Aprók nagyban - 2014.01.06.

Nem jön PC-re a Tomb Raider: Definitive Edition, next-gen akciójátékon dolgoznak a Thief fejlesztői, lelőtték az újgenerációs Hitman fejlesztését...

Aprók nagyban - 2014.01.06.

Frissítésként sem jön PC-re a Tomb Raider: Definitive Edition

Mivel a Definitive Edition részben olyan grafikai frissítéseket hoz az újgenerációs konzolokon, melyek a PC-s változatban már elérhetőek voltak, jogosnak hangzik a PC-s tulajdonosok kérése, mely szerint a Square Enix igazán kiadhatná a csomagot egyfajta kiegészítőként PC-re is. A kiadó vette az adást, de gyorsan le is lombozta a játékosokat: a Definitive Edition semmilyen formában nem fog jönni PC-re. "A játékot az alapoktól a következő generációs konzolokra építettük fel, így jelenleg nem tervezünk belőle PC-s verziót, sem PC-s frissítést."

Habár pontos információink nincsenek, vélhetően a készítők olyan technikákat vetettek be, melyek támaszkodnak a heterogén memóriára és az aszinkron GPU compute-ra, melyeket egyelőre nem tudnak hatékonyan megoldani PC-n.

PS4-re is jön a Kingdom Under Fire 2

A koreában rendkívül népszerű MMO a nyáron ellátogat nyugatra is, ráadásul rögtön PC-n és PS4-en is! Az év első felében számíthatunk egy elég hosszú bétatesztre, majd valamikor nyáron a megjelenésre, ráadásul a Sony konzolján mindenféle exkluzív tartalommal.

Többféle kontroller-kiosztást támogat a Titanfall

Egy FPS esetében az egyik legfontosabb dolog az irányítás, az irányítás pedig mindenkinek máshogy jó. Tudják ezt a Titanfall fejlesztői is, akik megerősítették, hogy a játék többféle kiosztást is támogatni fog. Lesz olyan, ahol megcserélik a közelharci ütést és a guggolást, de készítenek például egy "bumper jumper" nevűt is.

A bumper jumper egy olyan kiosztás, ami először a Halo-ban jelent meg, és rendkívül népszerű a többjátékos módokban. Itt az ugrás és közelharc kerül a két vállgombra, ami így lehetővé teszi, hogy ugrás közben is használhassuk a jobb oldali analóg kart.

Xbox One - nem volt kellemes a késés

Nem elég, hogy az Xbox One csupán pár országban tudott hivatalosan elrajtolni, de mint legutóbb félhivatalosan kiderült, még az észak-európai országokban is várni kell a megjelenésre legalább az év harmadik negyedéig. Phil Spencer, a Microsoft Studios vezetője ma elárulta, neki különösen kellemetlen volt a dolog, hiszen az E3-on kiállt a színpadra, és jól azt mondta, hogy 21 országban fog megjelenni a konzol a launch pillanatában. Ehhez képest az Xbox One végül 13 országban vált elérhetővé, Spencer pedig megerősítette, hogy ennek köze van ahhoz, hogy a szoftvert és a hangvezérlést teljesen lokalizálják.

"Soha nem jó érzés, ha a színpadon 21 országról beszélek, aztán végül 13 jön össze. Ugyanakkor ez az egész egy út, nem a launch-kor dől el, ki lesz a nyertes és a vesztes (a két konzol közül). Mindez hosszú távon fog kiderülni, mi pedig biztosítani akarjuk, hogy minden piacon megfelelő minőséget szállítsunk."

Akcióban a Daylight

Egyelőre nem túl gyakori vendég a játékokban az Unreal Engine 4, így mindig öröm, ha olyan játékot látunk futás közben, ami ezt a motort használja. Most éppen a Daylight kapott új PC-s és PS4-es előzetest.

Next-gen akciójátékon dolgoznak a Thief fejlesztői

Az Eidos Montreal egyik vezető tervezőjének LinkedIn profiljából kiderül, hogy a csapat a Thief befejezése mellett már dolgozik egy PS4-re és Xbox One-ra készülő TPS akciójátékon. Ezen a ponton persze mindenki rögtön arra tippel, hogy a Deus Ex folytatása következik, de mivel ennél többet egyelőre nem tudunk, így még tartsuk vissza a lélegzetünket egy kicsit.

Azért mégis jó ötlet volt a Frostbite 3 motor...

...még akkor is, ha az Electronic Arts már a sokadik pert nyeli be az erősen bugos Battlefield 4 miatt. Érdekes módon Patrick Bach a DICE-től korábban is utalt arra, hogy a teljesen új motor miatt lehetnek fennakadások, most azonban úgy gondolja, ennek ellenére is ez volt a helyes lépés. A Frostbite 3 ugyanis lehetőséget adott nekik arra, hogy kihasználják az újgenerációs konzolokban rejlő erőt: "Láthatjátok, hogy a Frostbite 3 gond nélkül tudja hozni a next-gen látványvilágot. Továbbra is tartom, hogy a Battlefield 4 az egyik legszebben kinéző újgenerációs játék - azt nem mondom, hogy a legszebb, de nagyon jól képes kihasználni ezeknek a gépeknek az erejét."

Bach ugyanakkor igyekszik tisztázni, hogy a motor folyamatosan fejlődik és alakul. Lassan az Electronic Arts összes stúdiója ezt használja, így mindenhonnan érkeznek a visszajelzések, melyek alapján igyekeznek bővíteni az engine-t és a fejlesztői környezetet.

Lelőtték az újgenerációs Hitman fejlesztését

Mondhatnánk, hogy meglepetés, de a Square Enix háza tájáról mostanában ez már nem számít annak. A Square Enix Montreal már javában dolgozott a bérgyilkos újgenerációs kalandjain, most azonban biztossá vált, hogy ennek fejlesztését leállította a kiadó, a stúdió pedig átáll a mobilos címek készítésére. Az IO Interactive azonban megerősítette, hogy ez nem jelenti a teljes franchise leállítását, így azért van még remény a jövőre nézve.

Új MOBA-játékon dolgozik a Just Cause atyja

Deadbreed néven új, sötét hangulatú MOBA-játékon dolgozik Stefan Ljungquist, a Just Cause egykori vezető fejlesztője. A műfajban bevett szokásoktól eltérően az anyag három a három elleni küzdelmeket kínál majd online, vagy M.I. által irányított ellenfelekkel szemben, sőt, még egy nagy bossharc is lesz a menetek végén. Ljungquist kiemelte, egy olyan MOBA-játékot akar készíteni, ahol nem csak a hősök külsejét lehet teljesen testreszabni, hanem azok játékstílusát is. Ha pedig ezt sikerült jól megvalósítaniuk, akkor a Deadbreed tényleg egyedi lehet a MOBA-játékok egyre duzzadó tengerében.

Több ralijáték is érkezik a Codemasterstől idén

Legalábbis erre enged utalni a csapat egy Twitteres üzenete, mely szerint nem csak, hogy dolgoznak egy ralis játékon, hanem mindjárt többön is. Ezekből az egyik vélhetően a Dirt folytatása lesz, de hogy a többi micsoda, arra egyelőre tippünk sincs.

Rohamléptekben fog fejlődni az Xbox One

"Minden nap odafigyelünk a játékosok és vásárlók visszajelzéseire, hogy egy olyan rendszert készítsünk, amilyet ők szeretnének. Az Xboxot fejlesztő csapat is játékosokból áll, így olyan rendszert szeretnénk, amit a munkatársaink is szívesen használnak." - mondta Major Nelson, aki szerint már most nagyobb változásokat implementált a csapat a jelenleg még belső tesztelés alatt álló frissítésben. Ezt követően az úriember rámutatott arra, hogy amikor az Xbox 360 megjelent, nem csak, hogy teljesen másképp nézett ki a felhasználói felület, de nem voltak meg olyan lehetőségek sem, mint a party, vagy a külső tárhelyek támogatása. "Ebből is látszik, hogy eltökéltek vagyunk, hogy kihozzuk a maximumot a gépből annak életciklusa alatt."

Mindez azt követően került felszínre, hogy a Microsoft pár napja elárulta, a következő frissítések hatására akár 20%-kal is nőhet az Xbox One teljesítménye.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward