Arcana Heart 3 - Hat nap

Hőseinknek hat napjuk van megmenteni Japánt a pusztulástól, ha a lányok nem járnak sikerrel, a szebb napokat is látott szigetországot elnyeli az óceán.

Arcana Heart 3 - Hat nap

I. oldal

Harmadik részéhez érkezett az Arcana Heart, vagy ahogyan otthonában hívják, az Arukana Hāto. A játék alig öt év alatt meghódította a japán játéktermeket, a fejlesztésekért felelős Examu pedig azokat sem hagyta cserben, kik a zajos bűnbarlangok helyett kikapcsolódás céljából a lakás nyugalmát kedvelik inkább, hónapos késésekkel bár, de az Arcana Heart trilógia aktuális részei konzolokon is mindig tiszteletüket tették. Az elmúlt évek során készült manga képregény, hangoskönyv és zenei CD a témában, a Playstation 2-es változat még egy rózsaszín-kék színekben pompázó, arcade hangulatot árasztó, egyéni kontrollert is kapott, nem meglepő viszont, ha nem cseng ismerősen a cím. A játék nyugaton kevésbé örvend nagy népszerűségnek, a japán cuccok rajongóin kívül nem is nagyon figyel rá senki, mi viszont a BlazBlue óta imádjuk az ilyen anyagokat, úgyhogy nem bírtuk ki, hogy ne próbáljuk ki ezt is, hátha jó lesz.

Az Arkana Heart 3 két hónappal játszódik az előző részben elszenvedett Kanto Incidens után, az ország éppen, hogy kezd felállni romjaiból, s máris új veszély fenyeget. A világuralomra tört szervezetek minden korábbinál nagyobb háborúra készülnek, hőseinknek hat napjuk van megmenteni Japánt a pusztulástól, ha a lányok nem járnak sikerrel, a szebb napokat is látott szigetországot elnyeli az óceán.

Összesen 23 karakter áll rendelkezésünkre, a felhozatalban pedig csak manga lányok vannak, gyerekek, tinik, és felnőttek vegyesen, kinek fétise egymásnak ereszteni ezeket a harcos szépségeket, az jól választott, az erősebbik nem ezúttal hozzá sem szagolhat a végkifejlethez. A szereplőket a tarot kártya inspirálta, mindegyik különböző képességekkel rendelkezik, s ahogyan a sorozat korábbi részeiben, úgy a karakterünk mellé ezúttal is mindig választanunk kell egy arkanát. Ezek a természetfeletti lények különleges erővel látják el a lányokat, 23 van belőlük is, ami pedig azt jelenti, hogy nem kevesebb, mint 529 különböző párosítást végezhetünk, s akkor a ruhaszínekről még nem is beszéltünk (de az már tényleg csak esztétikai kérdés).

II. oldal

A Story játékmódot választva megismerhetjük a szereplők egyéni történetét, a játék rajzolt állóképeken keresztül vezet be minket a cselekményekbe. Nem könnyű a részletek megértése, sok minden homályba veszik, a feladat viszont világos, elébe menni a bajnak, s megállítani a gonoszt, mielőtt túl késő lenne. A győzelemig vezető út nem teljesen egyenes, a játék a soron következő harcra többféle lehetőséget is felkínál mindig, egy lista mutatja, hogy hol van éppen konfliktus az országban, s mi szabadon választhatunk, hogy hová mennénk.

A tét nélküli gyorsmeccseknek a Versus játékmód ad otthont. Ezt választva játszhatunk gép ellen, de ha átjön egy barátunk, akkor egy második kontroller segítségével ő is kiállhat ellenünk, csak rá kell bökni a kedvenc szereplőnkre, választani egyet a rendelkezésre álló 12 pálya közül, s már indulhat is a leszámolás. A LIVE menüpont segítségével internetes összecsapásokban mérettethetünk meg, de edzeni is lehet, a Training és a Score Attack módok tökéletesre csiszolják a legtehetségtelenebb újoncok technikáját is. Az előbbi szolgál arra, hogy megtaláljuk, és begyakoroljuk a legpusztítóbb kombókat, az ellenség nem üt vissza, s még az élete is újratöltődik, hogy zavartalanul tudjunk próbálkozni, az utóbbi pedig értékeli minden tettünket. A feladatunk itt, hogy különböző kombók segítségével minél több pontot érjük el a gép ellen, az életcsík felett folyamatosan látjuk a részeredményt, a nehezebb mozdulatok értelemszerűen többet érnek, megéri hát gyakorolni.

Nincs sok játékmód az Arcana Heart 3-ban, amit nagyon sajnálunk, de ez nem jelenti azt, hogy a lehetőségek itt véget is értek. Minden meccs elején választhatunk, hogy milyen szabályok szerint akarunk harcolni, a normál megköveteli tőlünk, hogy minden kombót egyénileg vigyünk be, a simple viszont ezzel szemben összevonja a funkciókat, s külön gombokra helyezi őket. A hagyományos támadás, a speciális képesség, és az arkana előhívása egy-egy gyorsgombra kerül a segítségével, jócskán megkönnyítve így a dolgunkat, s testre szabható még a nehézség is, egy nyolcfokozatú skálán mindenki beállíthatja magának, hogy az ellenfél mennyire legyen könyörületes, hagyja-e magát elverni, vagy esélyt se adjon nekünk. A győzelemhez szükséges körök száma, a time limit nagysága, és a gombkiosztás egyéni beállítása ezek után talán szót se érdemel, a kezdő, vakon nyomogató játékosok ezúttal ugyanúgy megtalálják a kihívást, mint a stílus nagy veteránjai.

III. oldal

A látvány nem valami kiemelkedő. A kézzel rajzolt hátterek kényszermunkáról árulkodnak, kreativitásban és színhasználatban is elmaradnak a BlazBlue minőségétől, a játékból hiányzik a művésziesség, s ez az egész összhatásra rányomja a bélyegét. Rettenetesen zavaró, hogy a karakterek lebegnek a képernyőn, csak oda vannak vetítve a háttér elé, a környezet nincsen hatással a harcokra, sőt, van egy olyan pálya is, ahol egyetlen rossz mozdulat után az embereknek le kéne gurulnia a tetőről, de mintha sík terepen lennének, ők ezzel kicsit se foglalkoznak.

A játéktermi verzió óta az Arcana Heart 3 hiába esett át egy erős HD felújításon, a szereplők még ennek ellenére is rettenetesen gyengén animáltak és még pixelesek is, ami pedig a designt illeti, a Times New Roman és Arial betűtípusoktól borsódzik a hátunk, hogy a menü és a HUD gótikus designelemeiről, illetve a 4:3-as alapbeállítású képarányról ne is beszéljünk. Még szerencse, hogy az utóbbi egyetlen beállítással átállítható rendes, 16:9-es méretre, ilyenkor búcsút kell mondanunk a képernyő két szélén magukat kellető manga lányoktól, de annyi baj legyen, a játékélmény fontosabb a digitális bájoknál (érthetetlen egyébként, hogy modern konzolokon hogy lett 4:3 az alapbeállítás).

A menüben és az összecsapások során durva j-techno zene üvölt, amit nem mindenki fog értékelni, a japán nyelv rajongói számára viszont jó hírünk van. Az átvezetők alatt a szereplők eredeti hangjukon szólalnak meg, s csak a feliratozás angol, illetve játék közben is idegen nyelven kiabál mindenki, bár ez utóbbi az avatatlan európai fülek számára hosszú távon inkább lehet idegesítő, mintsem édes részlet. A lányok cérnaszál vékonyságú hangszíne, és a folyton ismétlődő harci üvöltések gyilkos párost alkotnak, angol hangsáv nincsen, de nem is kell, ettől olyan eredeti, olyan japános az egész játék.

IV. oldal

A távol-keleti verekedős játékok rendkívül ritkák felénk, cikkünk alanyának ebben a foghíjas mezőnyben mégis sikerült középszerűt alkotnia, egyszerűen nincsen benne semmi, ami miatt igazán érdekesnek, különlegesnek, kiemelkedőnek tarthatnánk. A játékélmény viszont minden negatív részlettől függetlenül egész jó. A harcokat izgalom és adrenalin fűti, a különleges képességek kivétel nélkül mind ötletesek, a játék jól le tudja kötni a kezdő és profi bunyósokat is, ez pedig annyira jó pont a szemünkben, hogy az Arcana Heart 3-at bátran ajánljuk kipróbálásra mindenkinek, aki érdeklődik az ilyesfajta stílus iránt, a többiek viszont kerüljék el, és nézzék meg inkább a BlazBlue-t, ha most ismerkednek a műfajjal.

Platformok: Playstation 3, Xbox 360

Tesztelt platform: Xbox 360

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward