Blades of Time - Az idő pengéi

Ayumi visszatért. Az idő a szőke kincsvadásznak pedig kifejezetten jót tett, bátrabb, csinosabb, szexibb lett, és végre a manga külsőt is elhagyta.

Blades of Time - Az idő pengéi

I. oldal

Az orosz Gaijin Entertainment három évvel ezelőtt nagyot bukott. Az X-blades igénytelen volt, repetitív és unalmas, a játékot egyedül a főhős formás teste tudta eladni. Nem hittük volna, hogy mindezek után próbálkoznak egy folytatással, de tévedtünk. Ayumi visszatért. Az idő a szőke kincsvadásznak pedig kifejezetten jót tett, bátrabb, csinosabb, szexibb lett, és végre a manga külsőt is elhagyta, segítségével a Blades of Time megújult erővel vetheti bele magát a férfijátékosok kegyeiért folyó háborúba. Kalandozás egy veszélyekkel teli, távoli szigeten, ősi titkok és felbecsülhetetlen értékű kincsek, mágia, izzadt női keblek, végtelen csatározás a jó szolgálatában. Komoly ígéretek ezek, de még komolyabban kell bizonyítania annak, aki Lara Croft és Nathan Drake árnyékából kilépve ebben a stílusban maradandót akar mutatni. Nem szívesen lövöm le azt, ami a cikk zárómondatához illene, de ami sejthető volt, az már a kalandok első fél órájában beigazolódott: a Blades of Time nem lett jó játék.

A véletlen sodorta őt ide. Ayumi éppen egy ősi tanításokat követő szekta sötét és misztikus gyűlését zavarta meg, amikor a jóslat valóra vált, s egy varázslat megnyitotta a kaput. A Sárkányszigetre jutott, a legendás helyre, melyről a kincsvadászok évszázadok óta beszélnek, s melyet élő ember még nem látott. A csodán merengeni azonban nincs idő, a sziget partjainál felfegyverzett kőszobrok törnek a lány életére, s hamar bebizonyosodik, hogy itt később se lesz nagyobb biztonság, a vadont vérszomjas szörnyek, mágikus lények, és emberevő fenevadak uralják. Ez a különleges hely azonban nem csak ezernyi veszélyt rejt, de rengeteg lehetőséget is kínál. Az itt lakozó ősi erőket Ayumi megtanulja a saját előnyére fordítani, ezek után pedig szinte már semmi nem akadályozhatja meg abban, hogy megfejtse a sziget titkát.

A Blades of Time a hack and slash stílus nem titkolt képviselője, a feladat amennyire könnyelműnek látszik, annyira nehéz: le kell győzni az utunkba kerülő ezernyi ellenség mindegyikét, s arannyal megrakodva elindulni a hazavezető úton. Ayumi a sikert pedig nem bízza a véletlenre, a kalandokhoz rendesen felfegyverkezik. Pengeéles kardjával megállás nélkül tudja csonkítani az ellenségeket, nagy kaliberű puskája száz méterről is leszed bárkit, vagy bármit, míg amulettjei és varázsgyűrűi a képességeit növelik, a segítségükkel erősebb, kitartóbb, gyorsabb, és ügyesebb lesz. A Sárkánysziget különleges erőinek köszönhetően pedig folyamatosan tanulhat valamit, új támadások, és varázslatokkal egybekötött kombók várnak elsajátításra a játék befejezéséig, összesen negyven darab.

II. oldal

A játékmenet lineáris, ám mielőtt bárki hatalmas negatívumként könyvelné el a dolgot, azért szögezzük le, hogy a stíluson belül ez egy teljesen megszokott eszköze a történetvezetésnek, a sikerhez egy út vezet. A sziget az X-Bladeshez viszonyítva pedig kifejezetten változatos lett, a kalandok során őserdőben, barlangokban, templomromoknál, és havas hegyvidékeken is megfordulunk, nagy kár, hogy mindezt nem sikerült rendesen kihasználni. A Tomb Raiderek helyszínei ezerszer izgalmasabbak és látványosabbak ennél, taktikára, vagy alternatív feladatmegoldásra most még csak lehetőségünk sincsen, így a játékot tényleg csak annak ajánljuk, aki a kalandok helyett a puszta harcot részesíti előnyben.

A Blades of Time-nak már a címe is sejtetni engedi, hogy a játék során az idő fontos szerephez jut, Ayumi a legújabb képességét a Prince of Persiából szerezte. A szigeten kalandozva tudjuk manipulálni az időt, visszapörgethetjük az eseményeket, s míg múltbéli önmagunk az aktuális feladatával van elfoglalva, addig mi a háttérből segíthetjük ők. Megváltoztathatunk dolgokat, megölhetjük a vesztét okozó ellenséget, segíthetünk megnyomni egy ajtónyitó gombot, megtöbbszörözhetjük tűzerőnket a főellenséggel vívott csatában, vagy bemehetünk egy pont az orra előtt becsukódó ajtón, ő nem fog kint ragadni. Amint visszaállítjuk az idő linearitását, a játék velünk folyatódik tovább, s minden, amit ezalatt csináltunk, valósággá válik. Az időmanipulációval kapcsolatban komoly dolgokra számítani viszont nem szabad, a játék csak meghatározott időközönként engedi az erő használatát.

A látvány közepes. Jól áll a játéknak, hogy levetette a manga stílust, a környezet szebb lett, és az európai szemek számára talán a karakter is szerethetőbb lett, az összkép viszont még ennek ellenére se valami nagy durranás, a grafika unalmas és egyhangú. Ám míg mindez megbocsátható dolog lenne, addig a hangok egyenesen gyűlölendőek. Ayumi egy helyi orosz szinkronszínésztől kölcsönözte a hangját, az angolja az alapfok alját súrolja, simple present tőmondatokban kommunikál, s a játék teljes egészében magához beszél. „Who the hell are you? No! Keep away from me!” - hangzik teljes közöny mellett a felkiáltás, majd a harc végén hanyagul odaveti, hogy „Aaargh, I hate spiders. They are disgusting!”. És ennél mélyebben szántó gondolatokra később se lehet számítani.

III. oldal

Finoman fogalmazva se lett korszakalkotó játék a Blades of Time, az X-Blades után mégis azt mondhatjuk, hogy van előrelépés. Már maga a játéktér is változatosabb, a mozgás szebb, a harc jobban kézre áll, a régi, utált dolgok pedig mind eltűntek. A pontszámláló már nem rondítja tovább a HUD-ot, s azt a jobb alsó sarokban lévő csíkot is kukázták a készítők, korábban ez volt ugye, mely megmutatta, mennyi ellenség van még a pályán. De javult még a sokat kritizált ugrás is, az előző részben inkább magasra, mint előre szökkent a karakter, most ez kiegyensúlyozottabb lett, a leérkezéseknél viszont még mindig megtorpan egy pillanatra, ami az akció folytonosságát szakítja szét. Az örömünk tehát nem lehet felhőtlen, s ugyanez a helyzet a bugokkal is. A játék kiforrottabb lett elődjénél, hibák viszont így is vannak dögivel, futunk fel a lépcsőn, s beakad a karakter a semmibe, az ilyen dolgok 10 évvel ezelőtt se voltak elfogadhatóak.

Ha meguntuk az egyjátékos kampányt, akkor indulhatnak a közös kalandok, van lehetőségünk co-op játékra, illetve egymás ellen is harcolhatunk. A multit egyszemélyben képviselő outbreak játékmód nyílt, privát, vagy gép elleni csatákat biztosít a vérre szomjazók számára, a rendszer nem egy bonyolult dolog, gyakorlatilag csak területeket kell foglalni egymástól, és hentelni, megállás nélkül. Az emberek és a szörnyek egymásnak esnek, a cél pedig nem más, mint az ellenség előőrseinek elpusztítása. A törékeny, ám igen jó önvédelemmel ellátott tornyok jelképezik a határokat, illetve ezek gondoskodnak a játékosok újjáélesztéséről is.

A játékélmény a single player kampány kipörgetése, illetve a multi megkóstolása után egy erős közepes eredménynél többet nem érdemel. A hack and slash stílusnak nem rossz példánya a Blades of Time, el lehet vele szórakozni egy-két unalmas hétvégén, felfedezzük a szigetet, és lekaszaboljuk a fenevadakat, Ayumi feszes feneke azonban hiába kellemes társaság, ha a játékból hiányzik a kaland. Ezernyi lehetőséget rejt magában egy ilyen idegen világ, a Blades of Time ezt viszont mégse tudta jól kihasználni, a játék alig pár óra után halál unalmassá válik. Nincs miért folytatnunk a küldetést, s később sincs okunk újra elővenni a lemezt. Akit magába szippant a hangulat, az valószínűleg jó szívvel fogja végigvinni az egész játékot, aki viszont egy új Tomb Raiderre számít, az most pofára fog esni, de keményen.

IV. oldal

A Blades of Time nem lett jó játék. Kifejezetten rossznak se mondható persze, de pont az hiányzik belőle viszont, amiért igazán szeretni tudnánk. A felfedezés varázsa, a misztikus világ titkainak megfejtése, az izgalom, a kincsvadászat mind hatalmas kalandot ígér, ehelyett viszont egy gyenge vérfürdőt kapunk csak, szűk terekkel, és megrendezett jelenetekkel. Talán a harmadik rész jobb lesz.

Platformok: Playstation 3, Xbox 360, később PC

Tesztelt platform: Xbox 360

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward