Aprók nagyban - 2016.04.21.

Jövőre csúszhat a Horizon: Zero Dawn megjelenése, késik a Mirror's Edge: Catalyst, lehet regisztrálni a LawBreakers alfatesztjére...

Aprók nagyban - 2016.04.21.

Többnyire 60fps-sel fut a konzolos Doom

A Digital Foundry elkészítette a maga elemzését a Doom PS4-es és Xbox One-os verziójáról a nyílt bétát követően, és azt találta, hogy a játék szinte végig tartja a 60fps-t. Amikor leesik, akkor PS4-en 55fps körülre, míg Xbox One-on 50fps-re is visszazuhanhat, de ez annyira ritka, hogy nem befolyásolja a játékélményt. Ami viszont örömhír, hogy a zárt bétában (általam is) tapasztalt screen tearinget sikerült kiirtani a nyílt bétára.

Ezen kívül a játék PS4-en 1080p-ben, Xbox One-on 900p-ben fut, azonban a Digital Foundry kiemeli, hogy annyira jó élsimítási eljárást használ az id Software, hogy a felskálázással járó hibák egyáltalán nem jelentkeznek, a képminőség pedig kiemelkedően jó. Ez az elsimítás egyébként az id Software saját TSAA megoldása.

Jövőre csúszhat a Horizon: Zero Dawn megjelenése

A Sony exkluzív játékát készítő Guerilla Games ugyan korábban azt nyilatkozta, hogy az idei ünnepi szezonra lövik be a megjelenést, most azonban az iparági bennfentes és NeoGAF-híresség Shinobi arról értesült, hogy erről lekésik a Horizon.

Shinobi ma azt írta, hogy a megjelenés 2017 elejére csúszik, és hogy "fantasztikusan fog kinézni PS4K-n". Később aztán módosított, és hozzá tette, hogy a játék minden PS4-en fantasztikusan fog amúgy kinézni, szóval az előző írásával nem a mezei PS4-et akarta lehúzni.

Jövő héten jelentik be John Romero és Adrian Carmack új játékát

A Doom, a Quake és a Daikatana dizájnere, a legendás John Romero hamarosan teljes erővel tér vissza. Társa a bajban pedig nem más, mint az az Adrian Carmack, akivel a hősidőkben dolgoztak együtt az id Software-nél (és aki egyébként csak a névrokona John Carmacknak).

Kettejük stúdiója, a Night Work Games egy jelenleg ismeretlen projekten tevékenykedik, habár pár éve John Romero még azt mondta, hogy elkezdett tervezni egy online shootert. Ami most, a Destiny és a The Division megjelenése után már nem biztos, hogy olyan nagy szám lenne.

A visszatérésről készült videó viccesen figurázza ki az új Star Wars-film záró jelenetét.

Öt percig mozog a Shadow of the Beast

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire jónak tűnik a május 17-én kizárólag PlayStation 4-re megjelenő Shadow of the Beast (ami az azonos nevű klasszikus teljes újragondolása egyébként).

Egyrészt nagyon jól néz ki, másrészt pedig a fejlesztők elég komplex közelharci rendszert ígérnek, ahol nagyon fontos lesz a védekezés, és a védekezés mögül indított támadások, bénítások, dobások és különleges képességek.

A harcon kívül számíthatunk a játékban platformer részekre és puzzle feladványok megoldására, bár az alábbi videó leginkább a harcra koncentrál.

Kétlépcsős azonosítást kap a PlayStation Network

A PlayStation új, 4.8-as rendszerfrissítése után vette észre egy felhasználó, hogy sikertelen bejelentkezés után a PlayStation Network arra kérte, hogy amennyiben a kétlépcsős azonosítás aktív, ellenőrizze a mobiltelefonját a beérkezett kódért.

Nem sokkal később a Sony megerősítette, hogy valójában hamarosan minden PlayStation Network fióknál beállítható lesz a kétlépcsős azonosítás az extra biztonság érdekében, amivel a rendszer így felzárkózik a konkurens Steam és Xbox Live mellé.

Ez persze fontos volt, hiszen a Sonyt rendszeres kritikák érték a PlayStation Network biztonsága miatt, főleg azután, hogy 2011-ben kereken 23 napig elérhetetlen volt a hálózat (és így az online játék) a hírhedt PSN-hack után.

Modolhatók lesznek Steamen a klasszikus Sega Mega Drive játékok

Április 28-án jelenik meg Steamen a Sega Mega Drive Classics Hub, ami tulajdonképpen egy virtuális hálószobát takar. Ez önmagában nem lenne túl érdekes, de ez a hálószoba, ami úgy néz ki, mint mindannyiunk szobája a '90-es években (tele játékokkal és kacatokkal, meg gagyi poszterekkel a falakon) lehetőséget ad arra, hogy egy helyről indíthassunk el rengeteg klasszikus Mega Drive-játékot.

A Sega közölte, hogy minden ide bekerülő játék (és egyébként minden Mega Drive-os játék, ami jelenleg elérhető már Steamen) teljes billentyűzet és kontroller támogatást kap, illetve bármikor lehet állást menteni bennük.

De ami a legjobb, hogy a Mega Drive Classics Hub teljes Steam Workshop-támogatást is kap, így a klasszikus játékok modolhatók is lesznek.

Késik a Mirror's Edge: Catalyst

A DICE bejelentette, hogy az eredetileg kijelölt május 26. helyett két hetet késik a játék, így június 9-én jelenik majd meg.

A stúdiótól Erik Odeldahl azzal indokolta a késést, hogy így figyelembe tudják venni majd az induló zárt bétából érkező visszajelzéseket. Amivel tulajdonképpen beismeri, amit mindannyian tudunk, hogy a mai bétatesztek többsége inkább demó, mintsem tényleges teszt.

Ruiner - a Szárnyas fejvadász nyomdokain

A független lengyel stúdió, a Reikon Games bejelentette új játékát, mely a Ruiner névre hallgat. Láthatóan jelentős mennyiségű ihletet merítettek (legalábbis látványvilág tekintetében) az olyan cyberpunk klasszikusokból, mint a Szárnyas fejvadász, míg a játékmenet kicsit a Hotline Maiamit idéze, csak éppen modern grafikával.

A stúdiót olyan arcok alapították, akik korábban a The Witcher, a Dead Island és a Dying Light játékokon dolgoztak, szóval nem amatőrökről van szó.

Gyorsan "megjavította" a Ubisoft a The Division raidjét

Ahogy arról már írtunk a minap, a The Division játékosait számos hiba kísérti, ezeket a hibákat pedig a "leleményesek" (csalni vágyók) ki is használják, hogy jogosulatlan előnyre tegyenek szert. Ebből az egyik arra adott lehetőséget, hogy a játék első raidjének a főellenségét pár lövéssel eltegyék láb alól (a DPS exploitot kihasználva), ráadásul mindezt a falba épülve (egy másik exploitot kihasználva), így az még csak meg sem tudta sebezni a bátor hősöket.

A Ubisoft Massive azonban az új frissítéssel nem a hibákat javította ki, hanem úgy változtatta meg a főellenséget, hogy azt kizárólag C4-gyel lehet elpusztítani. Ez azt jelenti, hogy nem tudjuk kihasználni se a fő fegyverünk DPS-ének jogosulatlan feltornászását, és a falból is elő kell másznunk, hiszen C4-et csak közvetlen közelről tudunk telepíteni.

Okos, nagyon okos...

Lehet regisztrálni a LawBreakers alfatesztjére

Cliff Bleszinski új stúdiójának első játéka szépen-lassan kezd testet ölteni. Annyira, hogy már regisztrálhatunk is az alfatesztre, ami hamarosan elindul. A gravitáció kihasználására épülő, rendkívül gyors tempójú shooterben két oldal, a Law és a Breakers áll egymással szemben a maga hőseivel. Az alfa megkezdése előtt mindkét oldal új karakterekkel bővült: Hellion és Bomchelle csatlakozott a Law-hoz, Kintaro és Toska-9 pedig a Breakers csapatához. A fejlesztők célja, hogy mindkét oldalon meglegyenek a hasonló képességekkel rendelkező hősök, és így kiegyensúlyozottabb legyen a játékmenet - gyakorlatilag a két oldal a kinézettől eltekintve másolja majd egymást.

Megjelenés előtti előzetesen a Hitman második epizódja

A Hitman második epizódjában az olaszországi ihletésű Sapienza városába látogatunk el. Célpontunk a zseniális biomérnök Silvio Caruso, aki egy különleges, DNS-alapú víruson dolgozik, amivel a világon bárkit meg tudna fertőzni. Ezt nyilván nem hagyhatjuk. Az epizód április 26-án jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra, alant pedig a launch trailer látható.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward