Az emberiség legutolsó játéka

A GDC Game Design Challenge nyertes játékával még senki sem játszott, és nem is fog egy darabig.

Az emberiség legutolsó játéka

A Passage, a The Castle Doctrine és a Diamond Trust of London dizájnere, Jason Rohrer olyan játékot tervezett, amellyel lehet, hogy senki sem fog játszani, az alkotó ugyanis jól elrejtette a Nevada sivatagban. A Game for Someone névre hallgató játék olyan ősi táblás játékokon alapul, mint a Mancala, de inspirációt szolgáltattak hozzá a régi korok építészei, akik olyan katedrálisokat terveztek, melyeknek felépítéséhez nem volt elég egy emberöltő, így sosem láthatták meg munkájuk gyümölcsét.

A játék az idei Games Developers Conference 10. és egyben utolsó Game Design Challenge versenyén első helyezést ért el, a verseny témája idén "Az emberiség legutolsó játéka" volt. Míg az olyan fejlesztők, mint Will Wright, Jenova Chen és Harvey Smith felvázolt játékötletekkel álltak elő, Rohrer megelőzte őket egy lépéssel: ő el is készítette játékát, és beszámolt a munka részleteiről is. Ő úgy értelmezte a témát, hogy az általa elkészített darabbal valószínűleg sosem fognak sem ismerősei, sem barátai játszani, csak egy ismeretlen, valamikor távoli jövőben.

Rohrer először számítógépes formában készítette el a játékot: megtervezte a szabályokat, majd ezek tesztelését egy mesterséges intelligenciára bízta. Az MI megkereste azokat a részeket, amelyek nem voltak megfelelőek a játék egyensúlya szempontjából, és a több lépcsős tesztelés során kijavította ezeket.

Az így létrejött végső verzióból Rohrer táblás játékot tervezett, amelyhez olyan alapanyagokat keresett, amelyek igen tartósak, végül 15 kg titánium felhasználásával készítette el a táblát és a bábukat. A szabályokat diagrammok formájában archiváláshoz használatos tartós, savmentes papírra vitte fel, majd a lapokat Pyrex üvegcsövekbe zárta, melyeket titáncsövekbe helyezett, aztán az egészet eltemette a Nevada sivatagban. A rejtekhely GPS-koordinátáit más koordináták közé rejtette. A játék bemutatásakor több száz borítékot osztott szét a közönség tagjai között, mindegyik borítékban egy lap található, mindegyik lapon 900 koordinátával, ezek közül az egyik lapon található a rejtekhelyé. Mivel több mint 1 millió egyedi koordinátáról van szó, ha egy ember egy nap egy helyszínt látogat meg, akkor a becslések szerint kicsivel több mint 2700 év alatt megtalálhatja a játékot.

Önkéntesek már elkezdték összegyűjteni az összes koordinátát annak érdekében, hogy összefogjanak és esetleg hamarabb megtalálják a játékot – azt nem lehet tudni, hogy az alkotó valódi szándéka ez volt-e, mindenesetre a díjat ő nyerte az idén, a közönség szavazatai alapján.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward