Hamarosan befejeződik a PlayStation 3 gyártása
Úgy néz ki, hogy lassan tényleg lezárul egy generáció, mégpedig talán a leghosszabb és legfordulatosabb a konzolok történetében. A Sony ugyanis hivatalosan is megerősítette, hogy hamarosan már nem szállít több új PlayStation 3-at Japánba, ami pedig azt is jelenti (a korábbi tapasztalatok alapján), hogy a világ többi részére sem sokáig érkezik új szállítmány.
A PlayStation 3 eredetileg 2006 novemberében jelent meg Japánban, majd 2007 márciusában Európában, szóval jelenleg nagyjából pontosan tíz éves. Ha belegondolunk, szinte hihetetlen, hogy egy tíz éves hardver képes elfuttatni egy Last of Us szintű játékot...
Újabb áruháznál tűnt fel az Assassin’s Creed: Empire
Az (állítólag) egyiptomi témájú Assassin’s Creed: Empire már nem először tűnik fel, hiszen eddig láttunk néhány (állítólagos) képet a játékból, valamint egy-két kereskedő is feltette már a honlapjára. Na, most az utóbbira jött egy újabb példa, mégpedig a svájci WOG képében, ahol egyelőre mindenféle leírás, vagy kép nélkül tűnt fel az anyag - a cím viszont stimmel.
A nagyobb kereskedők sokszor az újságok vagy a közönség előtt tudnak egy-egy megjelenésről, ám ez nem azt jelenti, hogy ennek feltétlenül hinni kell - könnyen lehet, hogy csak némi előrendelői pénzt szeretne begyűjteni az üzlet. A megjelenést mindenesetre az év utolsó negyedére teszik.
Tényleg készülhet az Evil Within 2
Bármennyire is vegyes fogadtatásban részesült az Evil Within első része, azért mindig szeretnénk egy új játékot látni Shinji Mikami nagymestertől. Azt persze gyanítjuk, hogy egy ideje készül már az Evil Within 2, még maga a Bethesda nagyfőnök Pete Hines is utalt rá, konkrét bizonyítékunk azonban nincsen.
Az alább látható kép sem feltétlenül az, de azért több mint a semmi. Ha esetleg nem értenétek japánul, akkor a következő a lényeg: ez egy álláshirdetés, ami a Psychobreak 2 nevű játékhoz szól - a Psychobreak pedig az Evil Within japán megfelelője volt.
Ezen kívül még az derül ki az álláshirdetésből, hogy a megcélzott platformok az Xbox One és a PS4. A PC-t sajnos nem említik, de meglepődnénk, ha arra nem jelenne meg.
Második hetét tölti az élen a Ghost Recon Wildlands
Az Egyesült Királyságban már a második héten kezdett az eladási listák tetején a Ghost Recon Wildlands, a rendkívül jól teljesítő Horizon Zero Dawn-t pedig beelőzte az újonc LEGO Worlds. A Grand Theft Auto V természetesen évek óta változatlanul ott ólálkodik valahol az élmezőnyben.
1. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands
2. LEGO Worlds
3. Horizon Zero Dawn
4. Grand Theft Auto V
5. FIFA 17
6. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
7. Rocket League
8. Call of Duty: Infinite Warfare
9. Minecraft: Xbox One Edition
10. Forza Horizon 3
Nem lesz javítás a Mass Effect: Andromeda animációira
Ezen a ponton már valószínűleg az internet jelentős része a Mass Effect: Andromeda borzalmas animációin röhög, legyen szó akár a beszéd közbeni arcmimikáról, akár az egyszerű futásról. A helyzet azonban az, hogy erre nem érkezik mágikus elsőnapos javítás, a BioWare-t vezető Aaryn Flynn ugyanis elárulta, hogy a day one patch már benne van az előfizetők számára elérhető early access verzióban. Később persze terveznek különböző javításokat, de ezek tartalmáról egyelőre nem tud nyilatkozni - az mindenesetre valószínű, hogy az animációkon egyik sem segít majd.
Ezzel párhuzamosan viszont Aaryn Flynn arra hívja fel a rajongók figyelmét, hogy ugyan szeretik hallani a visszajelzéseket és a kritikákat, az viszont már nagyon nem okés, hogy a BioWare egyes (vélt vagy valós) alkalmazottait privátban zaklatják és kérik számon.
DirectX-ről Vulkanra vált a Star Citizen
A Star Citizent fejlesztő Cloud Imperium Games hivatalosan is közölte egy blogbejegyzésben, hogy előbb-utóbb teljesen átállnak majd a Vulkan API-ra a DirectX helyett. Ez azt jelenti, hogy habár korábban a DirectX 12 implementálásán gondolkoztak, végül a Vulkan mellett döntöttek, mégpedig azért, mert így egyszerre tudják támogatni a Windows 7-8-10 valamint a Linux felhasználóit mindenféle különösebb módosítás nélkül. A stúdió kifejezetten kiemelte, hogy számukra fontos, hogy a játékosaiknak ne legyen muszáj Windows 10-re frissíteniük.
Ezzel együtt a Cloud Imperium Games elmondta, hogy a DirectX 12 támogatása nincs teljesen kizárva, de ahhoz hogy azt válasszák, valamiféle komoly előnyt kellene nyújtania a Vulkannal szemben. Szerintük egyébként a két API között nincs nagy különbség: ha a korábbi render pipeline-t átírják (ez a nagy munka), akkor az új már szinte ugyanúgy működhet Vulkan és DirectX 12 alatt is.
Ez a Prey első 35 perce
Habár az Arkane eddig gondosan ügyelt arra, hogy ne áruljon el túl sokat a Prey elejéből, most mégis kiadták nekünk az első 35 percet, amit csodálatos 60fps-sel tekinthetünk meg. A megjelenésre május 5-én kell számítani.
Könnyebben játszható lesz a Marvel vs Capcom: Infinite
Úgy látszik, hogy a Capcom inkább a Street Fighter V-öt szánja a keményvonalas játékosoknak, míg a Marvel vs Capcom: Infinite inkább a könnyedebb vonalat célozza majd. Legalábbis erre utalt Stuart Turner, a Capcom operatív igazgatója, aki szerint habár a Street Fighter V nehezen indult, most már remek pozícióban van, és folyamatosan érkeznek majd hozzá az új tartalmak a következő években.
Ezzel együtt a Marvel vs Capcom: Infinite esetében szerinte az a cél, hogy a verekedős játékokban újoncok is neki tudjanak állni mindenféle probléma nélkül, ugyanis egyre nagyobb gond, hogy az új játékosok nehezen tudnak beletanulni a műfajba. "Ebben persze az is segít, hogy a játékban ott lesznek a világ legismertebb karakterei a Marvel univerzumból, így könnyen bevonzhatjuk a fiatalabb generációt" - nyilatkozta a vezető.
Ingyenes demót kapott a Pathologic
Mielőtt bármibe is belevágunk, először is nézzük meg, mi az a Pathologic. Nos, alapvetően az orosz Ice-Pick Lodge nevű stúdió munkájáról van szó, ami egyébként nem éppen egy mai csirke. Az eredeti Pathologic még 2005-ben jelent meg Oroszországban, majd 2006-ban elért hozzánk is, azonban leginkább csak egy kis réteg foglalkozott vele. Miért? Ennek alapvetően két oka van: egyrészt nem kapott túl nagy hírverést, másrészt pedig az angol fordítás borzalmasra sikerült. Mégis kialakult egy elhivatott rajongói gárda körülötte, pedig maga a játék a beszámolók szerint egyébként nem rossz.
Na, az orosz stúdió aztán ebből a játékból készített egy "felújított" változatot, ami gyakorlatilag annyit hozott magával, hogy kijavították a durva fordítási hibákat, és megoldottak néhány alapvető bugot. Most azonban a csapat egy teljes értékű, igazi újragondoláson dolgozik, ami valamikor 2017 során meg is jelenik majd PC-re, Xbox One-ra és PS4-re. Ennek megvalósításához eredetileg a Kickstarter közönségéhez fordultak, és nekik szánták a Pathologic: The Marble Nest nevű kis mellékágat is, amit most azonban kiadtak egy különálló demóként, így bárki kipróbálhatja.