Aprók nagyban - 2014.03.05.

Mobilos szintre csökkentené a játékárakat a Valve? Lesz PC-s Metal Gear Solid 5? Hányan dolgoznak a Star Citizenen? Válaszok itt!

Aprók nagyban - 2014.03.05.

Steames játékokat is "futtat" az OnLive

Az OnLive egy új megoldással állt elő, melynek lényege, hogy havi 15 dolláros előfizetési díjért cserébe a Steamen megvásárolt játékainkat szinkronizálhatjuk az OnLive fiókunkkal, és aztán azt tolhatjuk bármilyen platformon - legyen az tablet, Mac, vagy éppen Google TV, esetleg ultrabook.

A szolgáltatás neve CloudLift, és a felhős mentés segítségével mindenféle gond nélkül váltogathatunk is a különböző eszközeink között.

Kojima szeretné a Metal Gear Solid 5-öt PC-re hozni

"A PC a múltam része. Eredetileg PC-s játékokat csináltam, és a jövőben sem szeretném magam platformokhoz kötni. Egyelőre semmi biztosan nem tudok mondani a PC-s verzióval kapcsolatban, de ha az emberek szeretnék, akkor én örömmel megjelentetném ott is a játékot" - mondta Kojima a Metal Gear Solid 5 PC-s verziójával kapcsolatban.

Kojima korábban már beszélt arról, hogy a fejlesztés során az első célplatform a PC volt, és később onnan "portolták" át konzolokra a játékot, így elméletileg nem lenne akadálya annak, hogy készülhessen egy PC-s verzió. A játék jelenleg hivatalosan PS3, PS4, Xbox 360 és Xbox One platformokra érkezik, vélhetően csak 2015-ben.

World of Tanks - az új fizikai modell

Hamarosan nem csak grafikailag újul meg teljesen, jóval komolyabbá válik a játék alatt futó fizikai engine is. A tankok szerelmesei valószínűleg könnyekre fakadhatnak a képsorok láttán, tehát zsebkendőt mindenképp érdemes bekészíteni.

Star Citizen - hamarosan jön a dogfighting

A dogfighting, vagyis a vadászgépek egymás elleni harca lesz a következő nagy modul, ami bekerül a Star Citizenbe. Chris Roberts elárulta, a csapat teljes erővel ezen dolgozik most, és habár jól haladnak, számos dolgot kell megoldaniuk a kezelőfelülettel, a kamerákkal, a motorhangokkal és egyéb apróságokkal kapcsolatban. Habár a stúdióban már vidáman harcolnak egymás ellen a fejlesztők, a bemutatót valamikor a PAX után tartják majd meg egy külön eseményen, melyet kifejezetten a Star Citizennek szentelnek.

Roberts ezen kívül elmondta, hogy a fejlesztőcsapat tovább hízott: most már 212-en dolgoznak a játékon. Ebben azonban nem csak a stúdió van benne, hanem a külsős, szerződéses partnerek is. "Több ember dolgozik a Star Citizenen, mint a legtöbb AAA-kategóriás konzoljátékon, és egyben ez a legnagyobb brigád, ami valaha egy űrszimulátoron dolgozott." - mondta, majd felhívta rá a figyelmünket, hogy ezek az állások a rajongók nagylelkű támogatásának köszönhetően jöhettek létre.

"Nem elég, hogy munkahelyeket hoztatok létre, de ez a 212 fejlesztő pontosan azt akarja, amit ti: hogy a lehető legjobb játék jöjjön létre, és hogy ne piszkálja őket egy kiadó azzal, hogy korábban kell megjelennie a játéknak, hogy betömhessenek egy lyukat a negyedéves pénzügyi jelentésben, vagy hogy csak azért kelljen betenniük egy új funkciót, mert az adott hónapban éppen az a sláger."

Mobilos játékokat is streamel majd a Twitch

Kedvenc játékos streamelős szolgáltatásunk tovább terjeszkedik, mégpedig a mobilok irányába. A mobilos platformokat megcélzó SDK mától vált elérhetővé a fejlesztők számára, Matthew DiPietro, a cég vezető marketingese pedig elmondta, ez volt a következő logikus lépés. "A konzolokkal és a PC-vel már elértük a kiváló integrációt, most pedig ugyanez következik mobilokon."

Mire lehet számítani? Természetesen a játékmenet közvetítésére, képpel és hanggal együtt, ez alap. Ezen kívül videót közvetíthetünk az elülső kamera használatával, hangot a telefon mikrofonjával (vagy külsőleg csatlakoztatott mikrofonnal). A videókat lehet majd archiválni, vagy később feltölteni és megosztani. Lesznek mindenféle komoly chat-opciók is, a közvetítés minőségét pedig három lépcsőben állíthatjuk majd a legrosszabbtól a legjobbig.

Neverwinter - következő célpont: Icewind Dale

A rajongók nagyon vágytak rá, így mivel a Cryptic csapatának az ő szavuk szent, a Neverwinter MMO következő helyszíne a legendás Icewind Dale vagyis a Jeges szelek völgye.

Mobilos szintekre csökkentené a játékok árát a Valve?

Nicholas Lovell, neves iparági szakember szerint lehetséges, és valószínűleg pont ezért tette lehetővé a cég, hogy a készítők saját maguk árazzák be játékaikat a Steamen. "Ami a kisebb költségvetésű, digitálisan terjesztett játékoknál leviheti az árat, az a versenyhelyzet, és nem a kalózkodás. A Valve pedig gyakorlatilag ultra-kompetitívvé tette a Steamet azáltal, hogy kivonta magát az árazás folyamatából."

Lovell szerint könnyen lehet, hogy hamarosan több ezer ingyenes játék fogja ellepni a Steamet, ami pedig előnyt jelenthet a Steamboxok számára a konzolokkal szemben. "Mi van, ha a végső cél Steve Jobs példájához hasonlóan egy nyílt platform létrehozása, ahol az árazás teljesen a készítőre van bízva? Ilyen esetben a Bertrand verseny elméletének megfelelően előbb-utóbb az ingyenesig fogunk eljutni."

Ha valóban ez a Valve terve, akkor Lovell jóslata szerint egyre több fejlesztői előtt fogja megnyitni a cég a Steamet a jelenleg is sikeres Greenlight programmal, és még több játék lesz elérhető az Early Accessen keresztül.

The Division - elmosódnak a határok...

...mármint a kooperatív, az egyjátékos és a PvP részek között, ígéri a Ubisoft Massive. A The Division világát eleve úgy alakították ki, hogy egyre több táruljon fel belőle a játékos előtt, ahogy halad előre, lehetőleg mindenféle megszakítás és töltés nélkül. Ennél azonban fontosabb, hogy gyakorlatilag minimális megszakítások lesznek a különböző "játékmódok" között, hiszen a játék lényege a teljesen észrevétlen online jelenlét, ahol az egyik pillanatról a másikra változhat, hogy most éppen partyban vagyunk, egyedül kalandozunk, vagy összetűzésbe kerülünk más játékosokkal.

"Bármikor összeállhatsz a barátaiddal, szabadon ugorhatsz ki-be a kooperatív történetbe, számos területen pedig minden további nélkül keveredhetsz izgalmas PvP csatákba. Ugyanakkor arra is lehetőség lesz, hogy csoportként előrehaladva teljesen el tudd kerülni a PvP-t." - derült ki a Massive által tartott kérdezz-felelekből. Mindez persze a vadonatúj Snowdrop Engine-nek is köszönhető, aminek hála egyébként a készítők szerint ez lesz a legrészletesebb New York, amit videojátékban valaha láttunk.

SOMA - miért ölik meg magukat?

A Frictional Games kiadott egy új előzetest a SOMA-hoz, ami a várakozásoknak megfelelően félelmetes. Betekintést nyerhetünk néhány korai helyszínbe, és találkozhatunk egy nővel, aki elmondja, milyen szörnyűségek történnek a környéken.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward