkotója, Ron Carmel kijelentése szerint a DRM szoftvervédelem beépítése a játékokba nem több csupán, mint kidobott pénz és idő. "Ne vacakoljatok a DRM-mel, időpocsékolás!" - tanácsolta Carmel a GDC-n. "Csak arra jó, hogy a DRM szolgáltató jól meggazdagodjon belőletek!"
"Akármi, ami egy kicsit is érdekes, úgyis fel lesz törve. Ráadásul a crack-elt verzió még felhasználóbarátabb is lesz, mert nem kell vacakolni a 32 karakteres serial bepötyögésével. Aki így akar szert tenni egy játékra bármelyik BitTorrent oldalon rátalál majd továbbra is. Elég gyorsan fel lesz törve, akármilyen DRM-et is pakoltak bele, szóval egyszerűen nem látom az értelmét a használatának."
A 2D Boy-os fejlesztő még azt is hozzátette, hogy semmi különbség nincs a DRM nélküli World of Goo és bármelyik más PC-s cím között a kalózverziók arányában. Ha még emlékszik valaki, volt tavaly egy cikkünk arról, hogy a fentebb említett játék felhasználóinak 90%-a kalóz másolattal játszik.
Carmel kifejtette a véleményét arról is, hogy független játékfejlesztőknek nem éri meg kiadókhoz fordulni."Ne tegyétek!" - mondta. "A kiskereskedelmi forgalom, amiben a kiadók igazán jók, nem hoz elég eladást a független játékoknak. Próbáljátok inkább a digitális disztribúciót, ahhoz nincs szükségetek kiadóra. Finanszírozzátok saját magatok a játékotok, és amikor a kiadásra kerülne a sor, terjesszétek on-line az adott régiónak megfelelő összegért.”
A World of Goo még ilyen statisztikák mellett sem teljesített rosszul hál istennek, behozta a tőle elvárható pénzmennyiséget.