A Microsoft számára a mesterséges intelligencia robbanásszerű terjedése nagyon jól jövedelmez, és egészen újszerű partnerkapcsolatokat építhet már az ilyen megoldásai köré. A Vodafone-nal most egy olyan együttműködést hozott tető alá a szoftveróriás, ami az elkövetkezendő 10 évben meghatározó fontossággal bír majd.
1,5 milliárd dollár, vagyis napi árfolyamon 523 milliárd dollár értékű szerződést írtak alá a felek.
A Vodafone és a Microsoft ennek keretében azon dolgozik majd, hogy a szolgáltató európai és afrikai üzleti és fogyasztói ügyfeleinek olyan új szolgáltatásokat tegyen elérhetővé, melyek már az Azure és a Copilot technológiákban rejlő lehetőségeket aktívan kihasználják. Olyan célokat fogalmazott meg a Vodafone, mint például a fizikai adatközpontjainak felváltása a nagyobb hatékonyságú Azure felhős szolgáltatásokkal.
A mesterséges intelligenciával is megtámogatott Azure révén a megszokott adatközpontokhoz képest alacsonyabb üzemeltetési költségeket lehet elérni, miközben a szolgáltatás jól skálázhatósága révén nem kell attól tartani, hogy egy-egy bővítés komoly fejtörést és óriási azonnali kiadást jelent a szolgáltató számára. Ennek köszönhetően a terjeszkedés is felgyorsulhat majd, és olyan új területeken jelenhet meg a Vodafone a továbbiakban, ahol óriási a potenciális ügyfélkör.
„A Vodafone ma bátor elkötelezettséget vállalt Európa és Afrika digitális jövője mellett. Ez az egyedülálló stratégiai partnerség a Microsofttal felgyorsítja üzleti ügyfeleink – különösen a kis- és középvállalkozások – digitális átalakulását, és fokozza a fogyasztók számára nyújtott ügyfélélmény minőségét.” – jelentette ki Margherita Della Valle, a Vodafone Csoport vezérigazgatója. Akin egyébként az utóbbi időben elég nagy volt a nyomás, hogy a cégcsoport profitját újra növekedő pályára állítsa.
A várakozások szerint a mesterséges intelligencia a jövőben átalakítja majd a telekommunikációs vállalkozások ügyfélszolgálatát, és a Vodafone szeretne felkészülni erre. Luka Mucic, a Vodafone pénzügyi igazgatója pedig kiemelte, hogy a Microsoft a lehető legjobb partner arra, hogy az MI bevezetésében támogatást nyújtson a vállalat számára. Hiszen az OpenAI-jal kötött együttműködése révén egy szilárd háttérrel rendelkezik.
Tehát a tervek szerint már a chatbotokat fogják integrálni az ügyfélszolgálati rendszerbe, ezek pedig a jövőben a felhasználók minden kérdésére igyekezhetnek konzisztens és intelligens válaszokat, tanácsokat adni. Ennek köszönhetően jobb lesz majd az ügyfélélmény a Vodafone-nál. De a dolgozókat is támogathatja a generatív MI. Abban bíznak, hogy a technológiák révén a dolgozók produktivitása és munkaminősége egyaránt javulni fog. Közben pedig azt is hozzátették, hogy senki nem akarnak az MI-vel leváltai.
A megállapodás keretében a Microsoft befektetőként megjelenik majd a Vodafone által létrehozott IoT kapcsolati platform mögött, ami most még a vállalat egy részét képez, de ez áprilisban megváltozik. A tervek szerint tavasszal leválasztásra kerül ez az üzletág és önállóan működik majd tovább. Ennek köszönhetően a várakozások szerint új partnereknek válhat érdekessé és a felhasználói köre is lendületesebb bővülésnek indulhat. A jövőben ez biztosíthatja majd rengeteg alkalmazás, eszköz, jármű és más berendezés között az összeköttetést.
Továbbá a Vodafone IoT plaformja támogatást nyújthat majd a Microsoft számára a „digitális ikrek” fejlesztésének, ahol a cél az, hogy a valós környezeteket a digitális térben modellezék, és így dolgozhassanak azokon. „A Vodafone IoT stackje lehetővé teszi számunkra, hogy bemenjünk ezekbe a környezetekbe, modellezzük a környezetet, nagyméretű adattárolókat hozzunk létre, és mesterséges intelligenciával segítsük az ügyfeleket a fenntarthatósági céljaik elérésében.” – emelte ki Judson Althoff, a Microsoft kereskedelmi igazgatója.