A 2009-ben alapított spanyol Tequila Works tagjai korábban olyan cégeknél dolgoztak, mint a Blizzard, a Pyro Studios, a Sony Computer Entertainment Europe, vagy a Weta Digital. Amikor első játékukba belefogtak, még csak annyit tudtak, hogy egy olyan zombis darabot szeretnének készíteni, amely a 80-as években játszódik. Később ebből született meg első játékuk, a Deadlight alapötlete, melynek főhőse Randall Wayne aki nem a szokásos rendőr, katona vagy különleges ügynök, még csak nem is nem is tudós; egyszerű, hétköznapi figura, akinek történetét, múltját és félelmeit az általa írt naplóbejegyzésekből ismerhetjük meg. A lepusztult Seattle-ben és környékén megtett utazása nemcsak fizikai, hanem szellemi is.
A játék egy oldalnézetes scrollozó platform darab, amely stílusos külsővel, egyedi, szubjektív módon ad elő egy poszt apokaliptikus történetet, tiszteletben tartva a műfaj elfogadott és jól bevált kliséit, ugyanakkor valami újat is hozzáadva. A sztori Antonio Rajano forgatókönyvíró tollából született, akinek eddig még nem volt dolga a számítógépes játékok műfajával, de itt alkalma lesz bizonyítani. A túlélőhorror augusztus 1-én jelenik meg exkluzívan Xbox Live-on.