Burly Men at Sea - Skandináv mesedélután

A térképek kincseket rejtenek. De mi van akkor, ha bennünk rejlik ez a kincs?

Burly Men at Sea - Skandináv mesedélután

Ha a népmese szóról Benedek Elek könyvei, vagy esetleg a Magyar Népmesék sorozat jut eszünkbe, jó nyomon járunk. Minden népnek megvan a maga szimbolika, monda, történetvilága, ezzel a rövidke, de kedves játékkal pedig északra kalandozhatunk. Itt nem lesznek hétfejű sárkányok, kacsalábon forgó paloták és a legkisebb királyfi vagy a szegény legény sem indul útnak hamuban sült pogácsával. Helyettük viszont nimfák, hatalmas tengeri lények, egy beszélő hegy, a végtelen tenger és megannyi különleges találkozás és furcsaság várja a hősöket. A 20. század elején, Skandináviában játszódó történet néhol cinkosan kacsint ki a mára, máshol pedig ügyesen keveri össze a folklórt a hihetővel, a varázslatost és a lehetetlent hívva segítségül. Nem könnyű szó szerint játéknak nevezni ezt a gyöngyszemet. Vizuális novella elemek, kalandvágy és kíváncsiság keveredik benne, de ez nem is csoda. A készítői ugyanis egy utazó, nomád életmódot élő házaspár, akik életének az eddig felsoroltak mellett a videojátékok is fontos részei. Járják a világot, farmokon dolgoznak, önellátóak és közben játékot fejlesztenek. Azzal telnek a napjaik, amit szeretnek és ez a Burly Men at Sea-n is meglátszik.

Hogyan is indulhatna a kaland másképpen, mint egy palackba zárt, látszólag semmitmondó térképpel? Nyugodt, Bátor és Kapkodó Szakáll a neve a három testvérnek, akik egyszerű halászok, tekintélyes szakállal. Egy apró szigeten laknak és e helyen, valamint a hajójukon túl nem sokat ismernek a világból. Vajon a térkép rejt ismeretlen titkokat, vagy ők maguk lesznek azok, akik nekivágva a nagyvilágnak végül saját térképet rajzolnak és fényt derítenek a rejtélyekre?

Az egész koncepció leginkább a lapozgatós, hangulatra és rajzokra építő képeskönyvekre emlékeztet, így egy FPS vagy akciójátékokon edződött ember lehet, hogy unalmasnak mondaná, sőt, talán még üresnek is. Arról nem is beszélve, hogy a kalandok maguk néhol viccesek, néhol kicsit furák, közben pedig mindenféle csodabogár és szörny szembejöhet velünk.

A sziget sem biztos, hogy az, aminek elsőre hinnénk, például a fókákkal szót értő hősökön sem kell meglepődni. Minden döntés új és más irányba visz majd minket, de azt azért nem mondanám, hogy végtelen lehetőségek várnak minket. Ugyanakkor tény, hogy a nagyon rövid végigjátszás alatt egy-egy eltérő kanyarral új apróságokat fedezhetünk fel. Nem mindegy például, hogy elveszítjük –e a hajónkat, vagy sem, igaz? A népmesékre oly jellemző vonulat azonban megmarad: mindig van segítség, kiút és van tovább. Az biztos, hogy az olvasni, elmerengeni szerető játékosokat fogja a leginkább megtalálni a Burly Men at Sea, vagy olyasvalakit, aki mondjuk mesét szőne a történetből önmaga szórakoztatására. Esetleg egy gyerkőccel az ölében vágna neki a kalandoknak, együtt döntve arról, merre is menjenek a hősök.

Akárhogy is legyen, a bohókás zenék, hangeffektek és a szemet gyönyörködtető rajzok varázslatos utazásra hívnak minden bátor tengerjárót. Az előzményeket nem kell újrajátszanunk, így az új, nagyjából 20 perces kalandokba egyből belevághatunk, ahogy hazatértünk az előzőről. A gyakran kiszámíthatatlan, de tanulságos következmények pedig kincseket rejthetnek. Nem könnyű pontszámot adni egy olyan játéknak, ami egy olyan hobbiprojektre emlékeztet, amibe szívüket-lelküket belerakták a készítők, és melynek a mélységeit valószínű sokan nem is látják meg. Úgy gondlom a százalék időnként túl kell mutasson a grafikán, az eladásokon és az ismertségen. Ez most egy ilyen eset.

Galéria megnyitása grid_on

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward