Aprók nagyban - 2014.02.24.

A briteknél csökkent az Xbox One ára, frankó lesz a Thief PC-s változata, a Sega és Nintendo harcáról készít filmet a Sony...

Aprók nagyban - 2014.02.24.

Mozgásban a Tom Clancy’s EndWar Online

Február 27-én kezdődik a böngészőből játszható EndWar-leszármazott első bétatesztelése, aminek örömére a Ubisoft egy kis technikai jellegű előzetest és kedvcsinálót bocsátott rendelkezésünkre.

A Segáról és a Nintendoról készít filmet a Sony Pictures

Nagyon sok korszakról készíthetne a konzolokkal kapcsolatban filmet a Sony Pictures, például az első PlayStation piacra kerüléséről és rendkívüli sikeréről, ám ők inkább úgy döntöttek, hogy a Sega felemelkedéséről és Nintendo elleni küzdelméről (az 1990-es években) forgatnak valamit.

A mozi a Battle that Defined a Generation című, hamarosan megjelenő könyvből készül, de emellett egy dokumentumfilmet is forgatnak belőle. A mozifilmet Seth Rogen és Evan Goldberg írja és rendezi, ami nem feltétlenül jó hír, de a dokunál is ők lesznek a producerek.

Az első beszámolók szerint a könyv egy rendkívül izgalmas, a kulisszák mögötti eseményekbe is betekintést nyújtó üzleti thriller, mely gyakorlatilag azt meséli el, hogy a kicsi Sega egy zseniális vezető segítségével hogy állt ki a hatalmas Nintendo ellen, és változtatta meg a játékipart.

Árcsökkentést kapott az Xbox One az Egyesült Királyságban

Könnyen lehet, hogy a konzoltörténelem leggyorsabb árcsökkenését hozta el a Microsoft, bár az csak egyetlen régióban érvényes, az Egyesült Királyságban. Harvey Eagle, az Xbox UK marketinges vezetője szerint soha nem volt jobb alkalom felfedezni a következő generációt, mint most: az eddigi 429 fontos árról 399 fontra mérsékelték az Xbox One árát, és ezért jár a teljes csomag, valamint egy ajándék Titanfall is (letöltőkód formájában).

Eagle semmit nem tudott mondani arról, hogy később ez az árcsökkentés átszivároghat-e más régiókba is, tekintve, hogy ő csak az Egyesült Királyságért felel.

Az előző generációban az Egyesült Államokon kívül az Egyesült Királyság volt az egyetlen olyan régió, ahol az Xbox 360 jelentősen felülmúlta eladásokban a PlayStation 3-at. Ez azonban a mostani generációban egyelőre megfordulni látszik: PS4-ből jelenleg körülbelül kétszer annyit adtak el a briteknek, mint Xbox One-t. Vélhetően ezen próbál változtatni a Microsoft az új árral és az ajándék Titanfallal.

Az Xbox One Titanfall bundle-t egyelőre csak az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban jelentették be hivatalosan.

Nem csak egyszerű port a Thief PC-s verziója

Stephane Roy, a játék producere erősítette meg, hogy a PC-s verzió nem egyszerű port: "Ha PC-s játékos vagy, akkor imádni fogod ezt a verziót!" - írta, mi pedig örülünk szavainak annak fényében, hogy eddig a legtöbb multiplatform játék PC-s változata összecsapott port volt csupán.

"Minden létező opció, amit csak elvársz egy csúcs PC-s játéktól, az bizony ott lesz" - tette hozzá Roy. De hogy lehetséges ez? Nos, ezúttal a játék átültetését a portolásban rendkívül profi Nixxes végezte - ez a csapat készítette a Tomb Raider Definitive Edition PS4-es verzióját, és ők hozták PC-re a Hitman: Absolutiont és a Deus Ex: Human Revolutiont is.

A Nixxes tehát érti a dolgát, és persze azt sem szabad elfelejteni, hogy az Eidos Montreal továbbra is ragaszkodik a Mantle-támogatáshoz - ezt egy márciusban érkező patch-csel teszik majd be a Thiefbe.

InFamous: Second Son - élvezd az erőd

Március 21-én érkezik a PlayStation 4-exkluzív játék, ami azt jelenti, hogy már csak kevesebb, mint egy hónap van hátra a megjelenésig. Friss játékmenettel jelentkezünk, egyenesen Seattle utcáiról.

Kojima továbbra is ki akar lépni a Metal Gear-sorozatból

A mester rendszeresen elmondja, hogy új játékokat akar készíteni, aztán megpróbálja valakinek átadni a stafétát, amiből persze nem jön ki semmi jó, és neki kell visszatérnie megmenteni a helyzetet. Ismét azt a hasonlatot hozta, amikor Ridley Scott átadta az Alien-sorozatot James Cameronnak, és minden megváltozik. "Valami ilyesmit akartam én is csinálni. De a Metal Gear talán túl nehéz teher másnak, ez a franchise bizony nem egyszerű. Egyelőre nem is tudtam átadni. A Metal Gear Risinggal megpróbáltam, de rosszul sült el. Szerencsére itt egy spin-offról beszélünk, szóval a végeredményében nem lett rossz."

Szerinte a dolog egyelőre inkább a Terminátorhoz hasonlít, ami pont lejtmenetbe került, miután James Cameron abbahagyta. De mihez kezdene a legendás designer, ha ki tudna szállni? Nos, vagy indie-szerű játékokat készítene, vagy nagyköltségvetésű játékot, de teljesen más stílusban, mint a Metal Gear. "Már több, mint 25 éve dolgozom a Metal Gear-franchise-on. Ez a világ lehetővé tette számomra, hogy elmeséljek rengeteg sztorit, és elmondjak dolgokat, amiket régóta szerettem volna. Ettől függetlenül azonban egy nagyon specifikus világnézete van a sorozatnak, és nagyon specifikus játékelemekből építkezik. Valószínűleg a halálomig fogom ezt mondani, de nagyon sok dolog van még, amit el akarok mondani, és nagyon sok dolog, amivel kísérletezni akarok."

A Kojima Productions ráadásul nem tud kizárólag a Metal Gear-sorozatra koncentrálni, és azt kvázi korlátlan költségvetésből elkészíteni. Más projekteken is dolgozniuk kell, hogy a Konami felé kiegyenlítettnek tűnjön az egyes játékokba fektetett energia és pénz.

Pár nap múlva itt a Castlevania: Lords of Shadow 2

Európában hivatalosan pénteken jelenik meg a játék, így természetesen akad egy launch trailerünk is, ami megfelelő hangulatba hozhat minket.

Mégis jöhet a Final Fantay VII remake?

Habár a Final Fantasy-fejesek rendszeresen tagadják, hogy a közeli jövőben remake-elnék a hetedik részt (legutóbb épp Yoshinori Kitase mondta el, hogy rendkívül nehéz dolog lenne), most egy újabb pletyka bukkant fel ezzel kapcsolatban.

Verendus, a NeoGaf egyik fórumozója, és egyébként iparági bennfentes írt a témában. Szerinte a Final Fantasy VII remake már javában készül, és ugyan Kitase aggodalmai jogosak - a projekt tényleg hatalmas -, de valójában csak porhintés. A Square Enix egyszerűen semmit nem akar elárulni, de még utalni sem akar semmire, amíg nem áll készen bejelenteni a játékot. "Nagy erőfeszítésekre lesz szükség, és különösen Kitase részéről fog sokat megkövetelni a fejlesztés, annak érdekében, hogy a végeredmény kiemelkedő legyen."

A NeoGaf fórumairól érdemes tudni, hogy a moderátorok nem tűrik az alaptalan pletykákat, ami azt jelenti, hogy Verendus hozzászólása is eltűnt volna a süllyesztőben, ha nem tud bizonyítékot felmutatni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward