Shop menü

ÁTALAKÍTÁS AZ INTELNÉL: KÜLÖN CSOPORTBA KERÜLNEK A GAMER PIACRA ÉS AZ ADATKÖZPONTBA SZÁNT GPU-K

Az átalakítás következtében Raja Koduri ismét főmérnöki pozíciót kap, az átalakított AXG csoport vezetését másra bízzák.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Átalakítás az Intelnél: külön csoportba kerülnek a gamer piacra és az adatközpontba szánt GPU-k

Az Intel vezetése egy fontos átszervezésről döntött a napokban, ennek eredményeként az AXG Group, amely eddig a gamereknek szánt grafikus processzorok és a szerverekbe szánt termékek fejlesztését végezte, két részre válik, így mindkét szegmensért külön részleg felel. Az AXG vezetője eddig Raja Koduri volt, aki 2017 folyamán érkezett az AMD kötelékéből, és az AXG csoport vezetése előtt főmérnöki pozícióban dolgozott az Intelnél, most azonban ismét főmérnöki pozíciót kap, az AXG csoportot más fogja vezetni.

Az átszervezés értelmében a konzumerpiaci fejlesztések az Accelerated Systems and Graphics (AXG) csoport helyett az Intel Client Compute Group részlegébe kerülnek, ahol egy ismerős arc, Lisa Pearce vezeti majd ezt a részleget, aki a driverek és a szoftverek fejlesztését végző csapat vezetőjeként tevékenykedett eddig. A CCG csoportot továbbra is Michelle Johntson tartja kézben.

Ezzel egy időben az adatközpontokba szánt termékek fejlesztését végző AXG csoportrész a Data Center and AI részlegbe kerül át, ám továbbra is támogatják majd a klienspiacra dolgozó grafikai csoportot. Ez a részleg egy ideiglenes vezetőt kap Jeff McVeigh személyében, aki jelenleg a Super Compute Group vezetőjeként tevékenykedik, közben pedig elkezdik keresni a végleges vezetőt is, aki hosszabb távon is alkalmas lehet a csoport vezetésére. A DCAI csoport vezetője nem változik, továbbra is Sandra Rivera irányítja majd. Az átalakítás ellenére az AXG csoport továbbra is része lesz annak a hat különálló üzleti egységnek, amelyek a korábbi átalakításnál létrejöttek, vagyis az AXG csoport pénzügyi eredményeit külön fel fogják tüntetni a negyedéves pénzügyi jelentésben.

Galéria megnyitása

Az átszervezés igazából várható volt, sőt, korábban még arról is pletykáltak, hogy a vállalat teljes egészében hátat fordít a GPU piacnak, ugyanis az Alchemist sorozatú videokártyák a sok-sok késés miatt egy újabb videokártya-generáció képviselőivel kell hogy versenyezzenek a piacon mind az AMD, mind pedig az Nvidia térfelén, azaz a tervekhez képest sokkal nehezebb lesz a terep. Az sem segítette az új videokártyák rajtját, hogy eleinte driver terén is rengeteg volt a probléma, ami a teljesítményre is rányomta bélyegét, ám azóta kezd helyreállni a rend, a teljesítmény is növekszik, és a bugok számát is igyekeznek csökkenteni.

Az eredeti tervek tehát alaposan felborultak, illetve az sem nevezhető éppen kedvezőnek, hogy közben a kriptovaluta-lufi kipukkanása miatt túlkínálat keletkezett a GPU piacon, valamint a recesszió is visszafogja a költéseket, így limitált lehetőségei vannak a gyártónak a profittermelésre. Ennek ellenére elkötelezettek maradnak, továbbra is folyik a következő generációs videokártyák fejlesztése, azaz a Battlemge és a Celestial sorozat tagjai forgalomba kerülhetnek, ám a Battlemage vízválasztó lehet, nem lesz mindegy, hogyan szerepel a piacon. Ez a sorozat az Alchemist késése miatt hamarosan érkezhet, akár már 2023 folyamán találkozhatunk az Arc B sorozatú megoldásokkal. Arról egyelőre nincs hír, mikorra tervezik a rajtot, Tom Petersen nem akart konkrétumokat mondani, ugyanis szerinte tanult a korábbi leckéből, amit az Arc A sorozat rajtja előtt kellett átélnie.

A gamer GPU üzletág jövőjének alakulását átjárja némi bizonytalanság, ám a szerverekbe és adatközpontokba fejlesztett megoldások kétségkívül továbbra is kulcsfontosságú szerepet tölthetnek majd be az Intel jövőjének alakításában.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére