Aprók nagyban - 2014.03.18.

Offline lett a SimCity, elhagyja a Microsoftot az Xbox egyik alkotója, és egy héttel korábban jött a PC-s Deus Ex: The Fall...

Aprók nagyban - 2014.03.18.

Offline lett a SimCity

A SimCity több értelemben is offline lett. Egyrészt a játék szerverei most éppen nem elérhetők pár óráig, a Maxis ugyanis éppen implementálja azt a nagy frissítést, melynek köszönhetően aztán megszűnik a játék online függősége és teljesen működőképessé válik internetkapcsolat nélkül is.

Launch traileren a Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes

A mai naptól elérhető Észak-Amerikában az új Metal Gear Solid, míg Európában csütörtöktől vásárolhatjuk majd meg. Mivel a játék főküldetése a viszonylagos rövidsége miatt kevés sztorielemet tartalmaz, talán érdemesebb, ha a rajongók távol maradnak a trailertől, és inkább mindent megtapasztalnak élesben.

Nyílt forrásúvá vált a Sony Authoring Tools Framework

A Sony bejelentette, hogy az Apache 2.0 licenc keretein belül nyílt forrásúvá teszi az Authoring Tools Framework szoftvert. Az eszközkészletet több belsős Sony stúdió is használja, köztük a Naughty Dog és a Guerilla Games is.

Ron Little az SCEA-tól elmondta, nagyon kíváncsi, mihez kezdenek vele a fejlesztők most, hogy már nem csak a belsős csapatok használhatják, és reméli, hogy ez is segít majd a Playstation-platform egészséges növekedésében.

Sikeres az Octodad: Dadliest Catch

Több, mint 90 ezer példány kelt el az Octodadből PC-n, Linuxon és Mac-en, ezzel Phil Tibitoski, a fejlesztők vezetője szerint túlszárnyalta a várakozásokat. A készítők egyébként több ponton változtattak a játékon a felhasználók visszajelzései alapján, közben pedig ezerrel portolják a játékot PS4-re, hiszen a jövő hónapban meg kellene jelennie a Sony platformján is.

Egy héttel korábban debütált PC-n a Deus Ex: The Fall

Az eredetileg mobilos platformokra megjelent Deus Ex: The Fall a menetrendnek nem megfelelően jött ki PC-re, az eredeti tervek szerint ugyanis csak egy hét múlva játszhatnánk vele. Bár gyakrabban lennének ilyen "gondjaink". A játék elérhető Steamen 9,99 euróért, a vásárlók pedig korlátozott ideig megkapják a Deus Ex: Game of the Year Editiont is ingyen.

Használható lehet a Kinect Sports Rivals technológiája más játékokban is

Ahogy már mi is írtunk róla (például tegnap), a Kinect Sports Rivals mindenféle új technológiát bevet, hogy például a Kinect használatával be tudjon minket szkennelni a játékba. Craig Duncan, a Rare fejese elmondta, ez, és a játékhoz kifejlesztett számos más technológia később használható lehet egyéb játékokban is, a Kinect Sports-sorozaton kívül.

Duncan nagyon büszke arra, amit a csapat elért ezzel a játékkal: "A világ szenzációsan néz ki, a művészeti csapat remek munkát végzett, és a renderelésért felelős programozók is, akik ezt a grafikai színvonalat lehetővé tették" - mondta, de talán még büszkébb arra, hogy a különböző technológiák tovább élhetnek máshol. Ezek egyike, hogy a játékos létrehozhatja saját avatarját a játékon belül, ami a Kinect kamerájának segítségével átveszi külső tulajdonságait. "Nem csak arra koncentrálunk, hogy a készülő játékunk kiemelkedő legyen, hanem hogy a Rare-től érkező következő játék is valami egyedit tudjon nyújtani, valami olyat, amire senki nem számít."

Ezeket a technológiákat ráadásul a Rare több mint hajlandó megosztani más belsős és külsős stúdiókkal, akik az Xbox-platformra szeretnének fejleszteni. "Mindig szoros kapcsolatban vagyunk a platformot fejlesztő csapattal. Ha például javítunk valamit a Kinect csontvázkövető algoritmusán, akkor az előbb-utóbb bekerül az SDK-ba, így végül eljut más fejlesztőkhöz is."

Duncan azonban elárulta, néha kapnak egy-egy hívást a Microsofttól, hogy ha egy-egy stúdiónak segítségre van szüksége bizonyos dolgokkal, akkor adjanak nekik "kölcsön" néhány szakértőt. "Ha ezt kérik, mindig megtesszük, mert végső soron ez jót tesz az Xbox platformnak, a stúdióknak, és amúgy is szeretünk együttműködni másokkal."

EA Sports UFC - a legjobb karaktermodellek valaha?

Az EA Sports MMA után nem sok reményt fűztem a készülő UFC-játékhoz. Legalábbis elsőre. Aztán kiderült, hogy nem az MMA-t készítő csapat fejleszti, hanem a zseniális Fight Night-széria alkotói. A legújabb videóban nem csak arra jöhetünk rá, hogy könnyen lehet, hogy ebben a játékban láthatjuk majd a valaha készült legrészletesebb emberi modelleket, hanem arra is, mennyire komoly fizikát használnak például az izmok és a bőr mozgásának szimulálásához.

Kijött az 1.62-es Playstation 4 rendszerfrissítés

Éppen ma írtunk róla, hogy a Microsoft brutális ütemben fejleszti és bővíti az Xbox One szoftveres oldalát, visszaidézve ezzel a legszebb Xbox 360-as időket. Úgy tűnik, ha szoftverfrissítésről van szó, akkor a Sony is az elődnél megtapasztalt tempót követi - sajnos. Ugyan ma megjelent az 1.62-es verziójú firmware update, de az semmilyen új funkciót vagy szolgáltatást nem hoz magával, a Sony pusztán annyit árult el, hogy javul a rendszer stabilitása - pont, mint az előző frissítésnél.

VR-szemüvegen dolgozhat a Microsoft is

A Wall Street Journal értesülései szerint az Oculus Rift példáját nem csak a Sony, hanem a Microsoft is követné. A lap úgy tudja, a redmondiak már egy ideje terveznek és tesztelgetnek különböző VR-headseteket az Xbox One-hoz. Mivel a héten zajlik a Game Developers Conference, ahol a Sony a pletykák szerint bejelenti majd a saját VR-eszközét, könnyen lehet, hogy a Microsofttól is hallunk majd valamit, csak hogy rákontrázzon a japánokra.

Marc Whitten elhagyja a Microsoftot

Marc Whitten, az Xbox One vezető termékmenedzsere elhagyja a Microsoftot. Ezt maga Whitten erősítette meg egyébként, aki búcsúzóul elmondta, nagyon különleges élmény volt az Xbox-csapatban dolgozni, hiszen egy rendkívül tehetséges csapat részese lehetett, az "Xbox rajongói pedig a legjobb rajongók a világon" - mondta, majd hozzátette: "Karrierem egyik kiemelkedő pontja volt, hogy egy olyan terméken dolgozhattam, amit ennyire szeretek. Nagyon nehéz a távozás, de meggyőződésem, hogy ezután következnek majd az Xbox-rajongók legszebb napjai."

Marc Whitten talán az eredeti Xbox-csapat utolsó tagja volt. 2000-ben csatlakozott a projekthez, és nem csak a Microsoft első konzoljában volt benne alaposan a keze, de gyakorlatilag ő tekinthető az Xbox Live egyik atyjának is, aminek megalkotásával a Microsoft elsőként hozta el a szélessávú online játékot a konzolok világába. Ezt követően az Xbox 360 és az Xbox One fejlesztésében és menedzselésében is vezető szerepet vállalt.

Whitten egyébként a vezetéknélküli hangszórókat gyártó Sonos cégnél folytatja pályafutását, ugyanúgy vezető termékmenedzseri pozícióban.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward