Aprók nagyban - 2016.02.08.

Új magyar játék a Kickstarteren, mindjárt indul a Hitman bétája, egy évig semmilyen játékot nem tör fel a 3DM, megjelent a Shadowrun: Hong Kong Extended Edition...

Aprók nagyban - 2016.02.08.

Hey, Look Up! - új magyar játék a Kickstarteren

A Hey, Look Up! egy független fejlesztésű játék, amit két házaspár készít - az egyik házaspár Magyarországon, a másik Angliában él. A kis csapat korábban már a Bugs vs. Aliens című játékával szép sikert ért el Kínában, most pedig úgy döntöttek, hogy új ötletüket az internet népével szeretnék megfinanszíroztatni. El is indult a Kickstarter-kampány, de nem nagyon akart ráharapni a közönség, így inkább gyorsan le is vették, majd némi további felkészülést követően pár nappal ezelőtt már újra el is indították.

A Hey, Look Up! alapjában véve a text-walkerekről szól? Kik ezek? Nos, azok a fiúk és lányok, akik külföldi nagyvárosokban már tömegével, de Magyarországon is egyre többen vannak: akik úgy sétálnak az utcákon, hogy közben a telefonjukat nyomkodják. A játék tehát részben egyfajta társadalomkritikát is megfogalmaz, de nyilván a szórakoztatás a legfőbb célja.

De hogyan lesz ebből játékmenet? Nos, a Hey, Look Up! végső soron egy endless runner, bár jelen esetben a főszereplő karakterek sétálnak a pályán. A legfontosabb feladatunk, hogy elkerüljük a szemből jövő akadályokat (akik lehetnek más text-walkerekek, meg egyebek is), közben pedig követőket gyűjtsünk a karakterünknek - ezt úgy tehetjük meg, hogy a játékon belül virtuálisan Twitter-üzeneteket, Instagram-szelfiket és videókat készítünk. Tulajdonképpen a Hey, Look Up! ezzel váltja ki a hasonló játékban megszokott érmék és egyéb tárgyak gyűjtögetését.

Az anyag első körben iPhone, iPad és iPod Touch-ra jelenne meg, de szerepel a tervek között az Apple TV, illetve a kiterjesztett célok között az Android, a tévéokosító kütyük és az Amazon-cuccok is.

Mindjárt indul a Hitman bétája

Egészen pontosan február 12-én PS4-en, majd február 19-én PC-n. Ebben az első küldetés lesz játszható az ICA kiképzőközpontban. Kivéve persze Xbox One-on, ahol egyáltalán nem lesz játszható a béta. A játék végleges megjelenésére március 11-én lehet számítani, addig is pedig itt van az előzetes a béta mellé:

Egy évig semmilyen játékot nem tör fel a 3DM

A világ egyik legaktívabb cracker csapata, a kínai 3DM egy tagok közti megbeszélést követően kijelentette, hogy egy évig egyetlen single player játékot sem törnek majd fel. Ez csak részben annak a következménye, hogy a brigád korábban már elmondta, a Denuvo védelem eleve nagyon nehézzé vált a dolguk, és nem biztos, hogy megéri az időbefektetést. A mostani döntésük tulajdonképpen egy kísérlet: azt szeretnék megnézni, hogy az egy év alatt növekednek-e az általuk fel nem tört játékok legális eladásai. Azt viszont nem tudjuk, hogy az eredmény függvényében mik lesznek a csapat további tervei.

Quantum Break prototípus 2012-ből

Most, hogy hamarosan már megjelenik a Quantum Break, Sam Lake a Remedytől úgy gondolta, egy előadás keretein belül levetíti az alábbi videót. Ez a korai prototípusból készült, és azt mutatja meg, milyen anyagokkal próbálta a Remedy bemutatni a projektet a Microsoftnak, hogy az végül zöld utat adjon a fejlesztésnek. Néhány pályarészt át is emeltek belőle a végleges verzióba (persze feltupírozva), és az alap időlassítós képességek már ott is megvoltak.

Visage - egyszerre P.T. és Silent Hill

Legalábbis az akar lenni. A kanadai fejlesztőcsapat ugyanis most érkezett meg a projekttel a Kickstarterre, ahol 35 ezer helyi dollárt szeretnének összerakni a játék elkészítésére. Inspirációként pedig a Kojima- / del Toro-féle P.T. jelölték meg, valamint a korábbi Silent Hill-játékokat. Ráadásul még 12 percnyi felvételt is tudnak prezentálni nekünk a pre-alfa verzióból.

The Division - játék és valóság

A Ubisoft nagyon büszke arra, hogy bár a The Division a reméltnél kisebb területtel jelenik majd meg, az viszont szinte tökéletes másolata az eredeti Manhattannek. Ezt egyébként Manny Diaz, a játék vezető pályatervezője is többször hangsúlyozta, amikor interjút készítettem vele. Persze a fejlesztők hajlamosak túlzásba esni, de Diaz kiemelte, hogy sokszor még ő sem hitte el a végeredményt, hiszen még a legapróbb részletek is stimmeltek. Az alábbi videó ezt látszik megerősíteni, és ráadásul nem is a Ubisoft készítette, hanem egy mezei rajongó, így még csak azt sem mondhatjuk, hogy valamit manipulálni próbáltak.

Egy pillanatra visszafelé kompatibilis lett a Red Dead Redemption

Az Xbox One felhasználói már hosszú hónapok óta a szavazás élén tartják a Red Dead Redemptiont, mint a játékot, amit leginkább szeretnének elérni a visszafelé kompatibilitás segítségével. Pár percig úgy tűnt, hogy a nagy nap ma érkezett el, ugyanis az Xbox Live-ra felkerült a játék, több más címmel együtt - ott volt még a Halo Wars, a Left 4 Dead, a Castlevania: Symphony of the Night és a Tekken Tag Tournament 2 is.

Hamarosan kiderült azonban, hogy ez csak hiba volt. Major Nelson közölte, hogy a Microsoft minden egyes címet alapos tesztelésnek vet alá, hogy jól működjön együtt az emulátorral, és ennek következtében tűntek fel a játékon az online rendszerben egy rövid időre, aztán pedig el is tűntek. Mindez azonban nyilvánvalóan azt jelenti, hogy a fenti címekre már nem kell sokáig várnunk.

The Division - felfedezés a bétán kívül

A bétateszt alatt a The Division világának egy kis részét járhattuk csak be. Néhány ponton azonban ki lehetett menni a lezárt zónából, amikor azonban ezt a játék észlelte, elindított egy 10 másodperces visszaszámlálást. Ha addig nem értünk vissza a megengedett részre, akkor a rendszer automatikusan visszarakott minket. Na, éppen ezért lehetett hatalmas munka összehozni az alábbi videót, ahol emberünk az engedélyezett zónán kívül végez egy kis felderítést. A trükk az volt, hogy minden alkalommal kijelentkezett a játékból, mielőtt a visszaszámláló lejárt volna, és amikor visszalépett, a 10 másodperc újraindult.

Javul a Battlefield 4 konzolos netkódja

A DICE hosszú tesztelési időszak után úgy döntött, hogy a PC-n már egy ideje aktív netkódot áthozza konzolokra is. Ez a fejlesztés konkrétan a 32 fős játékmódokra vonatkozik (64 fő esetében ne várjunk változást), és tulajdonképpen azt eredményezi, hogy a szerver tick rate-je 45hz-re javul a korábbi 30hz helyett. Még konkrétabban: a játékos minden egyes tevékenységéről (ez leginkább a lövéseknél számít) lejön további 11ms késleltetés a hálózat oldaláról.

Rajzfilmes paródiát kapott a Fallout 4

A rendkívül tehetséges Matthew Shezman a YouTube-csatornájára töltötte fel a paródiáját, ami minden szempontból remekül sikerült. Különösen az a rész az elején, amikor a főszereplő reménykedve kérdezi meg, hogy elkészült-e már a Half-Life 3 (elvégre 2287-et írunk), de csalódással kell tudomásul vennie, hogy sajnos a válasz: nem!

Megjelent a Shadowrun: Hong Kong Extended Edition

Több, mint hat órányi új tartalommal, új grafikai elemekkel, feljavított párbeszédekkel érkezett (többek között) a Shadowrun: Hong Kong bővített változata. Aki már rendelkezik az alapváltozattal, az a frissítést ingyen megkapja, de aki még nem, annak jó hír lehet, hogy a Steamen és a GoG-on is 50%-os leértékeléssel lehet megvenni, így mindössze 4,99 dollárért lehet hozzájutni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward