Aprók nagyban - 2016.03.21.

Nyáron érkezik a Telltale-féle Batman, táncos lányokért kénytelen bocsánatot kérni a Microsoft, és ott volt a GDC-n a BioWare új játéka, de senki nem vette észre...

Aprók nagyban - 2016.03.21.

Overwatch - az első játék fülhallgatós Dolby Atmos-támogatással

A Dolby Atmos talán ismerős lehet sokatok számára a mozik világából. A technológiát elsőként a Pixar által készített Brave használta, de azóta persze a legtöbb nagyköltségvetésű mozifilm ezzel a hangzással készül.

Érdekes, hogy a technológia a játékok világában sem újdonság. Legutoljára például a Star Wars Battlefront reklámozta magát azzal, hogy a Dolby Atmosnak köszönhetően teljesen térben hallunk mindent, így kifejezetten versenyelőnyre tehetünk szert azzal, hogy még azt is halljuk, ha valaki felettünk röpül.

Ehhez azonban egészen eddig szükség volt egy eléggé drága otthoni hangrendszerre is. A Blizzard azonban úgy gondolja, hogy mindezt meg tudja oldani fülhallgató segítségével.

Felújított változatot kap a Deadlight

A Deep Silver bejelentette, hogy érkezik a Deadlight: Directors Cut. Az új kiadás elsődleges célja az, hogy az új platformokra is elhozza a játékot, 1080p-s felbontásban, új animációkkal, szebb grafikával, feljavított irányítással, és egy teljesen új Survival Arena nevű játékmóddal.

A megjelenésre június 21-én lehet számítani PC-n, PS4-en és Xbox One-on.

Nyáron érkezik a Telltale-féle Batman

Ezt a mai napon erősítette meg a stúdió, a Batman ugyanis egy fontos állomás lesz a csapat számára. Ebben láthatjuk majd először akcióban a Telltale felújított grafikus motorját, aminek köszönhetően nem csak szebb látványban lesz részünk, de a készítők több kreatív ötletüket meg tudják valósítani, így számos új dolog itt mutatkozik be először.

A Telltale megerősítette, hogy a történet sötét hangulatú lesz, és kifejezetten 18 éven felülieknek szóló besorolást kap majd. A sztori teljesen Bruce Wayne / Batman-re épít, többnyire kihagyva az olyan karaktereket, mint Robin, Nightwing vagy Batgirl. Alfred, James Gordon, vagy Vicki Vale természetes jelen lesz.

Egyelőre új anyagot sajnálatosan nem mutattak, ugyanis a forgatókönyveket még mindig írják. Sőt, valójában még csak most fogják befejezni az első részt.

Táncos lányokért kénytelen bocsánatot kérni a Microsoft

A Game Developers Conference záróakkordjaként jellemzően a nagyobb vállalatok egy-egy búcsúbulit tartanak, és nem volt ez másként idén sem. A Microsoft bulija azonban sokak szerint nem sikerült éppen a legjobban, egészen konkrétan azért, mert a cég diáklányoknak (lengén) öltözött táncosokat kért fel, hogy szolgáltassák a látnivalót.

Mivel a GDC alapvetően egy szakmai rendezvény, és nem show, ezért nyilvánvalóan ez nem a legszerencsésebb dolog. Ezzel együtt persze leginkább a szakmabeli hölgyek emelték fel a hangjukat, mondván, éppen ezért nem érzik otthon magukat a női dolgozók a játékiparban, és ezért gondolják azt, hogy a férfiak továbbra is ki próbálják rekeszteni őket. Mindezt azután, hogy egyébként a GDC alatt a Microsoft rendezett egy "nők a játékiparban" megnevezésű közös nagy ebédet.

A Microsoft részéről az Xbox-vezér Phil Spencer reagált. Elmondása szerint nem tudott róla, hogy a cég ilyen bulit szervezett a GDC-re, és természetesen elítéli azt. A dologra olyan belső ügyként tekint, aminek mindenképpen a végére járnak, és egyértelművé tette, hogy a Microsoft rendezvényeinek képviselnie kell az Xbox-csapat értékeit és kultúráját, ez a mostani esemény pedig egyáltalán nem ezt tette.

Visszaadnád a digitális játékaidat az áruk 10%-áért?

A Microsoft egy új kérdőívben szondázza a népet arról, hogy érdeklődnének-e a digitális játékaik visszaadása iránt. Ebben a kérdőívben a cég arra kíváncsi, hogy a megvett digitális játékokért elfogadnák-e a felhasználók az eredeti ár 10%-át, nem készpénzben, hanem az Xbox Store-ba elhasználható kreditként.

A 10% persze nem valami sok, hiszen így egy 60 dolláros játék után mindössze 6 dollárt kapnánk vissza. Ugyanakkor mondhatjuk azt is, hogy ha már többet úgysem játszunk vele, akkor miért ne kaphatnánk érte legalább valamennyi pénzt?

30 percig mozog a Dark Souls 3

A játék korai szakaszából láthatunk fél órányi anyagot, amit egyébként a Bandai Namco egyik munkatársa is kommentál. Természetesen, ha minden spoilert el akartok kerülni, akkor a megtekintése nem ajánlott.

Ilyen lett volna az eredeti Diablo

Arról valószínűleg már sokszor és sok helyen olvashattatok, hogy a Diablo eredetileg nagyon más játék lett volna, mint ahogy végül megjelent. Habár a történet és a sötét hangulat már akkor is a helyén volt, valós idejű akció-RPG helyett egy körökre osztott játékot kaptunk volna, sokféle karakterosztállyal.

Most pedig még mélyebben ismerhetjük meg a soha el nem készült játékot. David Brevik ugyanis a Game Developers Conference alkalmával megosztotta és letölthetővé tette az eredeti összefoglaló dokumentumot, amivel az akkor még Condor néven futó stúdió a Blizzardnál kezdett el házalni.

Érdekes, hogy Brevik és társai már ebben a dokumentumban arról beszélnek (1994-ben járunk), hogy a kor játékaiban a "felesleges multimédiás dolgok" átvették a játékmenet helyét, és ők ezt meg szeretnék fordítani.

Ilyen a Halo 5 új Firefight módja

Az új, Warzone Firefight névre hallgató játékmód (meglepő módon) a Warzone módon belül kap majd helyet, így minden ott megszerzett holmink használható, és ez is beleszámít a REQ-rendszerbe. Alapvetően a klasszikus Firefight (a Horda mód helyi megfelelője) kibővítéséről van szó, ahol legfeljebb nyolc játékos dolgozhat össze az egyre nehezedő kihívások teljesítésének érdekében. A fejlesztő 343 Industries szerint ebben a játékmódban láthatjuk majd a legtöbb ellenfelet egyszerre egy képernyőn a sorozat történetében.

Ott volt a GDC-n a BioWare új játéka, de senki nem vette észre

Alistair McNally, a BioWare egyik munkatársa a Game Developers Conference után árulta el, hogy a konferencia alatt végig egy olyan pólóban mászkált, amin a stúdió legújabb játékának címe szerepelt. Azonban a három nap alatt senki nem vette ezt észre, és senki nem is kérdezte meg, hogy mi van a pólójára nyomtatva, most pedig már nyilván nem árulja el. Nem lennénk meglepve, ha az internet népe innentől kezdve ráfeküdne a konfernecián készült fotók és videók visszanézésére, és megpróbálná valahogy kideríteni, hogy miről is lehet szó.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward