Aprók nagyban - 2014.11.03.

Mindent megváltoztatott a Skyrim. Szöveges kalandjáték érkezik a Dragon Age: Inquisition mellé. Túl sok az Xbox One-exkluzív jövő őszre.

Aprók nagyban - 2014.11.03.

Final Fantasy XV játékmenet és technológiai bemutató

Azt hiszem, a cím magáért beszél. Mindkettő elég látványos, így afelől talán nem lehetnek kétségeink, hogy technológiai fronton erős játékra számíthatunk. De, hogy a játékmenet pontosan milyen lesz, az továbbra is kérdés - a nagy felfedezésre váró nyitott világ mindenesetre bizalomgerjesztő.

Túl sok exkluzív játék lesz Xbox One-ra jövő ősszel...

...ezért Phil Spencer Xbox-főnök már azon gondolkozik, hogy néhány megjelenést át kell majd helyeznie máshová. "Tényleg nem hájpolni akarok, de jelenleg egyszerűen nem látom, hogy férne be annyi megjelenés az őszi időszakba, amennyit jelenleg tervezünk. Túl sűrű lesz, így lehet, hogy kicsit jobban szét kell majd oszlatnunk a játékokat".

A Microsoft idén ősszel is kitett magáért a Forza Horizon 2, a Sunset Overdrive és a Halo: The Master Chief Collection megjelentetésével, jövőre viszont olyan címeknek kellene helyet szorítani, mint a Halo 5, a Rise of the Tomb Raider, a Quantum Break, vagy az új Crackdown és a Scalebound (plusz még lehetnek be nem jelentett címek is).

Spencer szerint egy nagy kiadó, illetve a first party játékfejlesztők az év több szakaszában is sikeresen jelentethetnek meg játékot, nem feltétlenül kell mindent őszre hagyni - sőt, szerinte ez alapvetően egészségesebb is lenne a játékiparra nézve.

Far Cry 4 - egy perc alatt

Nem, még nem játszotta végig a játékot senki egy perc alatt. A Ubisoft viszont kevesebb, mint egy perc alatt igyekszik nekünk megmutatni egy renderelt előzetesben, hogy mi vár ránk Kyratban.

Mindent megváltoztatott a Skyrim

Ezt nem más mondta, mint a Dragon Age producere, Mark Darrah. Az úriember szerint a The Elder Scrolls V: Skyrim annyira népszerű lett, hogy sok játékosnak ez volt az első RPG-je. Míg az Oblivion körülbelül 6 millió példányban kelt el, a Skyrimből több mint 20 milliót adott el a Bethesda. Ez pedig azt jelenti, hogy sokan alapnak tekintenek olyan dolgokat, amiket a Skyrimben megkaptak, így más játékoktól is ezeket várják. "Vannak bizonyos elvárásaik a játékmenettel és a felfedezéssel kapcsolatban. De talán a felfedezés a legfontosabb."

Darrah elmondása szerint az Xbox One és a PS4 hardvere lehetőséget ad arra, hogy a szerepjátékok fejlesztői tovább lépjenek, és még inkább elmozduljanak a nyitott világ felé. Szerinte egyértelmű, hogy az új generációban uralkodni fognak a nagy, felfedezhető, nyitott világgal rendelkező anyagok, és ez nem csak a szerepjátékokra lesz jellemző. "A shooterek az előző generációban uralkodtak, de az azt megelőzőben a versenyjátékok vitték a pálmát, míg a PS1-es korszakban a szerepjátékok. Most úgy vélem, az open world játékok lesznek a legnépszerűbbek, nem feltétlenül szerepjátékok, de olyan anyagok, amik nagy hangsúlyt fektetnek a felfedezésre".

Büszke volt a Human Head Studios a Prey 2-re

"A Human Head már egy jó ideje nem dolgozott a Prey 2-n" - árulta el a stúdió egyik vezetője, Tim Gerritsen. "Ugyan csalódottak vagyunk, hogy végül nem tudtuk megvalósítani, amit szerettünk volna, de nagyon büszkék vagyunk arra a munkára, amit beletettünk a játékba. Mi sem bizonyítja a munkánk minőségét jobban, mint hogy az E3-on bemutatott előzetesünkkel díjakat is nyertünk".

Erről az előzetesről van szó, ha már elfelejtettétek volna:

Régiózár nélküli konzolban gondolkodik a Nintendo

Ezt maga Satoru Iwata, a cég vezérigazgatója mondta. A Nintendo leginkább azért használ régiózárat, hogy megakadályozza a játékok importját Japánba, illetve hogy néhány, kizárólag Japánban megjelent játékot bent tartson a szigetországban, de a koncepció eléggé elavult, és Iwata szerint hosszabb távon hasznosabb lehet a cégnek, ha eltörli ezt a dolgot.

"A játékiparban hagyományosan hosszú ideig tart egy-egy lokalizáció elkészítése, de más dolgok is közrejátszanak a régiózárban, például hogy nem minden licenc érvényes globálisan, illetve a marketing sem feltétlenül ugyanaz mindenhol. Azonban a régiózár leginkább az eladói oldalról volt hasznos, a vásárlóknak nem kifejezetten"

Iwata elismeri, hogy a régiózár teljes megszüntetéséhez nagyon sok problémát kellene megoldani, de "ha a zár nélküli konzolok hasznosak lennének a vásárlóinknak, akkor az hasznos lenne számunkra is" - fejezte be.

Szöveges kalandjáték érkezik a Dragon Age: Inquisition mellé

Dragon Age: The Last Court címen érkezik egy szöveges kalandjáték, mely elmeséli, mi történt a Dragon Age 2 és az Inquisition között. Az anyag a webes Dragon Age Keep keretein belül lesz elérhető .

60 ezer példány kelt el a The Vanishing of Ethan Carterből

Ebből a 60 ezerből a legtöbbet Nyugat-Európa, majd Észak-Amerika vásárolta, de meglepően sikeres a játék az "orosz területeken", bármit is jelentsen ez. Az eladások 77%-a a Steamről származik, és összesen 3 ember találta meg a játékban elrejtett sniper puskát.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward