Carmack: meg kell komolyodnia a VR-os fejlesztőknek

Carmack szerint nem sokáig lehet pusztán az újdonság hatásával eladni a VR-os játékokat.

Carmack: meg kell komolyodnia a VR-os fejlesztőknek

John Carmack, az Oculus technológiai igazgatója az Oculus Connect rendezvényen beszélt arról, hogyan látja a virtuális valóság jövőjét. Mert szerinte az közel sem lesz túl rózsás, ha nem változtatnak néhány dolgon.

Az úriember azt látja a legnagyobb problémának, hogy a virtuális valóság, és az arra fejlesztők kizárólag az újdonság hatására mennek rá, és az ilyen játékok vagy alkalmazások közel sem képviselnek akkora értéket, mint amit a felhasználók megszoktak a nem VR-os anyagoktól.

És habár ez egy ideig működik, mert a felhasználók most még mindenre rácsodálkoznak, amit a virtuális valóságban látnak, ez a hatás hamar el fog múlni. "Keményebbek kell lennünk magunkkal szemben. Ki kell jelölnünk a feladatot: tudunk olyan játékokat és alkalmazásokat készíteni, amik legalább annyi, vagy még több értéket képviselnek, mint amiket a VR-on kívül tapasztalunk?" - adja meg az útirányt Carmack.

Ezen kívül pedig néhány dolgot külön megemlített, amiket nagy hibának tart. Szerinte a legtöbb VR-os alkalmazásban alaposan újra kellene gondolni a felhasználói felületet, és nem érti, hogy a fejlesztők miért nem építik be több programba a hangvezérlés lehetőségét.

De ami szerinte még ennél is fontosabb, az a töltési idők leszorítása. Habár a fejlesztők a VR-on kívül már egy ideje törekednek erre, és sikerült is elérniük, hogy átlagosan fél perc alatt töltődjön be egy játék, de ez szerinte a VR-ban egész egyszerűen elfogadhatatlanul sok. Mivel egy hagyományos játék esetében jellemzően hosszabb időre ülünk le a tévé, a töltési idők nem számítanak annyit. A tapasztalatok szerint azonban a VR-os játékokkal rövidebb etapokat nyomnak le a játékosok, így ha felveszik a sisakot, minél hamarabb szeretnének bent lenni a virtuális valóságban, és menet közben meg pláne nem akarnak hosszú töltéseket. Carmack szerint a VR-os játékoknál legfeljebb 20 másodperces töltési idő fogadható el, de inkább kevesebb.

Végül pedig kitért arra is, hogy a virtuális valóság jövője a mobilos platformokon lesz. Carmack szerint a fejlesztőknek el kellene szakadniuk attól a mentalitástól, hogy csak a csúcstechnológiával foglalkoznak, hiszen attól lejjebb sokkal több embert tudnának elérni. Ráadásul egy Gear VR-os játékot elkészíteni még mindig elég nagy kihívás, és a mobiltelefonok kisebb teljesítménye sem lehet kifogás, hiszen gyengébb hardveren is lehet hatalmasat alkotni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward