Aprók nagyban - 2014.05.08.

Bemutatkoznak a Watch Dogs karakterei és az Alien: Isolation szereplőgárdája, kezdődik a WildStar nyílt béta, és megtudjuk, miért világít a DS4...

Aprók nagyban - 2014.05.08.

Watch Dogs - barátok közt

Meg ellenségek közt is. Erről szól a játék legújabb előzetese. Megismerhetjük azokat a karaktereket, akikkel Aiden barátságot köt, meg azokat is, akikkel nem. Sőt, még olyanokat is, akik valahol a kettő között helyezkednek el.

Miért világít a DualShock 4?

Sok-sok felhasználónak okoz minden nap idegességgel teli perceket a tény, hogy a PlayStation 4 kontrolleréből érkező világos fény visszatükröződik a tévéről. A legújabb rendszerfrissítést követően ugyan lejjebb lehet venni a ledcsík fényerejét, de kikapcsolni nem lehet teljesen. Ez pedig nem véletlen: a világítást ugyanis a készülő VR-szemüveg, a Project Morpheus miatt építették be, árulta el Jed Ashforth, a Sony mérnöke. A fény a mozgáskövetéshez kell majd, és Ashforth szerint rendkívül frusztráló volt, hogy hónapokig nem mondhatták el a vásárlóknak, miért kell elviselniük.

Hamarosan jön a Company of Heroes 2: The Western Front Armies

A játék különálló kiegészítője a menetrendnek megfelelően megjelenik június 24-én. Hogy eszünkbe jusson, miért is kellene megvennünk, a készítők elküldtek nekünk egy előzetest is.

2015-re csúszik a Dying Light megjelenése

A Techland által készített parkour-zombis játék megjelenése csúszik, egészen 2015 februárjáig. A stúdió szerint kicsit tovább kell csiszolniuk a játékot, hogy a kreatív ötletek gond nélkül működjenek, és a mozgás is természetes, problémamentes legyen. "Olyan sok hónapnyi kemény munka után végre úgy érezzük, kezdjük elérni azt, amit eredetileg szerettünk volna. Most már állhatunk meg, mielőtt teljesen készen nem leszünk" - szól a közlemény.

A stúdió szerint a Dying Lightban alkalmazott "természetes mozgás" megváltoztatja majd, amit a műfajról gondolunk, és ebből semmit nem akarnak feláldozni egy korábbi megjelenés oltárán. "Ez a minőségre koncentráló szemlélet minden fejlesztési döntésünket áthatja. Reméljük Ti is úgy gondoljátok, hogy a játékmenet a legfontosabb".

Mától kezdődik a WildStar nyílt bétája

A következő 10 napban mindenki ingyenesen próbálhatja ki az MMO-t, amit a Carbine Studios egy friss előzetessel ünnepel meg. Kalandra fel!

Fejlődő piacokra készítene konzolt a Nintendo

Úgy látszik a Nintendo-elnök Satoru Iwata nagyon próbálkozik egyéb bevételi forrásokat találni a gyengélkedő Wii U mellé. Most éppen azt találta ki, hogy a Nintendo 2015-ben a fejlődő piacokra készítene konzolokat. Ezek nem a mostani konzoljaik olcsóbb verziói lennének, hanem teljesen új szemlélet szerint készített masinák. Ezen kívül a Nintendo Kínát is célba venné a konzolok tiltásának feloldásával.

Halo-témájú csomagot kap az Xbox 360-as Minecraft

A Microsoft Studios hivatalos Twitter-csatornáján közölték, hogy az Xbox 360-as Minecraft hamarosan egy Halo-témájú textúracsomagot kap. Korábban érkezett már többek között Mass Effect és Skyrim textúrapakk is a játékhoz, így nem ez az első eset, de természetesen minden újdonságnak örülünk.

Unreal Engine 4-re váltott a Caffeine is

Dylan Browne, az ígéretes indie horrorjáték fejlesztője elmondta, a Caffeine átváltott Unreal Engine 4-re. Egyre több ilyen eset fordul elő, bár ezúttal nem Unityről, vagy más, konkurens motorról váltottak a készítők, hanem az Unreal motor előző verziójáról. Browne elárulta, attól függetlenül, hogy egy indie címről van szó, nagyon fontos neki a grafika, ami ráadásul sokat hozzátehet az atmoszférához, és így erősítheti a történetet, az élményt. Ezen kívül nagyon szeretett volna az új Unreal motorral dolgozni.

"Kapcsolatba léptem az Epic-kel, de nem jutottam messzire. Aztán egy héttel később publikussá tették az SDK-t, én pedig elkezdtem átportolni mindent. Nem tartott sokáig: egy héttel később már egy előzetest tudtam csinálni az új motorral, és a legtöbb dolgot át tudtam tenni".

Browne tapasztalatai szerint a teljesítmény sokat javult az UE3-ról UE4-re váltással, úgy látja ugyanis, hogy az előző motor nem nagyon szerette a nagy textúrákat. A legfontosabb indok a váltásra azonban a tükröződések megjelenítése volt: ezt az előző motorban előre kellett renderelni, és csak statikus, "lapos" formában tudta megjeleníteni őket. Az UE4 ezeket nem csak dinamikusan, de gyorsabban, kevesebb teljesítményért cserébe tudja megcsinálni.

A platformok nem változtak: "A gépigény hasonló maradt, sőt, csökkent. És továbbra is le lehet fordítani a játékot Macre és Linuxra, legalábbis azt hiszem. Sőt, az Epic már berakott ideiglenes támogatást a SteamOS-hez is. A motor persze a konzolokat is támogatja, de azokhoz már külön engedély és licenc kell".

Alien: Isolation - a szereplőgárda

Hogyan hozott létre a Creative Assembly egy olyan szereplőgárdát, ami tökéletesen illeszkedne egy '80-as évekbeli horrorfilmhez? Hogyan lesznek emlékezetesek a karakterek? Hogyan használtak teljes motion capture technológiát a színészek mozgásának átmentésére? Nos, a lenti videóból minden kiderül.

Visszatér a játékfejlesztéshez a Rez alkotója

A Rez és a Lumines legendás készítője, Tetsuya Mizuguchi még 2013-ban hagyta el a Q Entertainment csapatát, hogy egyéb érdeklődéseinek hódoljon. Az úriembernek azonban hiányzik a játékipar, így a teljes visszatérést fontolgatja.

"Jelenleg besegítek néhány játékba, de ez nem olyan, mint a régi munkám. Nem olyan, amikor én alkottam játékokat. Néhány közösségi címben segédkezem Japánban, de ezekről nem mondhatok semmit. Egy teljesen új, saját projektet szeretnék kezdeni akár már ebben az évben, vagy jövőre" - nyilatkozta Mizuguchi.

Mizuguchi elárulta, vannak már tervei, de ezekről egyelőre nem beszélhet. Az biztos, hogy a Rez, a Lumines és a Child of Eden egy tanulási folyamatot jelentettek számára, melyek tapasztalatait beépíti a következő játékába.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward