Command & Conquer 4: A történet vége

15 éve indult el a sikersorozat - a Tibérium saga -, melyben feltűntek még hollywoodi színészek is. A mindent jelentő halálos zöld kristályokról, a jó és rossz küzdelméről szóló sorozat a C&C4-gyel befejeződik.

Command & Conquer 4: A történet vége

15 éve indult el a sikersorozat - a Tibérium saga -, melyben feltűntek még hollywoodi színészek is. A mindent jelentő halálos zöld kristályokról, a jó és rossz küzdelméről szóló sorozat a C&C4-gyel befejeződik.

Nem akármilyen lezárást ígért viszont a dizájner és történetíró Samuel Bass (EA Los Angeles) egy GameSpot-nak adott exkluzív interjúban. Szó esett kaszt alapú játékrendszerről, co-op kampányokról, tapasztalati pont gyűjtésről, mobil bázisokról, 5v5 multiplayerről és számos más újításról...

Levonhatjuk tehát a végső konklúziót, miután évekig hallgattuk a misztikus szövegetket Kane nagy tervéről és a nagy felemelkedésről. Most végre minden a helyére kerül. Természetesen azért ennyi nem elég egy játék sikeréhez, így vessük is gyorsan nagyító elé a C&C4 újításait és változtatásait:

Elsőként lássuk mit is kell érteni ez alatt az RPG szerű maszlag alatt, amit az első bekezdésben is említettünk. Minden frakció 3 fejleszthető kasztot kap, ezek az offenzív, a defenzív és a támogató. Mindegyik kaszthoz egyéni egység szett tartozik. Az offenzív például tank orientált, egyértelműen a frontvonalbeli küzdelemre van kitalálva, míg a defenzív vonalat különböző őrtornyok és bunkerek erősítik. A támogató kaszt erőssége a különböző szállítókban, repülőkben rejlik, támadhat közvetlenül, vagy támogathatja csapattársát közvetetten illetve különböző gyógyító képességekkel.

Játsszuk a játékban bármelyik módot, folyamatosan gyűlnek a tapasztalati pontjaink is (a player profilhoz tartoznak a pontok). Ezeket használhatjuk a kasztunk fejlesztésére, új egységek, épületek és képességek megszerzésére. Ennek mindössze annyi haszna van, hogy kezdő játékosoknak könnyebb így megtanulni a játék kezelését, a profik viszonylag hamar összegyűjthetik a szükséges pontokat, hogy hamar hozzájussanak a teljes repertoárhoz.

Mindenképp említésre méltó még, hogy ezúttal igyekeztek változatosabb missziókat összeállítani, kevesebb a szokásos 'zúzd porrá az ellenséges bázist' stílusú kampány. A teljes sztori végigjátszható lesz majd co-op módban. A közös játék már kihagyhatatlan eleme a szériának, könnyedén játszat majd együtt egy tapasztaltabb és egy viszonylag kezdő játékos, ilyenkor az előbbinek ajánlott lesz majd offenzív szerepet játszani, míg a kezdő játékos hatékony segítője lehet támogató kasztot játszva.

A konzolosok számára rossz hírünk van, a játék PC exkluzív lesz, jó hír, hogy nem lesz benne DRM.

A történet 2062-ben indul, 15 évvel a Tiberim Wars és a Temple Prime incidens után. A Tiberium egy következő evolúciós szakaszba lép beborítva és szinte lakhatatlanná téve bolygónkat... a teljes emberiség sorsa forog most veszélyben. A végjátékban Kane újra feltűnik, egyenesen a GDI bázis felé tartva...

                     

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward