Battlefield: Hardline bétateszt

Los Angeles forró utcáit tehetjük még forróbbá egy kis rendőrös-bűnözős tűzharccal a Battlefield: Hardline bétájában.

Battlefield: Hardline bétateszt

I. oldal

Érdekes dolgot lehetett tapasztalni a Battlefield: Hardline bejelentésekor: furcsa módon a játék nem nagyon hozta lázba a rajongókat. Talán a Battlefield 4 megjelenése után tapasztalt szenvedés, talán a rendőrös-bűnözős téma miatt, de úgy tűnt, hogy a Hardline nem igazán mozgatta meg a Battlefield amúgy igen lelkes és igen méretes táborát. Én is úgy érzem, hogy a negyedik rész körüli problémák után talán nem a legszerencsésebb dolog rögtön elkérni 60 dollárt egy újabb Battlefieldért, de az Electronic Arts mentségére legyen mondva, nyilván ők sem ezt tervezték.

A Battlefield: Hardline-t ugyanis a Dead Space-t is készítő Visceral Games rakta össze, és már három éve dolgoznak rajta - ami azt jelenti, hogy tulajdonképpen egyszerre fejlesztették a negyedik epizóddal. Ettől függetlenül az Electronic Arts, a DICE, és a Visceral is azt állítja, hogy nem lesz minden évben Battlefield, csak most véletlenül így jött ki a lépés. Jó hír, hogy az E3 alkalmával mindenki számára kinyitották a Hardline bétáját a fejlesztők, így minden elkötelezettség nélkül tehettünk vele egy próbakört PC-n, ahogy azt kell. Előre bocsátom, hogy a játék sajnos egyelőre nem győzött meg.

A telepítést követően az ismerős Battlelog-rendszerben találjuk magunkat (ami PC-n továbbra is a böngészőben nyílik meg), majd indíthatjuk is a játékot. A hangulat elsőre meggyőző, már a töltőképernyőn is egy fikcionális híradó jelenetei elevenednek meg. Megérkezve a pályára, és gyorsan minden grafikai opciót ultrára kapcsolva a Hardline látványvilága azonban nem egyértelműen kiemelkedő. A Visceral - valószínűleg nem véletlenül - jelentősen megváltoztatta a Battlefieldre mindig is jellemző sötétebb, barnásabb színvilágot egy jóval világosabb, kis túlzással akár már-már vidámnak is nevezhető palettára.

Ez a változás ad egyfajta egyediséget a játéknak, ami által megkülönböztethetővé válik a DICE-féle részektől, de azt már nem lehet szó nélkül hagyni, hogy a bétában helyet kapó egyetlen pálya, a High Tension valahogy nagyon puritán. Persze, mondjuk egy Los Angeles belvárosát másoló pályán nem lehet sokkal többet várni néhány utcánál, magas épületeknél és mélygarázsoknál, de a textúrák feltűnően alacsony felbontásúak, és mintha az egész grafikai színvonal alacsonyabb lenne, mint amit a sorozattól megszoktunk. Azt nyilván hozzá kell tenni, hogy bétáról van szó, ahhoz képest pedig nagyon szépen fut, és a Battlefield 4-et mérgező hibák jelentős része egyáltalán nincs jelen - lehet, hogy ezért áldozatokat kellett hozni a látvány terén?

II. oldal

Akárhogy is, a karaktermodellek és az animációk még mindig jók, a fegyverek pedig - ha lehet - még jobbak, mint eddig bármikor. Fantasztikus érzés lőni velük, keményet rúgnak vissza, és a tökéletesen eltalált hangzással együtt megadják azt az akciófilm-hangulatot, amit egy ilyen témájú játéktól el is várunk. Éppen ezért kár, hogy a játékmenet valahogy nem akar összeállni. A probléma, hogy a Hardline elméletileg a rendőrök és a bűnözők párharcáról szólna, de a gyakorlatban ez csak annyiban nyilvánul meg, hogy a karaktermodellek skinjeit lecserélték. Mert mikor fordul elő, hogy egyszerre 16 rabló garázdálkodik Los Angeles utcáin? Vagy az, hogy az intézkedő rendőrök nehézfegyverekkel és helikopterekkel gyalulják le őket számolatlanul?

Sajnos a kipróbálható két játékmód sem tesz hozzá túl sokat ahhoz, hogy hihetőbbé váljon a rablók és a pandúrok kergetőzése. A korábbi Battlefield-részek Rush játékmódját kvázi lemásoló Heistben a bűnözőknek két pénzszállító járművet kell feltörniük, majd a menekülési pontokig juttatni a belőlük ellopott lóvét. A rendőrök feladata természetesen ennek megállítása. Mivel a feladathoz szükséges összes pont mindig ugyanott helyezkedik el a pályán, ez a játékmód elég hamar átmegy kőkemény kempelésbe, és így kőkemény unalomba. Persze, egy nagyon jól szervezett csapattal elő lehet adni látványos meneküléseket, de igazán kiélezett helyzetek és küzdelmek ritkán alakulnak ki.

Ennél egy fokkal jobban sikerült a Blood Money, ami a Capture the Flag helyi megfelelője, egy kicsit megbolondítva. Arról van szó, hogy a pálya közepén találunk egy nagy adag pénzt, amiből mindkét fél folyamatosan hordhat el a saját széfjébe. A cél 5 millió dollár összegyűjtése, azonban a trükk az egészben, hogy a széfjeink nincsenek biztonságban a másik csapattól, így az ellenfél kirablásával lehet hátráltatni az ő előmenetelüket. Minél hosszabb ideig állunk a központi pénzhalmon, annál többet vihetünk magunkkal, de persze annál nagyobb az esélye is annak, hogy valaki hátba lő. Így tehát a csapatmunka mind a támadásnál, mind pedig a saját széfünk védésénél fontos.

A probléma, hogy a megfelelő csapatmunka bizony ritkán alakul ki, és olyankor az egész Hardline olyannak tűnik, mint egy leszúrt Battlefield 4. Mivel a pálya kisebb, mint amit megszoktunk, és mivel nyilvánvalóan nem nagyon akadnak tankok a belvárosban, a használható autóknak leginkább csak addig van értelmük, amíg a spawn ponttól eljutunk az akcióig - ez körülbelül pár másodperc, tehát komolyabb üldözésekre nem nagyon lehet számítani. A helikopter ugyan hiánytalanul jelen van, de érzésem szerint túl erős lett, néhány jó játékos pillanatok alatt le tud darálni vele egy fél csapatot. Ráadásul továbbra is az a baj, hogy mindkét oldalnak pontosan ugyanaz a célja, semmi különbség nincs a rendőrök és a bűnözők között.

Kicsit úgy érzem, mintha a Visceral közelebb akarta volna vinni a Battlefieldet a Call of Dutyhoz. Ez tulajdonképpen sikerült is, és a játék alapjai biztosan elég jók ahhoz, hogy ezt a némileg kisebb lélegzetvételű, folyamatos tűzharcra kihegyezett játékmenetet támogassa. A legjobb pillanataiban pedig azért továbbra is előjön a Hardline-ből a Battlefield-vér, és nagyon élvezetes tud lenni, de a bétában sajnos semmi olyat nem láthattunk, ami alapján ez egy azonnali, kötelező vétel lenne. Persze, két játékmód és egy pálya alapján nem vonhatunk le végleges következtetéseket, ám ennek ellenére úgy érzem, ha tényleg nem lesznek 32vs32-es meccsek, és nem lesz egy olyan ikonikus és mély játékmód, mint a Conquest, akkor a Hardline nem fogja sokáig lekötni a rajongókat.

Platformok: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One

Tesztplatform: PC

Galéria megnyitása grid_on

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward