Aprók nagyban - 2015.03.05.

Az Elite: Dangerous és a Wasteland 2 is megjelenik PS4-re, elkészült a végleges Steam Controller, jönnek a heistek a GTA Online-ba...

Aprók nagyban - 2015.03.05.

Csak időlegesen Xbox-exkluzív az Elite: Dangerous

A PC után a konzolok vizére először az Xbox One segítségével evez fel az Elite: Dangerous - ezt ma jelentette be Phil Spencer a GDC-n tartott előadásában. Azonban a játék csak időlegesen lesz Xbox-exkluzív, David Braben megerősítette, hogy később jön majd PS4-re. Braben szerint azért támogatják először az Xbox One-t, mert még a Rollercoaster Tycoonos időkből nagyon jó a kapcsolatuk a Microsofttal, amit bizonyít a most Xbox 360-ra és Xbox One-ra kiadott Screamride is. Braben újra megerősítette azt, amit már az Xbox One-os Elite kapcsán is megjegyzett: a játékot semmilyen formában nem butítják le a konzolokra.

PC-re is megjelenhet a D4: Dark Dreams Don’t Die

A Swery65 által készített, Xbox One-ra tavaly megjelent japán kalandjáték legfontosabb tulajdonsága, hogy akkorát bukott, mint egy ház. Ennek megfelelően az epizodikusra tervezett anyag folytatása azóta sem készült el, azonban könnyen lehet, hogy a PC megmentheti a játékot, Swery ugyanis a GDC-n demózta a számítógépeken futó változatot. Bár a D4 eredetileg a Kinectre készült, ettől függetlenül támogatta a sima kontrolleres irányítást is, ez pedig könnyen átültethető volt egérre és billentyűzetre. Azt nem tudni, hogy a játék ténylegesen megjelenik-e PC-e, mindenesetre nincs kizárva, látva a Microsoft nyomulását a Windows 10-zel és a közös játékbolttal.

Jövő héten jönnek a heistek a GTA Online-ba

Végre, hosszú-hosszú várakozás után a jövő héten az összes eddigi platformon landol a Heist, ami a Rockstar tervei szerint alaposan felkavarja majd a GTA Online kicsit leülepedő állóvizét. Ennek kapcsán kaptunk most egy új kedvcsinálót.

Tényleges ingyenes a Source Engine 2, de a Steamhez kötött

Az Unreal Engine 4 teljesen ingyenesen használható, de az Epic 5%-os részesedést kér a kész játék bevételei után. Valahogy így működik a Source Engine 2 is. Habár maga a motor ingyenesen használható, a Valve feltétele az, hogy a játéknak meg kell jelennie Steamen. Ez nem azt jelenti, hogy máshol nem jelenhet meg, de a Steam egy kötelező elem. Miért? Nos, természetesen azért, mert a Valve egy bizonyos részesedést levesz magának minden egyes tranzakció után - pontosan nem tudjuk, hogy mennyit, de az ipari sztenderd ezen a területen valahol 5% és 20% között van.

Lezárták a Project Morpheus hardverét

Shuhei Yoshida, a Sony stúdióinak vezetője elmondta, a Morpheus hardveres specifikációt tulajdonképpen befagyasztották. Ez azt jelenti, hogy innentől kezdve a legfontosabb dolgok, így az OLED kijelző, az 1080p-s felbontás és a 120hz-es képfrissítés nem fognak változni. Persze az apróságokon továbbra is finomítanak, és a szoftver ezerrel készül, de maga a headset már alapvetően ilyen marad. Ezen kívül Yoshida megerősítette, hogy vezetéknélküli változatot nem terveznek az eszközből.

Eredetileg TPS lett volna az Alien: Isolation

A The Creative Assembly a GDC-n elárulta, hogy a fejlesztés korai fázisaiban még TPS-ben gondolkoztak, ezzel egy hasonló játékra törekedve, mint a Dead Space, vagy a Resident Evil 4. Később ez aztán természetesen megváltozott a végleges FPS nézetre, de most megmutatták nekünk, hogyan néztek ki az eredeti próbák.

PS4-re és megjelenik a Wasteland 2

Éppen tegnap tudtuk meg, hogy a Wasteland 2 átköltözik konzolokra az id@XBOX program keretein belül, ma pedig kiderült, hogy a PS4-tulajdonosok sem maradnak ki a jóból. A Unity 5-re átportolt, némileg kibővített játék Game of the Year Editionként fog megjelenni PS4-re is, még idén nyáron.

Phil Harrison elhagyhatja a Microsoft

Az öreg Harrison igazi veterán. Mielőtt 2012-ben csatlakozott a Microsofthoz, a Sony stúdióit vezette 15 éven keresztül. Harrisont még az Xbox-részleg előző vezetője, Don Mattrick vette fel, és a Microsoft Studios európai tevékenységéért felelős, most azonban több forrás is úgy értesült, hogy az úriember elhagyhatja a vállalatot. Mattrick távozása után Harrison feljebb akart lépni a céges ranglétrán, azonban helyette Phil Spencer került az Xbox élére, Harrison pedig maradt a helyén. Úgy tűnik, hogy jelenleg nincsen hová feljebb lépnie.

Harrison eredményei legalábbis kétségesek a vállalatnál. Az biztos, hogy ő alapította a Lift London stúdiót, ami besegített az Xbox néhány belsős projektjébe, de komolyabb terméket nem tudott lerakni az asztalra, és most összeolvad a szintén belsős Soho Productions stúdióval.

A források szerint Harrison ultimátumot adott a Microsoftnak: vagy találnak neki egy magasabb pozíciót, vagy elhagyja a céget. Úgy tudni azonban, hogy a vállalat nem tudott neki mást pozíciót ajánlani.

Ilyen lett a végleges Steam Controller

Hosszú vajúdás után megszületett a végleges Steam Controller. A Valve kikötötte, hogy egy cég csak akkor nevezheti a számítógépét Steam Machine-nak, ha SteamOS-t futtat, és mellékelik hozzá a Steam Controllert. Maga a kontroller egy érdekes szerzet: az elején találunk két érintős felületet, amiket meg is lehet nyomni, egy analóg kart, az Xbox-kontrollerről ismerős négy gombot, meg a Start-Select-Guide-nak megfelelő hármast. De a hátoldala is alaposan el van látva: találunk rajta két ravaszt, két vállgombot, és még két gombot az alján.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward