Shop menü

CSÚNYA BUKÁS A REDFALL

A vásárlók egyértelműen dühösek.
Török Roland
Török Roland
Csúnya bukás a Redfall

A Redfall rossz játék lett. Ha nem is játszhatatlanul rossz, eléggé nagy bajok vannak vele ahhoz képest, amit a közösség elvárt tőle. Az Arkane nagy múltú vezető játékfejlesztőként minden létező erőforrást megkapott arra, hogy egy jó kooperációs vámpír játékot hozzanak el számunkra, ám valamiért ez nem sikerült nekik. 

Ez pedig gond. A Microsoft számára különösen fontos lenne, hogy erős, a platformot meghatározó exkluzív címek jelenjenek meg az Xboxra és kerüljenek be a Game Pass-ba, a Redfall viszont nem hozta a várt számokat. Az értékelések alapján a játék egy közepesnél éppen jobb cím, ám a közösség lehangoló véleménye alapján egyszerűen nem éri meg az árát. 

„Játékmenet? Unalmas. Grafika? Ronda. Sztori? Vicc. Ár? Abszurd. Bugos? Bugos.” írja egy népszerű kommentben az egyik értékelő Steamen, kiemelve, hogy mennyire nem tetszik neki a tendencia, amit a játékipar manapság megenged magának.  

Galéria megnyitása

Más kommentelők előszeretettel említik meg a szörnyű mesterséges intelligenciát és animációkat. Sokan annyira borúsan látják a helyzetet, hogy szerintük ezeket teljesen újra meg kéne csinálni, annyira rosszak. A vásárlók egy jelentős része szerint pedig egyszerűen csak kirabolták őket. A Game Pass előfizetés részeként ingyenes a játék, ám ott sem túl népszerű. Összességében tehát az Dishonored után nem ezt várták a felhasználók az Arkane-től. 

Phil Spencer, az Xbox részleg mindenható ura a Kinda Funny Xcast adásában volt vendég, és elismerte, hogy hatalmas gondok vannak a játékkal, és ezt személyes felelősségének is érzi. Az, hogy a 30 FPS-t sikerült megcélozniuk a rajtra, már eleve kiábrándító, de természetesen tudja, hogy más gondok is vannak. 

Haragszik magára, és semmi sem bántja őt jobban, mint az, ha csalódást okoz az Xbox közösségnek. 

A probléma viszont az, hogy a belsős felméréseik alapján ők legalább 80 pontos címre számítottak, és soha nem törekedtek volna arra, hogy olyan játék kerüljön a piacra, ami 60 ponton szenved a kritikusoknál is. Ez valahol rajtuk csúszott tehát el. A Redfall viszont nem fog magára maradni. Az Arkane azon lesz, hogy olyan népszerű és jól működő címet készítsen belőle, mint amilyen a Sea of Thieves vagy a Grunded. Még mindig cél a 60 FPS és senkit nem akarnak cserben hagyni egy 70 dolláros játék esetében, így Phil Spencer teljes felelősséget vállal azért, hogy ez egy jó játék legyen.  

Fontosnak érzi leszögezni, hogy a Microsoft ezután sem fog beleszólni a stúdiók belügyeibe, a Redfall miatt nem fognak keményebben irányítani, ugyanúgy szabadon dolgozhatnak a felvásárolt játékfejlesztő stúdiók, mint korábban.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére