Aprók nagyban - 2014.04.29.

Mészárlás vagy lopakodás a Wolfensteinben, 12 órányi H1Z1-et streamel a Sony, és 15 millió ment el a PC-s Minecraftból...

Aprók nagyban - 2014.04.29.

15 millió felett a PC-s Minecraft

Markus "Notch" Persson bejelentette, hogy a PC-s Minecraft eladásai átlépték a 15 milliós álomhatárt. A játék népszerűsége tehát továbbra is töretlen, hiszen éppen februárban árulta el Notch, hogy 14 milliónál tart. A mobilokra készített Minecraft Pocket Editionből eddig 21 milliót, az Xbox 360-ra kiadott változatból pedig 12 milliót adtak el.

12 órányi H1Z1 stream a Sonytól

A Sony Online úgy döntött, hogy azzal tudná a legjobban felkelteni az érdeklődést a H1Z1 iránt, ha a fejlesztők 12 óráig folyamatosan streamelnék a játékot. Szerencsére azért nem csak ebből fog állni a történet: az előbb, amikor belepillantottam például éppen kérdezz-felelek zajlott. A stream a Sony hivatalos Twitch csatornáján megy, csatlakozzatok be.

Hamarosan itt van az Outlast DLC-je

A régóta belengetett Whistleblower néven futó tartalmi csomag május 6-án jelenik az egészen jól sikerült indie-horror Outlasthoz. A PC-s és PS4-es változat is 8,99 dollárba kerül, ami talán nem annyira sok azért, hogy ismért visszatérjünk kicsit rettegni a Mount Massive Asylum elmegyógyintézetbe, ahol ezúttal nagyvállalati összeesküvésekkel és kegyetlen kísérletekkel szembesülünk majd. Ezekből pedig kaphatunk egy kis ízelítőt a launch trailer útján:

Wolfenstein - mészárlás vagy lopakodás?

Habár eddig úgy tűnt, hogy az új Wolfenstein során elég lesz, ha kitámasztjuk a jobb ravaszt a kontrolleren, úgy tűnik, mégsem ez a helyzet. Néhány ponton ugyanis dönthetünk majd úgy, hogy inkább a sunyulást választjuk a teljes mészárszék helyett. A játék megjelenésére már nem kell sokat várnunk, hiszen május 20-án érkezik PS3-ra, PS4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra, valamint PC-re. Minden konzolon 60fps-sel fut majd a játék (az id Tech 5 motor miatt ez alapkövetelmény), a két új konzolon pedig meglesz az 1080p-s felbontás.

Változott az Evolve fejlődési rendszere

Eredetileg az volt a Turtle Rock terve, hogy a nagy behemót szörnyeteg képességek nélkül indul majd és fel kell zabálnia a vadonban talált állatokat ahhoz, hogy tovább tudjon fejlődni. Így sorban kapta volna meg a négy képességét, az ütést, a tűzokádást, a szikladobást és a charge-ot.

Ez azonban mostanra megváltozott. A legfrissebb verzióban már alapból három elosztható ponttal rendelkezik a szörny, amiből megvehet három képességet. Ahogy fejlődik, újabb pontokat kap, melyekkel a meglévő képességeket lehet tovább fejleszteni, vagy meg lehet szerezni a negyediket. Akárhogy is, a menet végére a játékos nem fogja tudni kimaxolni mindegyik képességét, így kell majd döntenie, melyek a fontosabbak.

2015-ben jön Adam Sandler filmje a videojátékos karakterekkel

A Chris Columbus által rendezett Pixel című filmben, nos, pixeles videojátékhősök lepik el New Yorkot. A főszerepekben ott van Adam Sandler, Michelle Monaghan és Tyrion Lannister is, a megjelenést pedig 2015-re várhatjuk. Addig is akad egy viszonylag keveset mondó, de azért érdekes előzetesünk. Érdemes lesz erre odafigyelni.

Miért morcos mindig Kirby?

Kirby alapvetően egy cuki kis lény, ám a nyugati borítókon az utóbbi években egyre morcosabbá vált, míg a japán megfelelője továbbra is vidám és mosolygós maradt. Emberek ezreit tartja éjjelente ébren a kérdés: miért van ez? Nos, szerencsére a játék vezető fejlesztője, Shinya Kumazaki elmagyarázza a rejtélyt. A játék japán verzióját a fejlesztő HAL stúdió az elejétől a végéig kontrollálja: ami azt jelenti, hogy nem csak a játékot készítik el, de a dobozfotóért is ők felelősek. Ezen kívül tudják, hogy Japánban leginkább Kirby cuki és aranyos oldalát szeretik az emberek, így igyekeznek ezt hangsúlyozni a dobozon.

Ez azonban nyugaton, és leginkább az Egyesült Államokban nem így van. Ott a Nintendo of America felelős a dobozért, ők látják el visszajelzésekkel a japán fejlesztőket. Ezek a visszajelzések pedig arról szóltak, hogy Kirby keményebb, harcosabb oldala sokkal vonzóbb, mint a cuki oldala. Ezen kívül a készítők szerint ez kifejezi a játék mélységeit is: "Kirbynek mindig is volt egy komoly oldala, és a játékok során ebből egyre többet és többet fedeztünk fel, és egyre nagyobb mélységeket kapott a történet."

Battlefield 4: Through My Eyes - zseniális rajongói film

Oké, inkább rajongói klip, lévén nem túl hosszú, de nagyon jól összerakott és hangulatos. A producer Chris Deeprose elmondta, ha elég népszerűvé válik, és tetszik az embereknek, akkor további epizódok jöhetnek majd.

George R.R. Martin asszisztense segít be a Telltale játékába

Mivel minden rajongó azzal rágja George R.R. Martin fülét, hogy túl lassan halad a könyvekkel, így nyilvánvalóan nincs ideje azzal foglalkozni, hogy folyamatosan a Telltale-lel konzultáljon a készülő Game of Thrones-szerepjátékkal kapcsolatban. De semmi gond, az írónak van ugyanis egy asszisztense, a szintén író Ty Corey Franck, aki történeti oldalról ellátja majd a megfelelő tanácsokkal a fejlesztőket. Az úriember egyébként James A. Corey-val együtt alkotta meg a Leviathan Wakes című regényt, amiből hamarosan sorozat is készül majd a Syfy csatorna jóvoltából.

Az HBO globális licencelésért felelős vezetője, Josh Goodstadt egyébként elmondta, le vannak nyűgözve a Telltale játékainak minőségétől, főleg ami a történetmesélést illeti. "Hamar felismertük, hogy ugyanolyan lelkesedéssel és odafigyeléssel állnak hozzá, mint mi, ez pedig sokat hozzáadhat a Game of Thrones világához".

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward