Aprók nagyban - 2016.02.22.

Minden Ubisoft-csapat számára elérhető a The Divsion motorja, nem tudtak a fejlesztők az XCOM 2 technikai problémáiról, rekordot állított fel a The Divison bétája...

Aprók nagyban - 2016.02.22.

Minden Ubisoft-csapat számára elérhető a The Divsion motorja

A Snowdrop Engine mindent tud, amit egy modern motornak tudnia kell, erről már meggyőződhettünk a The Division bétájában. Ahogy a Ubisoft Massive már korábban beszélt róla, mindig is ez volt a cél: az alapoktól akartak elkészíteni egy olyan újgenerációs motort, ami maximálisan képes kihasználni az új konzolok és a PC képességeit.

A fejlesztőktől Martin Hultberg elmondta, a Snowdrop motort úgy alakították ki, hogy kiválóan kezelje a részletes és nagy nyitott világokat, valamint a napszakok és az időjárás változásait. Most, hogy az engine tulajdonképpen elkészült, elérhetővé is tették a Ubisoft összes stúdiójának. Először Tom Clancy-játékok érkeznek majd erre építve, de minden más belsős csapat előtt is nyitva áll az ajtó.

A motor egyik fontos része egyébként a Dark Zone-t vezérlő mechanizmus, amihez hasonló szintén bekerülhet más Ubisoft-játékokba. "A lényeg, hogy a motor úgy tud váltani a játékmódok és a játékosok száma között, hogy közben nincs töltés, sem lobbik, sem pedig menük. Szerintem ezt simán lehet használni számos más játékunkban, akár az Assassin's Creedben is".

Megjelent a The Walking Dead: Michonne

A Michonne (főleg képregénybeli) karakterét alapul vevő The Walking Dead: Michonne most már elérhető PC, PS3, PS4, Xbox 360 és Xbox One platformokon. Ennek örömére megkaptuk a launch trailert is. A minisorozat a tervek szerint hat részes lesz.

Grafikai bomba lesz a Gears of War 4

Ezt maga Rod Fergusson mondja, aki egyébként az első három rész producere is volt az Epic Gamesnél. "Ahogy az eredeti Gears of War megmutatta, mire is képes az Xbox 360, úgy lesz ez a negyedik rész és az Xbox One esetében is".

De vajon a többjátékos rész 60fps-sel fut majd? Nos, ez továbbra is kérdés, de Fergusson mindenesetre utalt rá, hogy valószínűleg ez lesz a helyzet: "A Gears of War Ultimate Edition futott először 60fps-sel a sorozat történetében, amiből sokat tanult a csapat, és igazán megláttuk az előnyeit. Úgy gondolom, hogy ezt ki fogjuk használni a Gears 4 esetében is".

A Portal elkészítésének története

Ugyan a Portal elkészítésének története ma már viszonylag széles körben ismert sztori, a Valve New Network mégis nagyon jól és alaposan állította össze az alábbi videót. A kísérleti projektként elindult, majd a Half-Life újrahasznosított grafikai elemeiből építkező játék végül egy hosszú folyamat után nyerte el saját identitását, és vált a valaha készült egyik legjobb (logikai) játékká.

Félt a Microsoft az Xbox Live Arcade-től

Az Xbox Live Arcade, vagyis az XBLA az előző konzolgeneráció egyik legnagyobb sikere. Nem csak azt mutatta meg, hogy a kizárólagos online értékesítés sikeres lehet, hanem először hozta be a konzolok világába az indie játékokat.

Érdekes tehát hallani, hogy annak idején a Microsofton belül voltak kétségek a dologgal kapcsolatban: Greg Canessa, az XBLA alkotója elmondta, hogy eredetileg a csapaton belül sokan attól féltek, hogy az olcsó, digitális terjesztésű játékok majd kiharapnak egy szeletet a drágább, AAA-kategóriás játékok bolti értékesítéseiből.

Végül persze nem így lett, és összesen több, mint 700 játék jelent meg az XBLA rendszerében.

A Broforce nyert a PS Plus szavazásán

Ahogy azt megírtuk, a PlayStation Plus-előfizetők szavazhattak, hogy három játék közül melyik kerüljön be biztosan a márciusi ingyenes játékok közé. Az Action Henk, az Assault Android Cactus és a Broforce közül végül az utóbbi nyerte a szavazást, úgyhogy rá már biztosan számíthatunk!

Nem tudtak a fejlesztők az XCOM 2 technikai problémáiról

Mivel az XCOM 2 csak PC-re jelent meg, sokan reménykedtek benne, hogy így egy tökéletes és hibáktól mentes játékot kapnak. Ez azonban nem következett be, és a felhasználók rendszeresen panaszkodnak olyan dolgokról, mint a fagyás, az indokolatlan akadás és a véletlenszerű bugok.

Jake Solomon, a játék vezető tervezője most egy interjúban elmondta, hogy tényleg nem tudtak ezen hibák létezéséről. "Nem tudtuk, hogy így jelent meg a játék, és hogy ezek a hibák átcsúsztak a kompatibilitási teszteken. Nagyon alaposan leteszteltük a játékot, de úgy tűnik, hogy ezek a hibák elvétve jönnek csak elő."

Solomon elmondta, hiába csak néhány konfiguráció esetében jelentkeznek a hibák, ezek összességében sok felhasználót érintenek. Ezzel együtt viszont egyértelművé tette, hogy a hibákért ők, a fejlesztők a felelősek, és nem akar hárítani. Már dolgoznak a megoldáson, de egyelőre dátumot nem tud mondani a javításra.

Így néz ki Arbiter a Killer Instinctben

Ahogy azt a fejlesztők megígérték, hamarosan érkezik majd Arbiter a Halo-sorozatból a Killer Instinctbe. Az egyetlen furcsaság, hogy mintha szinkronszínésznek nem ugyanazt a Keith Davidet kérték volna fel, aki az eredeti Halo 2-ben adja a karakter hangját. Arbiter és számos más új karakter márciusban érkezik majd a Killer Instinctbe, a harmadik évad megjelenésével.

Rekordot állított fel a The Divison bétája

A Ubisoft bejelentette, hogy a The Division bétáját 6,4 millió játékos próbálta ki. Ez pedig abszolút rekordnak számít, ugyanis eddig a Destiny vezetett 4,6 millió játékossal. Persze a Ubisoft játékának annyiból könnyebb helyzete volt, hogy már jóval több Xbox One és PS4 van a piacon, mint a Destiny megjelenésekor, ráadásul PC-n is elérhető volt.

Ugyanakkor azt is meg kell említeni, hogy a Destiny bétája kipróbálható volt Xbox 360-on és PS3-on is. Szóval végső soron talán kiegyenlített a dolog. A lényeg, hogy a Ubisoft számára ez egy jó előjel, hogy ennyien érdeklődnek a játék iránt.

PS4-re is megjelenik a Smite

Az eSportban is népszerű Smite jelenleg már több, mint 14 millió játékossal büszkélkedhet PC-n és Xbox One-on. Nem kell azonban már sokat várnunk arra, hogy PS4-en is elérhetővé váljon a játék. A port ugyanis már alfatesztelés alatt áll, és a hamarosan kezdődő bétára is lehet jelentkezni. A Sony konzoljának tulajdonosai nem maradnak extrák nélkül, ugyanis már a kezdéskor több exkluzív skin közül választhatnak majd.

Napi Kojima

Kojima mester a minap arról beszélt, hogy hatalmas nyomás nehezedik a csapatára most, hogy függetlenné váltak. A Sony adja majd ki a játékot, és biztosítják a megfelelő költségvetést, így ismét egy nagy projektbe vágnak majd bele - habár Kojima eredetileg egy kisebb anyaggal akart kezdeni, elmondása szerint a rajongók egyértelművé tették számára, hogy ez szóba sem jöhet.

Azt pedig tudjuk, hogy Kojima mester mindig is érdeklődött a filmek világa iránt, így most már arról beszél, hogy ha az új játékuk sikeres lesz, akkor reméli, hogy egyrészt sorozat lehet belőle, másrészt pedig készülhet belőle film, anime, képregény, mindenféle játékfigura, és hasonló dolgok. Szóval egy igazi franchise-t akar készíteni, na.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward