Az Electronic Arts hivatalosan is bejelentette a Fifa játék forradalmi 12. részét.
Az új részben nagymértékben megváltozik a játékélmény a már két éve fejlesztés alatt álló új „Player Impact Engine” technológiától.
„Az új motor folyamatosan, valós időben feldolgozza karakterünk cselekedeteit, vizsgálja, hogy hol és mi lépett kapcsolatba a játékos testével, így képes végtelen variációban szimulálni hihető és természetesnek tűnő ütközéseket.”- jelentette be az EA.
A fizikai szimuláció a sérüléseket is hihetően bemutatja, mivel a játék analizálja az ütközés erejét és a hatását a testre. A sérüléseket ezek után nyilvántartja a program, és ha újabb sérülést szenved játékosunk azok összeadódnak. Tehát mindenkinek meg kell gondolni, hogy visszaküld-e egy sérült játékost a pályára.
Az új motor sajnos azonban csak a Playstation 3-as és az Xbox 360-as verziójában szerepel a játéknak, a többiek (PC, Wii, PS2, 3DS, PSP, iOS) kimaradnak a jóbol. A platformok nagy részénél ez érthető, hiszen a vas se bírná el a plusz számításokat, csak a PC kakukktojás, de annál már sajnos megszokhattuk, hogy csak éves (néha több éves) csúszással kapja meg az újításokat.
Az Impact Engine-en kívül további újdonságként szerepel a cselezés mechanikájának pontosítása, új taktikai védekezés opciók és fejlesztett mesterséges intelligencia. Ez utóbbi személyiségeket állít be a játékosoknak, akik emiatt másképp fognak reagálni eseményekre a személyiség profil függvényében. A kivételes helyzetfelismerő képességgel megáldott focisták például olyan lehetőségeket is képesek lesznek meglátni, melyeket a többiek nem. A Real Madridban játszó Kaká valószínűleg távolabbról és gyorsabban veszi észre egy társa ígéretes megmozdulását, mint egy gyengébb helyzetfelismerő képességgel rendelkező futballista. A csapatok támadó taktikái más-más formát öltenek, a pályán levő játékosaik és ellenfelük játékosainak erősségeitől és gyengeségeitől függően, ami változatosabb meccseket és valósághűbb élményt eredményez.
A Karriermód is fejlődésen esik keresztül, már lehetőségünk lesz "valós világbeli történetekkel" realisztikusabbá tenni a szimulációt.
A játék menüje is változik a könnyebb kezelhetőség érdekében. A meccsek már sokkal jobban fognak hasonlítani valódi közvetítésekre, köszönhetően a továbbfejlesztett megvilágítási rendszernek, a reálisabb szurkolói tömegnek és az új kamerakezelésnek.
Offline módban 7 ember játszhat PS3-on, és 4 Xbox360-on.
Online módban 22 ember játszhat egymás ellen 11-11 elleni meccseket.
 
Player Impact Engine Demonstration Trailer