Shop menü

CANALYS: ROBBANÁS ELŐTT ÁLL AZ OKOSESZKÖZÖK PIACA

A Honor megbízásából a Canalys létrehozott egy 2023-ra vonatkozó előrejelzést, miszerint az okoseszközök szegmense sokat fog nőni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Canalys: Robbanás előtt áll az okoseszközök piaca

A Honor márka a Huawei égisze alatt, és nyilván az egész Huawei is nagyon sok energiát fektet abba, hogy felvegye a lépést az igényekkel, illetve adott esetben akár diktálja is a lépést a piacon, és ehhez pedig az kell, hogy tudatában legyen annak, hogyan alakulhatnak a felhasználói igények. A Canalys pedig ennek járt most utána a kínaiak megbízásából.

Az okoseszközök használatát és az ezekből felépülő ökoszisztémák adaptációját elemező jelentés szerint a felhasználók egyre több esetben fognak a jövőben olyan kiegészítőket használatba venni az otthonaikban, amik kapcsolódnak majd egyéb szerkezetekhez. A Honor és a Huawei célja, hogy az intelligens, kapcsolódó rendszereknek a szerves része legyen, hozzájáruljon az „összekapcsolt világ” megalkotásához. A Canalys kimutatásai szerint globálisan, és azon belül Európában, valamint még azon belül Közép- és Kelet-Európában is érdemes ebbe az irányba fejlesztésekkel szolgálni.

Galéria megnyitása

A kutatásra reagálva a Huawei és a Honor létrehozta az 1+8+N stratégiáját. Ez nagy vonalakban arról szól, hogy a vállalat célja szerint a felhasználóknak olyan rendszereket tud majd biztosítani, amiben lesz egy központi eszköz, a mobiltelefon, nyolc fontos kisebb termékkategória (pl. tévé, hangszóró, tablet, gépjármű, számítógép, okosóra/karperec, fülhallgató), és minden további kapcsolódó IoT eszköz, amik kiváló harmóniában üzemelhetnek majd a többi megoldással.

Az elemzők úgy vélik, hogy a következő három évben fokozatosan emelkedik majd a leszállított okoseszközöknek a száma, és a globális forgalom eléri majd 2023-ra a 3 milliárdos darabszámot. Fontos azt rögtön leszögezni, hogy a Canalys ebbe már mindent belekalkulált, szóval beleszámítanak ebbe az okostelefonok, a számítógépek, a táblagépek, viselhető kiegészítők, ezen belül a fülhallgatók és a karórák, karperecek, valamint még a digitális asszisztensekkel felvértezett hangszórók is.

A felmérés szerint Európa lesz a harmadik legnagyobb felvevőpiac 2023-ban Kína és az Egyesült Államok után. Az öreg kontinensen a különböző okoseszközöknek az eladási mutatója összesítve elérheti majd az 500 milliót. Az is kiderült a Canalys elemzéséből, hogy az okostelefonok dominanciája nem fog megtörni. 100 eladott okostelefonra juthat majd globálisan 2023-ban 8 táblagép, 13 hangszóró, 14 okosóra/fitneszkarperec, 16 számítógép és 48 vezeték nélküli fül- és fejhallgató. A hangszóróknak és a vezeték nélküli audió szerkezeteknek a száma fog leggyorsabban nőni jelen állás szerint.

Az okostelefonok eladása évente 3-3%-kal emelkedhet majd 2020 és 2023 között Közép- és Kelet-Európában. Amennyiben minden jól megy, 91 millió mobilt adhatnak majd el a gyártók ebben a térségben. És erre is a vezeték nélküli fül- és fejhallgatók lehetnek majd a legnépszerűbbek az okostelefonok után, 100 mobilra 36 TWS formátumú és egyéb audió kiegészítő juthat majd. Ezt látva a Honor is nagyobb hangsúlyt fektet majd a vezetékmentes megoldásokra, és Európába is elhozza például a Honor Magic Earbuds fülest.

Galéria megnyitása

A felhasználói szokások felmérése során kiderült, hogy az emberek az okostelefonjukat tartják a legfontosabb okoseszköznek, és a kutatásban résztvevőkről azt is megtudhattuk, hogy 68 százalékuk egynél több okoskészüléket használ már ma is. És a válaszadóknak a 41%-a már rendelkezik valamilyen viselhető kiegészítővel is, amit magával visz munkába vagy az utazásai során.

Az embereknek az 56 százaléka veszi a viselhető kiegészítőket általános jólléti céllal vagy sportolás okán. Érdekes módon az érintetteknek csak a 18%-a az, aki az értesítései gyorsabb elérését tartotta szem előtt a vásárláskor, és ugyancsak 18 százalék volt, aki szimplán ki szerette volna próbálni az új lehetőségeket. A vezeték nélküli fülhallgatókat 48%-ban a kényelem miatt veszik a népek, 20 százalék a jobb hangzást emelte ki a legfőbb oknak, és 15% pedig a plusz funkciókat tartotta szem előtt a választáskor.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére