Aprók nagyban - 2014.01.15.

75 millió felhasználónál jár a Steam, az árvíz ellenére sem késik a No Man's Sky, az offline SimCity pedig nagyon sok munkával járt...

Aprók nagyban - 2014.01.15.

75 millió felhasználónál jár a Steam

A Valve még októberben jelentette be, hogy a Steam aktív felhasználóinak száma átlépte a 65 milliót. Úgy látszik, a rendszer népszerűsége rohamosan növekszik, ugyanis éppen ma lépte át 75 milliót, így alig pár hónap alatt további 10 millió felhasználó kezdte el használni a szolgáltatást.

A Valve egyébként azt szeretné, ha a Steam Greenlight lassan megszűnne - nem azért, mert nem sikeres a dolog, hanem mert tovább fog fejlődni. De, hogy miként, azt egyelőre nem részletezte a cég.

A stúdiót elvitte az árvíz, de nem késik a No Man's Sky

A karácsonyi angliai áradások gyakorlatilag teljesen megsemmisítették a Hello Games stúdióját, és habár akkor nagyon bizonytalannak tűntek a dolgok, mostanra úgy néz ki, hogy kezd helyreállni a rend. Sean Murray a vállalat hivatalos oldalán mondta el, hogy a katasztrófa nem befolyásolja a játék fejlesztését, és az időben meg fog jelenni.

A No Man's Skyban egyébként nem lesz tutorial, Murray ugyanis úgy véli, egy MMO legizgalmasabb időszaka az első pár hét. Ilyenkor mindenki belecsöppen a játékba, felfedezi az új világot, próbálja kitalálni a szabályokat, ezt az élményt pedig lerombolja egy oktatómód. Ráadásul az úriember úgy véli, így a játékosok is többet fognak kommunikálni egymással, könnyebben kialakul a szociális élet.

Hamarosan ingyenes többjátékos térképeket kap a Killzone: Shadow Fall

Az egyjátékos mód látványos helyszíneire épülő két új multiplayer térkép, a Cruiser és a Hangar hamarosan érkezik, ráadásul ingyenesen. Az előbbi egyébként egy zártabb, inkább a közelharcra fókuszáló pálya lesz, még utóbbi egy nyitott térkép, számos alternatív útvonallal.

Tomb Raider: Definitive Edition - a nextgen alapok

Scott Amos, a játék producere szerint szívüket-lelküket beleadták a Tomb Raiderbe, aztán ugyanezt megtették mégegyszer, amikor úgy döntöttek, hogy a next-gen platformokra is elhozzák a játékot. "Nagyon furcsa volt az egész, mert ugyan a játék elérhető PS3-ra és Xbox 360-ra, ráadásul PC-re is, mégis egy rakás új technológiát kellett kifejlesztenünk, hogy mindez működjön a next-gen konzolokon."

"Először az új motort tettük működőképessé, aztán áthoztuk a kellékeket és teljesen újraalkottuk őket, hogy illeszkedjenek az új árnyékolási technikánkba, elkészítettük a teljesen új részecskerendszert és fizikai szimulációt. Mindezt nem tudtuk megcsinálni az előző generáción, mert nem volt elég erő. Így most a játék bővül egy rakás nagyobb és apróbb látványos elemmel."

Hogyan is fog működni a Quantum Break?

Oké, hogy a Remedy szeretné vegyíteni a játékmenetet és a valós színészekkel forgatott sorozatot, de hogyan is fog ez működni? Nos, a stúdió nagyjából a '90-es évek divatját, az FMV-ket hozza vissza, csak persze csúcsminőségben. A játék egyes epizódjai után mindig következik majd egy rész a sorozatból, mely attól függően változik, hogy miként cselekedtünk játék közben. A Remedy azonban nem szeretné, hogy ha valakinek csak két órája van játszani, akkor annak a felét sorozatnézéssel kelljen töltenie, így az epizódokat később is meg lehet tekinteni, sőt, akár táblagépeken is, távol a konzoltól.

Minderről egyébként Oskari Hakkinen, a stúdió egyik fejese beszélt, aki szerint ettől függetlenül a játékmenet a legfontosabb: "A játék szívének jónak kell lennie. Milyen érzés meghúzni a ravaszt, milyen érzés egy fedezék mögé ugrani? A legalapvetőbb dolgokat is a végletekig csiszoljuk, így tudjuk behúzni a legtöbb embert a játékba. Valamint úgy vélem, ettől a kifinomultságtól lesz meg a Quantum Breakben a Remedy szellemisége. Mert ez egy Remedy játék, sőt, valójában ez az igazi és legnagyobb Remedy játék."

Ráadásul fontos, hogy a játékos mindig érezze döntéseinek súlyát. Erre úgy segít rá a stúdió, hogy a Quantum Break főszereplője, Jack Joyce egy idő után már nem is lesz főszereplő, hanem a rosszfiút fogjuk irányítani. Ő rendelkezik a legdurvább időmanipulációs képességekkel, így nagyon sok dolgot meg tud változtatni, ki tudja választani, melyik jövő valósuljon meg. Mindez pedig vissza fog tükröződni a sorozatban.

Next Car Game - elindult az early access

Ahogy az lenni szokott mostanában, alig kezdődött el egy játék fejlesztése, máris fizethetünk érte. Nincs ez másként a Bugbear Entertainment termékével sem, ami még nevet sem kapott, de máris ki lehet csengetni érte a 19 fontot. A fejlesztők mindenesetre úgy gondolják, hogy sokkal nagyobb kreatív szabadságot, és sokkal jobb kommunikációt eredményez, ha a játékosokkal együtt készítik el a végleges verziót. Egyébként elérhető egy Digital Deluxe verzió is, 26,99 fontért, ami egy exkluzív támogatói autót, egy háttérképet és a soundtracket is tartalmazza.

Rovio: csak a fél csapat dolgozik játékokon

Habár a Rovio egyszerű indie csapatként kezdte, ma már távol van ettől. A cég alelnöke, Jami Laes elárulta, jelenleg körülbelül 800-an dolgoznak a cégnél, azonban a vállalat fókuszának változását jól mutatja, hogy ennek kevesebb mint fele foglalatoskodik játékfejlesztéssel. Azért azt gyorsan hozzátette, hogy a játékok mindig is fontos részét képezik majd a Rovio tevékenységének, és ha valamilyen új franchise-zal állnak elő a közeli jövőben, az is erről a részlegről fog kikerülni.

Ugyanakkor egyelőre még az Angry Birds áll a középpontban, így pedig fontos volt, hogy ne csak újabb és újabb játékok készüljenek a témában. "Pár éve úgy döntöttünk, hogy kitörünk a mókuskerékből, és nem elégedünk meg azzal, hogy elkészítjük az 53. majd az 54. játékot. Ehelyett inkább a márka egészére koncentráltunk, és igyekszünk az elvinni minden platformra, és különböző szórakoztatóipari médiumokra, így már nem csak játékok fognak készülni." - folytatja Laes, aki szerint eddig ennek azért nem volt sok eredménye, mert 2013-ban inkább a növekedésre, a cég átalakítására koncentráltak, hogy aztán a megfelelően tudják kezelni azokat a folyamatokat, melynek végén egy igazi szórakoztatóipari óriássá válhatnak.

Lightning Returns: Final Fantasy 13 - harcoljunk Caiusszal

Amíg arra várunk, hogy végre eljusson hozzánk is a Lightning Returns: Final Fantasy 13, megnézhetjük a legújabb előzetest. Ebben ráadásul a Final Fantasy XIII-2 egyik főgonoszával, Caius bácsival találkozunk.

Bezár a Doctor Who MMO

Oké, valószínűleg itthonról nem sokan nyomultak a böngészős, flash-alapú Doctor Who MMO-játékkal, sőt, úgy tűnik máshonnan sem nagyon. Az egész hóbelevancot ugyanis lelövik a fejlesztők február 28-án.

SimCity - bonyolult volt az offline mód

"Lucy Bradshaw korábban elmondta, hogy nem lenne lehetséges offline módba vinni a SimCityt, ha csak nem írnánk át egy jelentős részét. Igazat beszélt. Mire végeztünk, több mint 6 és fél hónapot dolgoztunk rajta, ebbe pedig beletartozott a játék alapvető elemeinek átírása is. Még az olyan triviális dolgokat is át kellett dolgozni, mint a városok mentése és betöltése." - mondta a SimCity vezető dizájnere, Simon Fox.

Az eredeti SimCity az online szervereket figyelembe vételével készült, így a kliens rendszeresen keresi a szervert, és kér tőle adatokat. Ahhoz, hogy ezt át tudják alakítani offline-ra, egy rakás Javában írt kódot kellett átírni C++-ra. Ezt követően azonban már minden szimulációs folyamat teljesen a kliens számítógépén fut, ráadásul az olyan dolgokat is teljesen át kellett állítani, mint a városok közti kereskedést felügyelő algoritmusok. Jelentős optimalizációt igényelt, hogy ezek tökéletesen fussanak az otthoni gépeken.

Tévé, zenék és filmek is jönnek majd SteamOS-re

A Valve üzletfejlesztésért felelős szakembere, Anna Sweet elmondta, előbb-utóbb tévé, filmek és zenék is jönnek majd a SteamOS-re a játékok mellett. A dolog logikusnak hangzik, a Valve felülete ugyanis teljesen elfedi a Linux operációs rendszert, így nem ad lehetőséget a fájlrendszer megtekintésére sem. Előbb-utóbb tehát nem árt majd bele egy videó lejátszó.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward