Aprók nagyban - 2015.10.26.

Holnap Európában is elindul az Overwatch zárt bétája, 500 ezer példányban kelt el a Pillars of Eternity, saját sört kapott a Fallout 4...

Aprók nagyban - 2015.10.26.

Holnap Európában is elindul az Overwatch zárt bétája

Nem csak Észak-Amerikában, de Európában is elindul holnap az Overwatch zárt bétája. Ezzel párhuzamosan a Battle.net alkalamzás bővül majd a beépített voice chat lehetőségével is, de ezt csak azok tesztelhetik majd, akik amúgy is kaptak hozzáférést az Overwatch bétájához. Sőt, a Blizzard egyelőre azt sem erősítette meg, hogy ez a lehetőség elérhetővé válik-e a stúdió más játékaiban is.

Késik a Mojang által kiadott Cobalt

A Minecraft fejlesztői által kiadott, de a svéd független Oxeye csapat által készített Cobalt késni fog. Eredetileg október 30-án jelent volna meg, most már azonban jövő februárt lőtték be a készítők. Az ok nagyon egyszerű: túl sok hiba van még a játékban ahhoz, hogy idén a piacra kerülhessen. Igaz, azt a készítők is elismerik, hogy alapvetően nem lenne szükségük további négy hónapra, de a konzolos hitelesítési folyamat nem éppen egyszerű, így ez a legkorábbi időpont, amivel számolni tudnak. Az egyjátékos kampányt, lokális és online multiplayert is tartalmazó Cobalt PC, Mac, Xbox 360 és Xbox One platformokra érkezik.

Most már biztosan elérhető lesz a Burnout Paradise az Xbox One-on

A Criterion megerősítette, hogy nem készül új Burnout, amiért szomorúak is vagyunk. Kicsit azonban most már örülhetünk is, ugyanis a készítők immár hivatalosan is bejelentették, hogy a Burnout Paradise a visszafelé kompatibilitás segítségével játszható lesz Xbox One-on.

A visszafelé kompatibilitás a tervek szerint novemberben indul, amikor az Xbox One-ra megérkezik a Windows 10-es frissítés. A megjelenés napján több, mint 100 cím válik elérhetővé, melyek között a Burnout Paradise nem lesz ott, de már a készülő játékok listáján van.

Ciki elírás került be a Sonic Runnersbe

A SEGA ingyenesen játszható auto-runner címében maradt egy némileg kellemetlen elírás. Ennek keretén belül a "Boo" névre hallgató karakter "Boob"-ként jelenik meg, ami a "cici" angol szlenges megfelelője. Az egészet csak ma vették észre, ugyanis a karakter kizárólag a spéci halloweeni eseményen belül jelenik meg.

A fejlesztők egy in-game üzenetben értesítették a közönséget a borzalmas tévedésről, és megígérték, hogy hamarosan javítják a problémát.

Miyamoto mesternek furcsa elképzelései voltak a GoldenEye 007-ről

A népszerű James Bond-film alapján készült GoldenEye 007 sok szempontból forradalmi volt - tulajdonképpen az első, igazán népszerű konzolos FPS-ként tartják számon a Nintendo 64-re készült alkotást. Mivel a játék kiadójaként a Nintendo tevékenykedett, a japánok több ponton igyekeztek beleszólni a Rare által végzett fejlesztésbe, de szerencsére a brit stúdió számos tanácsot figyelmen kívül hagyott. Még olyanokat is, amik egyenesen a Nintendo legendás dizájnerétől, Shigeru Miyamoto mestertől érkeztek.

Akkoriban Miyamoto jellemzően faxon küldte át az ötleteit és észrevételeit a külföldi stúdióknak, nem volt ez másként a GoldenEye 007 esetében sem. Martin Hollis, a játék egykori producere elmondta, egyszer Miyamoto azt mondta, hogy "túl sok a közeli gyilkolás", ami szerinte "borzalmas". Másodjára pedig úgy vélte, hogy a játék túlságosan tragikus hangvételű, hiszen sok benne az öldöklés. Ezért azt gondolta, jó lenne, ha "a játék végén a főhős az összes ellenségével kezet fogna a kórházban", ezzel mutatva meg a játékosoknak, hogy valójában nem is haltak meg.

A Rare természetesen egyik ötlettel sem foglalkozott komolyabban.

Kicsomagolós videón a Rise of the Tomb Raider gyűjtői kiadása

Nem kevés pénzbe, egészen konkrétan 140 euróba került a Rise of the Tomb Raider gyűjtői kiadása, amit most maguk a fejlesztők csomagolnak ki nekünk.

500 ezer példányban kelt el a Pillars of Eternity

Annak idején a Kickstarter-kampányból, és a fejlesztők saját befektetéséből, összesen 4,5 millió dollárból készült el a Pillars of Eternity. Azóta pedig megjelent az első kiegészítő, a The White March is, legalábbis annak az első fele. Ha ez nem lenne elég 2016-ban várható egy társasjáték is, Lords of the Eastern Reach címen, továbbá számos eBook is készülőben van.

Mondhatni tehát, hogy a játék sikeresen elindított egy folyamatot. Feargus Urquhart, az Obsidian Entertainment vezetője elmondta, a Pillars of Eternity tulajdonképpen megváltoztatta az egész életét, és hasonlóan érez a teljes stúdió is. Az úriember szerint hihetetlen pillanat, hogy már fél millió ember élvezi azt, amit ők készítettek, miközben az egész egy közösségi kezdeményezésből indult ki. "Alig várjuk, hogy megoszthassuk veletek, mi várható Eora világában a jövőben" - fejezte be.

Saját sört kapott a Fallout 4

Ezt a fajta marketinget szeretjük! A Bethesda és a Carlsberg együttműködésével ugyanis készült egy különleges címkézésű sör, ami állítólag összetevőit tekintve is különbözik a hagyományos Carlsbergtől (ez azért némileg kétséges). Mindenesetre egy frissítő pilsnerként írják le a hivatalos szövegben. Sajnos csak az Egyesült Királyságban lehet megvenni majd, sőt, elő is lehet rendelni (már itt tartunk, hogy a sört is elő kell rendelni). Egy 12 darab 330ml-es üveget tartalmazó pakk ára 29,99 font.

Nem kap több first party exkluzívot a PS Vita

A PS Vitát egykoron a PSP-hez hasonlóan úgy tervezte a Sony, hogy az asztali PlayStationhöz hasonlóan AAA-kategóriás fejlesztéseknek adjon otthont. És ugyan kezdetben még a Sony belsős stúdiói készítettek is ilyen játékokat, ez hamarosan alább hagyott - amihez nyilván köze van annak is, hogy a handheld messze nem kelt el akkora példányszámban, mint előde.

Masayasu Ito, a Sony Computer Entertainment alelnöke szerint egyébként jelenleg az a helyzet, hogy a külsős kiadók és stúdiók éppen elég címet jelentetnek meg PS Vitára, így a Sony belsős stúdiói teljes erővel a PS4-re tudnak koncentrálni. A PS Vita tulajdonképpen megtalálta a maga helyét, hiszen kiváló indie anyagok jelennek meg rá, és remekül kiegészíti a PS4-et.

Valakinek elgurult a gyógyszere a Microsoftnál

Világszerte az éjféli premierekhez közelítve a Microsoft elindít majd egy hat órán keresztül tartó élő közvetítést a Halo 5 kapcsán. Ebben mindenféle celebbel készül majd interjú, de beszélnek a fejlesztők is, és persze láthatunk számos érdekességet. De nem is ez a fontos, hanem az esemény kapcsán megjelent alábbi nagyon rövid előzetesek tömkelege, amikről nem tudjuk eldönteni, milyen elmeállapotban születtek.

Mindenesetre a videók címeiben sok a popkulturális és Halo utalás, de kifigurázzák még a saját korábbi marketinges kampányukat, a Hunt the Truth-t is.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward